Hoe wassen jullie?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 16:17

Eens per maand krijgen mijn handdoeken een warme grote lange wasbeurt , vind wasmachine ook fijn . Anders moet ik 2 uur wachten op de machine tot ie klaar is :P , dus 1x per maand bacterie vrij *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 16:18

Ik doe wit apart, donker apart en als het kan kleuren bij elkaar. Verder draai ik alleen aan het knopje voor de temperatuur... 40 voor alles behalve wit, die op 60 (wil mijn moeder graag).

Gaat altijd goed.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 16:19

Wit alleen met wit, Zwart/ donker alleen met elkaar ivm afgeven van sommige dingen, dan overige kleding. Beddengoed gaat apart, handoeken doe ik ook apart.
oh en ik bedenk me nog iets; laatst mn rijbroek los gewassen, vanwege het kunstleren zitvlak mag daar geen wasverzachter bij maar dat was het enige waarbij ik dat heb, bij de rest heb ik het er graag bij :+ Dus die even op een snel wasje gezet.

Meeste op 40 graden, alleen beddengoed op hoger. Tot nu toe altijd met robijn wasmiddel en wasverzachter met zwitsal geur, omdat ik daarvan bij verhuizen in maart 2 voordeelverpakkingen van had gekregen van mijn moeder en omdat ik voor mij alleen was, is het nog niet op :')

Dit alles gewoon als de wasmand vol zit. Vervolgens hangt de was vaak een week aan de lijn uit luiheid om het eraf te halen :')
Alleen beddengoed was ik pas als die erop moet. Ik heb maar 2 sets, dus de 1 ligt op het bed en de ander zit in de la onder mn bed, en die wordt pas gewassen als ik wissel. Zo fijn zo'n schoon bed <3

senna21

Berichten: 11907
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 16:23


Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Hoe wassen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 16:33

Ik sorteer wit, donker, kleur en twee hete wassen (1 met handdoeken en keukendoekjes, de ander beddengoed).
Verder heb ik nog wat kledingstukken die een speciaal programma nodig hebben en die was ik dan apart of laat ze stomen.

Mijn wasmachine heeft speciale programma's voor spijkerbroeken en sportkleding maar dat gaat me toch echt te ver.

Tazzey
Berichten: 9523
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 17:06

Goof schreef:
Azmay schreef:
Ondergoed+handdoeken -> wit wasmiddel 40 en soms 60 graden


Ik zie echt veel mensen die bovenstaande echt niet heet wassen, ik vind dat persoonlijk niet fris.

Ik was ondergoed, handdoeken en beddengoed op 90 graden.
Overige was sorteer ik enkel in donker en licht en dat gaat op 40 graden.

Alles wat de droger in kan gaat daar ook in, blousjes e.d. worden uitgehangen.

Ik was mijn ondergoed op 60 graden, als ik het op 90 graden was dan kan ik de Barbie van mijn nichtje ermee aankleden. Het is prima schoon, en ik heb nog nooit iets eraan overgehouden.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Hoe wassen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 17:09

Inderdaad Tazzey, dan is het kanten ondergoed gesmolten denk ik haha

Hier ook alle handdoeken, ondergoed, beddengoed etc. op 60º. Overige op 40º en meestal met hun eigen "standje". Zo heeft mijn wasmachine een overhemden programma, een wol programma etc.

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 20:49

Melanie_B schreef:
zacharyhill schreef:
Je moet echt af en toe een keer op 90 graden wassen er ontstaat smurrie in het zeepbakje. Dat gaat stinken omdat je te veel koud wast. Ook een keer per maand je wasmachine leeg op 90 gr laten draaien met een vaatwastablet


Echt waar? Gooi je die vaatwastablet dan gewoon zo in de trommel of boven in het bakje? (Lijkt me niet toch?)


Het blokje in de trommel ik gebruik het zeep bakje alleen voor een beetje wasverzachter. Wasmiddel gaat ook gelijk in de trommel

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37360
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 20:54

inochiyo schreef:
Daarvoor is de mama :p



De mama zal een keer graag willen dat zoon de was kan gaan doen. }>

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 21:08

Kirrr schreef:
Hier eigenlijk alles op 60graden en ook gewoon alles door elkaar.
Behalve wit en delicate dingen zoals wol. Vaak blijven die delicate dingen weken liggen, omdat ik nog niet eens aan een halve machine geraak.
Sinds kort heb ik heel veel sportkledij, felgekleurd. Dat gaat ook wel apart.

