Helaas open ik dit topic omdat ik super dom ben. Ik dacht dat ik de map met alle foto's en video's van mijn stage in Noorwegen op mijn externe harde schijf had gezet. Omdat ik extra ruimte nodig had op mijn MacBook heb ik de map verwijderd uit mijn documenten. Helaas bleek toen dat ik de map nooit op mijn externe schijf gezet had.
Gelukkig kon een handige vriendin een deel van de foto's en filmpjes terug vinden via een recovery programma; Stellar Phoenix Mac Data Recovery.
Alleen nu loop ik tegen een probleem aan. In de voorvertoning zijn de foto's zichtbaar, maar wanneer ik deze wil openen (zowel in Photoshop als via voorvertoning) zijn de bestanden beschadigd. De foto's zijn geheel zwart of gekleurde streepjes, of een klein deel van de foto is intact, met er omheen strepen. Is er toevallig iemand die weet of en hoe deze foto's te redden zijn?
Het gaat om verschillende bestanden, RAW, jpg, MP4 etc. Ik kan de foto's eigenlijk niet missen want ik had een shoot gedaan van mijn collega en haar paardje in de bergen die ik haar heel graag nog wil geven! Ook zou ik nog een promotiefilmpje maken van de filmpjes voor het ponykamp volgend jaar. Ik baal zo ontzettend! Ik hoop dat iemand mij kan helpen!