Stofzuiger zonder zak gebruikt... nu kapot?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maeve

Stofzuiger zonder zak gebruikt... nu kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-16 19:37

Ja, ik weet het, heel dom...
Na het verwijderen van de vorige zak niet meteen een nieuwe er in gedaan en toen stopte hij er vanmiddag ineens mee.
Ik snapte niet waarom, stopcontact gewisseld etc., toen het apparaat open gemaakt en verdomd... geen nieuwe zak er in gedaan. _-:(

Ik heb de stofzuiger zo goed mogelijk schoon gemaakt (er zat bijna niets in) en heb het filter verwisseld, gewacht tot hij afgekoeld was maar starten ho maar...
Heeft iemand enig idee of er nog hoop is of is 'ie nu echt kapot?
En zo ja, wat zou er dan kapot zijn? Als het eventueel te repareren valt ga ik dat proberen.
Ben sowieso van plan om hem morgen even uit elkaar te schroeven.

Kom helaas met Google niet verder want ik krijg met verschillende zoektermen alleen maar resultaten over stofzuigers zonder zakken -O-

Wie o wie heeft dit ooit eerder meegemaakt of kan er iets zinnigs over zeggen? 8)7

Urbanus

Re: Stofzuiger zonder zak gebruikt... nu kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 21:58

Mijn vriend zegt dat er stof in de motor is gekomen en dat Sinterklaas daar niet vrolijk van wordt. Waarschijnlijk kun je hem beter weggooien. Was hij erg oud?

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 22:06

ook ooit gehad, gewoon helemaal open schroeven en met een andere stofzuiger de motor en alles helemaal uitzuigen. Dan nog eens aanzetten met de kap eraf, dan blaast er misschien nog weer vuil uit motor. Met een beetje geluk doet hij t dan gewoon weer!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 22:10

Waarschijnlijk oververhit doordat er teveel stof in is gekomen.
Inderdaad alles open halen,schoon maken en kan zijn dat hij het na een aantal uur afkoelen het wel doet en anders is goch de motor kapot denk ik

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-16 22:48

Ah bedankt voor de tips!! Ik ga morgen bij mijn pa langs, schroef hem zo ver mogelijk uit elkaar en ga met zijn stofzuiger aan de slag.
Stofzuigertje is bijna 3 jaar oud, was eigenlijk nog wel tevreden dus hoop dat hij het overleefd...

En mocht het allemaal niet baten: met welk type stofzuiger hebben jullie goede ervaringen? :')

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 23:16

Philips, of miele, en wel een met sfofzuigerzak(die je niet vergeten moet natuurlijk :')

Mijn stofzuiger een miele geloof ik,is onderhand al een jaartje of 20 oud...en die doet het nog steeds supergoed :D

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 23:19

Heb ik paar jaar terug ook gedaan :+
Balen, was echt een fijne stofzuiger, maar ze wilden hem niet eens repareren omdat ze niks konden garanderen, stof ed in motor is funest.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-16 23:23

Tsjah, al doende leert men, zo heb ik ook al eens een koelkast vermoord door het vriesvak te willen ontdoen van ijs met een spatel.
Beetje jammer maar mijn lessen zijn altijd duur -O-

We gaan gewoon kijken wat er te redden valt en anders koop ik een mooie nieuwe en zorg ik dat het me niet weer overkomt :')

Urbanus

Re: Stofzuiger zonder zak gebruikt... nu kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 00:38

Ik heb een goedkope zakloze van de Blokker :') Maar we gaan over op een Henry, met 4 katten wel een noodzaak...

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-16 10:31

Nou gisteren mijn stofzuiger even bij pa afgeleverd zodat ik hem na de kerst even te grazen kon nemen maar in de tussentijd heeft mijn broertje hem stiekem gefixt!
Was vooral een kwestie van heel veel stof en viezigheid op plekken waar je het niet wilt hebben.
Hij is er ook achter gekomen dat stofzuigers er niet voor gemaakt zijn om uit elkaar te halen :')
Hij is nu dus iets gehavend maar het belangrijkste is, hij doet het weer.
En ik heb mijn lesje weer geleerd _O-