Dat van die 90graden en leeg met een blokje vd vaatwas wist ik niet. Ga ik dit weekend eens doen.
Spoelt dat dan ook mee het bakje waar je wasmiddel in doet? Dat kan ik niet schoon houden. Vooral wasverzachter laat altijd een laag na..


Het bakje kan er bij mij uit als het vies is gooi ik het een poosje in een emmer heet water met een schetje chloor

Julia
Berichten: 24745
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 21:17

Hier gaat eigenlijk alles wel op een ander programma.
Overhemden op een speciaal programma, evenals wollen vestjes en spijkerbroeken. Beddengoed, handdoeken/keukendoekjes gaan op 60 graden. Wit, donker en kleur wordt gescheiden en gaan op 40 graden.
Overhemden, vestjes en spijkerbroeken gaan niet in de droger. Overige kleding en beddengoed e.d. wel.

Goede tip van de vaatwastablet en dan op 90 graden laten draaien. Ik deed dat altijd wel alleen dan zonder vaatwastablet. Volgende keer mik er eentje bij in. :D

WilliamsO2
Berichten: 66
Geregistreerd: 30-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 21:21

inochiyo schreef:
Daarvoor is de mama :p

Mag ik me daarbij aansluiten? :))

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37360
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 21:32

Kom op mannen, mannetjes jongetjes. Jullie kunnen ook wassen. Een eventuele toekomstige partner verwacht toch wel een zelfstandige man geen moederskindje die niks zelf kan. :+ mooi voornemen voor 2017. Maak je moeder en jezelf blij met spoedcursus huishouden doen en dus ook wassen en opvouwen.

WilliamsO2
Berichten: 66
Geregistreerd: 30-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 21:41

karuna schreef:
Kom op mannen, mannetjes jongetjes. Jullie kunnen ook wassen. Een eventuele toekomstige partner verwacht toch wel een zelfstandige man geen moederskindje die niks zelf kan. :+ mooi voornemen voor 2017. Maak je moeder en jezelf blij met spoedcursus huishouden doen en dus ook wassen en opvouwen.

Nouja, de machine kan wel wassen, maar hoe alles ingesteld moet, wat kan er samen in de was, wat voor meuk moet erin de machine en hoe lang enz.. Als ik uiteindelijk niets meer in de kast (ouders op vakantie) heb ga ik wel wassen maar anders stel ik het liever uit. :')

Opvouwen is ook best lastig als het geen rechte lijnen heeft, wat ongeveer alles niet heeft. Handdoeken vouwen lukt wel prima!‎ :+

lor1_1984

Berichten: 12070
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 21:50

Tazzey schreef:
Ik was mijn ondergoed op 60 graden, als ik het op 90 graden was dan kan ik de Barbie van mijn nichtje ermee aankleden. Het is prima schoon, en ik heb nog nooit iets eraan overgehouden.

Ik was het wel eens in de zoveel tijd op 90c maar heb simpele katoenen onderbroeken dus die kunnen wel wat lijen. :)
Was ik ze niet eens in de zoveel tijd op hoge temperatuur dan loop ik in no time weer te klooien met blaasontstekingen enzo, ongeacht of ik netjes 1,5-2l drink op een dag of niet.

Cemlys

Berichten: 14970
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 21:50

Staat nochtans allemaal perfect op de wasmachine, snap nooit zo goed dat mannen dat soort dingen niet kunnen bedenken.
Vraag ik mn vriend of hij de droger aan wil doen, mja hij stond aan hoor, alleen niet op start gedrukt :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37360
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 21:53

Weet ook niet wat dat is :+ . Een goede vriend nu is al jaren vrijgezel doet dus al jaren zijn was zelf. Propt alles bij elkaar en doet wasmiddel in alle vakjes dus ook die van de verzachter maar ja dat terzijde. Was is schoon dus er gaat iets goed, vraagt hij nu regelmatig of ie de machine (zijn eigen dus hihi) wel goed instelt en zo. Tsja

WilliamsO2
Berichten: 66
Geregistreerd: 30-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 21:57

 Als de optie er is 'mama wast' dan is die prima. Maar mocht ik op mezelf wonen dan zou ik ook wel zelf gaan wassen.

Overigens als ik alleen thuis ben was ik wel de simpele dingen adhv geschreven instructies.‎ :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 22:00

Hier sorteer ik ook alles uit, gezin met 1 dreumes.

- Rode/roze/paarsige was: 30 graden
- Witte was: 40 graden
- Bonte was (blauw / groen): 30 graden
- Donkere was: 30 graden
- Spijkerbroeken: 40 graden
- Beddegoed: 60 graden
- Ondergoed (behalve BHs) en handdoeken / keukendoeken: 90 graden. Bacterieen die blaasontsteking etc veroorzaken gaan pas door bij temperaturen van 70 en hoger.
- Wol / delicaat: handwasprogramma

En dat elke week. En ben dr echt niet veel tijd aan kwijt. :n

En dan eens per maand nog een wasmachine op 90 graden met een fles schoonmaakazijn er in. Een vaatwasblok is helemaal niet zo goed voor je wasmachine ivm alles wat in dat blokje zit zoals bijvoorbeeld glansspul.

Cemlys

Berichten: 14970
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Hoe wassen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 22:13

Ik heb niet eens 90 graden op mn machine staan, en heb ondanks mn lagere temperaturen nog nooit blaasontsteking gehad.

Kaatje_S

Berichten: 1010
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Re: Hoe wassen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 22:38

Gebruiken jullie allemaal het zeepbakje van de wasmachine? Ik vind dat zo'n vies ding, of iig bij veel mensen is het zo'n smerige bende met aangekoekte prut -O-
Ik ben van huis uit gewend van die wasbolletjes te gebruiken, ideaal!

Tazzey
Berichten: 9523
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 23:03

lor1_1984 schreef:
Tazzey schreef:
Ik was mijn ondergoed op 60 graden, als ik het op 90 graden was dan kan ik de Barbie van mijn nichtje ermee aankleden. Het is prima schoon, en ik heb nog nooit iets eraan overgehouden.

Ik was het wel eens in de zoveel tijd op 90c maar heb simpele katoenen onderbroeken dus die kunnen wel wat lijen. :)
Was ik ze niet eens in de zoveel tijd op hoge temperatuur dan loop ik in no time weer te klooien met blaasontstekingen enzo, ongeacht of ik netjes 1,5-2l drink op een dag of niet.


Ik draag geen katoenen ondergoed dus dat kan helaas niet. Gelukkig ook nooit ellende gehad.

Kaatje, ik maak het bakje eens in de week schoon. Dat is toch niet meer dan logisch?!

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 23:09

Alles bij elkaar. Bont wit bhs pantys Jeans sokken op 40/60 stand en beddengoed, handdoeken en die meuk elke week op 90.

:')

Beetje lui

tamary

Berichten: 29239
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 23:13

Kaatje_S schreef:
Gebruiken jullie allemaal het zeepbakje van de wasmachine? Ik vind dat zo'n vies ding, of iig bij veel mensen is het zo'n smerige bende met aangekoekte prut -O-
Ik ben van huis uit gewend van die wasbolletjes te gebruiken, ideaal!

Wasbol ook hier (eindelijk zo'n kreng gevonden). Als je zeepbakje zo smerig is, dan gebruik je teveel wasmiddel. Het water wat er doorheen gaat kan het dan niet allemaal oplossen en gebruiken, dus blijft er zeep achter. Heb je zoiets, was dan 1-2 wassen zonder wasmiddel en halveer vervolgens je dosering wasmiddel (wat op het etiket staat is in elk geval fors teveel).

Kaatje_S

Berichten: 1010
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Re: Hoe wassen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 23:16

Ik heb het bakje zelf nog nooit in m'n leven gebruikt, maar heb 'm bij sommige mensen wel eens open getrokken en ook héél snel weer dicht gedaan :+