Welke tablet

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sunnda

Welke tablet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-16 23:45

Ik ben van plan een tablet aan te schaffen, maar ik heb geen idee wat een beetje een goede is.

Ik neig naar een Samsung S op Android omdat ik nu ook een Samsung telefoon heb, maar waarom zijn de prijsverschillen zo groot bij tablets van Samsung en in het algemeen?

Ik wil er vooral op internet mee surfen. Voor foto's heb ik een externe harde schijf. Opslag zal ik weinig nodig hebben.

Iemand tips of ideeën? :)

deess

Re: Welke tablet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 00:41

Heb ook samsung galaxy s6 telefoon, dus een samsung tablet gekocht voor 250 euro, top ding :)

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 01:37

Wij hebben een 10 inch tablet van Samsung, koste iets van rond de 250 euro dacht ik.
En wij hebben sinds kort een 7 inch tablet van de ziggo actie, dus gratis als je nieuwe klant werd.
En moet zeggen dat beide tablets goed bevallen, ze worden beide gebruikt voor internetten en als radio :)

Spoiler:
Kiekeboe haha ;)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 07:11

Ik zou nooit meer iets anders willen dan de ipad <3 Heerlijk snel en stabiel en supergemakkelijk in gebruik, en perfecte beeldkwaliteit.

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 07:25

Hier ook na een paar miskopen bij de IPad uitgekomen. Wat een verademing! Heerlijk snel, loopt nooit vast en super makkelijk te bedienen!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 07:27

A woman needs two men in her life - the horse of her dreams and a jackass to pay for it.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 07:37

Ik heb zelf een Samsung Tab S, die bevalt super! Maar die is best duur. Ik vind de combinatie android telefoon en tablet heel fijn.
Mijn dochter heeft een ipad en zweert daarbij.
Laatst heb ik de (goedkopere) Samsung tab E voor iemand ingesteld en die viel me niks tegen!
Zo een heeft wel een iets minder mooi scherm en wat minder (werk) geheugen, maar is een prima tablet.
Dus het is maar net hoeveel geld je er aan uit wil geven.

Beauti L2 + 10
FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 07:58

Bij Apple is het zo dat als je de telefoon hebt, je de iPad het handigst vind. Dus als je een Samsung telefoon hebt lijkt het me logisch om een tablet van Samsung te hebben.
Maar ik kan het mis hebben hoor. Dit is een echt Apple huishouden.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 08:36

Ik heb een samsung tab A 2016 gekocht. Deze kostte met de black friday korting 218 euro. Vond ik een mooie prijs. Ik vind het een fijn ding.
Hiervoor had ik een ipad en dat was ook een fijne tablet, alleen gillend duur. En voelde me beperkt door apple in mn keuze voor apps en toepassingen.

Mijn telefoon is ook android, dus voor mij was de overstap niet zo groot. Ik heb bewust voor een niet zo dure gekozen omdat ik graag elke 2 jaar een nieuwe wil.

Come over to the dark side, we have cookies!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 09:18

Ik heb een samsung tablet. Al een paar jaartjes oud maar nog steeds superblij mee. Nooit spijt van gehad. Veel leukere prijs dan die belachelijk dure ipads en door android meer apps.

Heb nu sinds kort ook een tablet van lenovo. Dit is een merk van HP. beetje hetzelfde idee als de samsung alleen nog goedkoper. Ik ben er echt heel erg tevreden over. Snel, batterij houd het mega lang uit, HD beeld enz. Ik zou ook eens naar dit merk kijken

Dromen Denken Durven Doen en Doorzetten

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 14:21

Ik heb ook een samsung telefoon. Maar wel een ipad mini. Beetje vreemde combinatie vind ik nu. Maar daar is het nu te laat voor.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:34

Samsung vind ik persoonlijk prut.

Ben dan ook erg content met mijn Lenovo Yoga tablet.

Ik kan alles weerstaan, behalve verleiding. <<)

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:41

eenitraM schreef:
Samsung vind ik persoonlijk prut.

Ben dan ook erg content met mijn Lenovo Yoga tablet.

