TouchWiz mobiel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hielkebro

Berichten: 2042
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: zuid

TouchWiz mobiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 19:27

Hallo,

Sinds 2 dagen heeft mijn mobiel een nieuwe kuur, namelijk wanneer ik een app open dat hij zo nu en dan er lang over doet, dit kan zijn dat het scherm zwart is of hij blijft haken. En dan komt er een melding dat TouchWiz is gestopt.

Ook merk ik de laatste dagen dat mn batterij wel bijna 2 keer zo snel leeg gaat. Zou dit met elkaar te maken hebben?

Ik heb de samsung galaxy J5 2016 sinds de zomervakantie en verwacht niet dat ie nu al op is.

Een paar dagen geleden heeft hij wel een aantal app's 'ververst'(?!) (opnieuw geïnstaleerd, weet niet meer hoe je dat noemt)

Iemand die mij kan helpen ? :o

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Re: TouchWiz mobiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 19:44

Update heet dat ;) ik denk dat je probleem hier tussen staat: https://www.google.nl/amp/thedroidguy.c ... ent=safari

Mijn beste tip: stap over op Apple. Ik heb 8 jaar lang Samsung gehad van dr S1 tot S6, niks dan gezeur met vastlopen etc. Nu sinds een maand Iphone, wat ren verademing.

hielkebro

Berichten: 2042
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: zuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 21:06

xSCWx schreef:
Update heet dat ;) ik denk dat je probleem hier tussen staat: https://www.google.nl/amp/thedroidguy.c ... ent=safari

Mijn beste tip: stap over op Apple. Ik heb 8 jaar lang Samsung gehad van dr S1 tot S6, niks dan gezeur met vastlopen etc. Nu sinds een maand Iphone, wat ren verademing.


Hmm, mijn engels is niet zo geweldig :P heeft het er ook mee te maken dat mijn batterij nu sneller leeg is ?

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Re: TouchWiz mobiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 00:23

Nee, touchWiz is een programma dat ervoor zorg dat je scherm reageert op aanraken dus heeft niks met je batterij te maken. Apps kunnen op de achtergrond wel veel batterij slurpen, altijd handig om die een x per dag uit te zetten.
Probeer eerst dit even:
1. From any Home screen, tap Apps.
2. Tap Settings.
3. Scroll to ‘APPLICATIONS,’ then tap Application manager.
4. Swipe right to the ALL screen.
5. Find and tap Touchwiz.
6. Tap Clear cache.
7. Tap Clear data, then OK. [NOTE: All your Home screens will be deleted.]

hielkebro

Berichten: 2042
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: zuid

Re: TouchWiz mobiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 11:37

Van alles geprobeerd en opgezocht maar het lukt mij niet. En als ik de gegevens vam touchwiz wil wissen dan duurt het heel lang met berekenen : Afbeelding

Ik denk dat ik alle foto's op een usb zet en mobiel terug zet naar fabrieks instellingen.

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Re: TouchWiz mobiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 12:16

Niet de gegevens wissen, maar alleen de cache legen. Als je de app verwijdert doet je telefoon niks meer :+

hielkebro

Berichten: 2042
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: zuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 15:42

xSCWx schreef:
Niet de gegevens wissen, maar alleen de cache legen. Als je de app verwijdert doet je telefoon niks meer :+

En dat wil dus ook niet want hij staat de hele tijd op berekenen :o

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Re: TouchWiz mobiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:24

Alleen de chache legen en gewoon even zijn ding laten doen totdat hij het heeft geleegd.

hielkebro

Berichten: 2042
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: zuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 19:58

xSCWx schreef:
Alleen de chache legen en gewoon even zijn ding laten doen totdat hij het heeft geleegd.

Gedaan maar nog geen verbetering... Ik ben bang dat het door de laatste update komt..