Bakfiets ervaring gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

conejo

Bakfiets ervaring gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 20:46

Omdat hier best veel moeders zitten zullen er ook wel een aantal een bakfiets hebben en misschien ook wel mensen zonder kinderen.

Ik wil een bakfiets gaan kopen.
Enigste waar ik al uit ben is dat hij elektrisch moet zijn. Een gewone fiets is al zwaar fietsen voor mij.

Verder wil ik minimaal 2 kindjes kunnen vervoeren en ook nog boodschappen en eventueel 1 of 2 kindjes extra (dan hoeven er niet echt boodschappen bij kunnen) mocht er later vriendinnetjes mee gaan.
Ook moet er een maxi cosi of iets waar mijn jongste van 5 maanden in kan.

Waar moet ik op letten.
Wat zijn jullie ervaringen met 2 of 3 wielen.
Welke merken raden jullie aan en welke juist af.

F_inley

Re: Bakfiet ervaring gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 20:48

Ik werk als nanny en fiets er op 1. Op het begin is het erg wennen dit is een drie wieler en je moet er echt aan wennen qua sturen enzo. Wij hebben er ook een overkapping op zodat de kids droog en uit de wind zitten. Verder hadden we er eerst een maxicosie steun in en later een zitje voor de kleinste.
Elektrische raad ik zeker wel aan deze is het niet en met drie grote kids is dat af en toe erg zwaar.

Ik zal eens wat foto's zoeken van die wij hebben

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 20:51

Over het merk ben ik erg tevreden is een goede degelijke fiets, fiets fijn en heeft nu in een jaar tijd nog geen mankementen gehad.

Deze hebben wij
Afbeelding
Met dit tentje
Afbeelding
Dit is de maxicosie houder
Afbeelding

Dit zitje was erg fijn heeft de jongste t/M 1,5 jaar ingezeten
Afbeelding

Er zitten ook riempjes in de bakfiets en er kunnen met puzzelen 6 kids in.
Met het zitje had ik 3 kids en een opklap buggy erin.
Boodschappen kunnen onder de bankjes :j

Fantast

Re: Bakfiets ervaring gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 21:05

Ik heb een gazelle cabby. Maar die zijn volgensuper mij niet elektrisch verkrijgbaar. Een voordeel aan een 2 wieler is dat je niet het gevoel hebt dat je omvalt zodra je op een scheef stuk fietst.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:05

Wij rijden een Cangoo driewieler, trapondersteund. Heerlijk ding! Passen 4 kinders in, alhoewel een maxicosi wel een ruimtevreter is dus als die meemoet wordt het krapper.

Ben er 2 jaar geleden wel mee omgevallen, te hard door de bocht, voet in een reflex aan de grond gezet om omvallen te voorkomen en krak dat was mijn enkel.

Maar intussen rijden we er onze kilometers wel weer mee hoor. Wel iets voorzichtiger in de bochten ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 08:43

Maxicosi wordt wel afgeraden op de fiets of bakfiets te vervoeren :=
Zie het hier ook veel mensen doen, maar mijn fysiotherapeutisch hart doet dan wel een beetje pijn :P

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 09:04

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 09:13

Stella heeft er ook een. De Stella kruier. Over het algemeen een stuk goedkoper dan gazelle etc. Ik weet niet hoe dat met bakfietsen zit.
Oh ja, de kruier is een twee wieler.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 10:47

Verootjoo waar raad jij dan aan mijn 5 maanden dochters in te vervoeren in de bakfiets.
Ik woon in het buitengebied en mijn man heeft de auto nodig voor zijn werk.
En ik wil wat meer vrijheid en niet elke keer als ik ergens heen moet een auto moeten lenen.
En vanaf januari moet ik de oudste ook op halen op school omdat ml dan weer 44 uur moet werken.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:53

verootjoo schreef:
Maxicosi wordt wel afgeraden op de fiets of bakfiets te vervoeren :=
Zie het hier ook veel mensen doen, maar mijn fysiotherapeutisch hart doet dan wel een beetje pijn :P

welnee. Ik heb mijn kinderen beiden achterop de fietst vervoerd in een steco babymee voor op de bagagedrager. Ding was super geveerd en ik ben er van overtuigd dat dit stukken relaxter is dan zitten in een stoeltje terwijl het lijf nog wat slap is.
in een bakfiets zou ik echter niet keizen voor een MC, maar voor een babyschaal. deze nemen nauwelijks extra plek in en passen gewoon op de bankjes. Voor een MC moet je vaak nog gaan schroeven en dat zou ik zonde vinden.

Ik had een johnny loco bakfiets. een tweewieler en ik vond m fantastisch. Konden 2 kinderen in dus is voor jou te klein, maar het gaat erom dat het een tweewieler was. Ik heb op verschillende bakfietsen een proefrit gemaakt maar vond een driewieler doodeng. Deze kunnen ook omvallen.

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 11:04

De cabby heeft adapters waardoor de maxicosi zweeft. Je kunt dan nog 2 a 3 kinderen op de bank kwijt. Een maxicosi is een vervoermiddel waa't je een kind niet te lang in kan laten liggen. Maar ik ga er vanuit dat de gemiddelde moeder niet de elfstedentocht met kind en bakfiets fietst

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 11:48

Hier zit ze zo kort mogelijk in de max cosi. Alleen het vervoer in de auto of eventueel straks met de bakfiets. Daarna gaat ze in de doek.
Maar als er een betere optie is voor de kleine om deze met de bakfiets te vervoeren hou ik mijn aanbevolen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 11:53

achterop de bakfiets in de steco babymee. Mijn kinderen vonden het heerlijk! ze sliep al als ik de straat uit was. Dan heb je nog lekker je hele bak vrij voor eventuele boodschappen.
als je op een locatie komt waar het vervelend is om je MC achterop je fiets te laten zitten, dan is een babyschaal fijner. Die kan gewoon in je bak blijven. Voordeel daarvan is dat je je kindje voor je hebt en dus altijd kan zien.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 11:57

Achterop is voor mij geen optie ik wil juist een bakfiets om ze te kunnen zien.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:30

Dat ding wat ik plaatste werkte super goed je kijkt vanaf de fiets in de maxicosie dus altijd zicht erop. En hij veert goed mee

Kan je niet ergens proef fietsen op verschillende bakfietsen dan kan je kijken wat het beste is voor jou.

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:43

Ik heb een Babboe City gehad. Ik had een 3-wieler geprobeerd maar ik kon er echt niet op fietsen, vond het doodeng. De City is een tweewieler, daar fietste ik zo op weg. Er zit standaard 1 bankje in maar er kan er ook een extra in. Je kunt er een regentent bij kopen en hij is ook elektrisch verkrijgbaar. Ik vervoerde mijn tweeling erin en soms boodschappen of er ging een vriendinnetje mee. Ideale fiets, ik heb hem nieuw gekocht en onlangs weer doorverkocht voor een heel mooi bedrag.
Maxicosi heb ik geen ervaring mee.

Edit: bij Babboe in Amersfoort kun je proeffietsen, ideaal!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:34

Ik verplaats je topic van Leven Zonder Paarden naar Huis, Tuin en Techniek omdat het daar beter past.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 15:54

Ga ook zeker uitproberen. Baboo kunnen we de dag dat ze testdag hebben helaas niet.

Bakfiets.nl zit in Hoogeveen daar kun je ook uitproberen. Is wel ver rijden maar heb een vriendin daar wonen dus even kijken of we dit kunnen combineren.

Maar wou ook graag ervaringen van mensen die ze gebruiken.

Tot nu toe wel nuttige dingen gelezen.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 16:05

Snap ik de mensen waar ik werk hebben gewoon mensen in het dorp aangesproken of we een stukje mochten fietsen. Het was een flinke investering (voor hun) maar echt we fietsen er denk ik bijna 100 km per week mee is zo handig kids klimmen en nu ook zelf in en uit en ik pak hem eerder dan de auto :j

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 18:55

Die steco babymee is echt super. Mijn dochter zat er vanaf een maand of 4 regelmatig in. Nu met 3 kinderen heb ik een fietskar, maar dat vind ik ook best zwaar met mijn gewone fiets.
Wij overwegen ook om een bakfiets aan te schaffen.

Waar zetten jullie je bakfiets neer? Bij ons zou hij echt niet in de schuur passen. En gewoon buiten laten staan lijkt me niet zo bevorderlijk voor de fiets, plus dat ze veel gestolen worden.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 21:31

Wij hebben een afdakje gebouwd naast de schuur, ipv een enkele poort met dubbele poort waardoor je de bskfiets makkelijk parkeert.

Mijn jongste vond de maxicosi verschrikkelijk, zowel in de auto als op de fiets, dus die ging ook op de fiets gewoon in de doek mee. Zijn de meningen over verdeeld, maar als je valt zitten ze in een stoeltje of bak ook niet veilig.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 17:38

Ik ben er inmiddels uit en hij is ook al besteld.

Het is er een van bakfiets.nl geworden. De cargo classic met 8 versnellingen en dan de elektrische variant. Begin februari is hij klaar waarschijnlijk.

Wij hebben een hele grote schuur die nog wel even opgeruimd moet worden.