Lenovo zou ik uit de buurt blijven.
Hardware opzich leuk maar software is .....
Support vanuit Lenovo bij problemen is bedroevend.
https://forums.lenovo.com/t5/Android-Yo ... -p/lt01_en

Daarbij heeft lenovo op SD kaarten ook geen support voor bestanden groter dan 4GB

odilekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:44

Ik vond persoonlijk de iPad onwijs fijn werken. Hij was erg snel en ook fijn in gebruik. Nadelen van de iPad zijn wel, dat je er geen muziek op kan zetten en geen foto's (via een kabeltje). Ik weet niet hoe dit bij Samsung zit.

Dressuur: M1 ~ Springen: M ~ Eventing: Z

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:29

Is het ook mogelijk om via een tablet te printen?

Gepassioneerd Recreatieruiter ♡

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:40

Ja hoor. Zelfs met je mobiel kan je printen.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:44

Ik ben ook wel echt fan van de iPad. Dingen als foto's erop zetten is makkelijk te omzeilen via Dropbox, muziek is wel iets lastiger maar ik heb daar persoonlijk mijn telefoon voor waar ik alle muziek mee stream dus daar heb ik ook niets anders voor nodig.

Met een Samsung telefoon en een iPad kan je in principe prima samenwerken hoor, afhankelijk van wat je ervan wilt. Als je dingen wilt als synchroniserende kalenders kan je makkelijk een externe aanbieder als Google Calender gebruiken. Verder werkt iPad icm iPhone/Macbook/iMac vooral fijn samen in kleine snufjes als dingen op je klembord plaatsen op het ene en het dan op het andere kunnen plakken. Maar voor mij persoonlijk zijn dat vooral dingen die ik alleen in hele specifieke gelegenheden gebruik.

Een iPad is wel een iets grotere investering dan veel andere tablets, maar imo gaan ze ontzettend lang mee. Wij hebben hier nog een iPad uit de tweede generatie... De apps kunnen we niet meer updaten en de software ook al een tijdje niet meer, maar hij loopt nog steeds als een waterig zonnetje en dingen als even snel iets opzoeken of mail ophalen gaan nog helemaal prima.

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:47

Enorme fan van iPad. Makkelijk systeem, werkt heel snel en ze gaan heel lang mee.
En je hoeft echt niet perse het te combineren met een Apple telefoon, toen ik minn eerste iPad had had ik een Smsung telefoon. Die trouwens inmiddels weer weg is, rete-irritant dat systeem. :+

"Don't worry, you're just as sane as I am."
- Luna Lovegood

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-16 20:58

Haha, ach. Ik geef niet zoveel om de hightech dingen en het hele apple/Samsung verhaal is volgens mij ook gewoon wat je gewend bent. Ik ken van beide kanten overstappers. :P

Weet iemand waarom de ene Samsung (A geloof ik)bijvoorbeeld 250 Euro is en de S2 bijna 500? Is dat zo bijzondere verschil in gebruik dat het de duurdere versie waard is??

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:02

Geen lenovo doen in ieder geval!
Heel snel kapot en service Super slecht. Wij hebben een half jaar van de tablet genoten toen was ie stuk. En lenovo en bcc konden niks voor ons doen..

Dus nu ook opzoek naar een andere betaalbare tablet..

Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember

Siersma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:14

Ik had een Lenovo, echt nooit meer. Ding is in 2 jaar tijd 3 keer weggeweeest, maanden lang. En probleem nooit opgelost. Toen de garantie voorbij was verkocht en gelijk een Samsung Tab A gekocht. Had ik eerder moeten doen, zo fijn. Ik heb ook een Samsung mobiel en alles is dus gekoppeld.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 13:51

Heb een Samsung Tab A en vind het een super fijn ding. Heb ook een Samsung mobiel en vind het wel fijn dat het hetzelfde werkt.

Ipads zijn ook prima, maar verschrikkelijk duur en als je samsung gewend ben moet je flink zoeken hoe het werkt. En heeft weer andere stekkertjes dus kan je niet met 1 lader zowel je mobiel als tablet opladen :)

[center]Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie