Voor mijn opleiding is het handig om een laptop aan te schaffen.
Nu ben ik een grote leek op het gebied laptop, zijn er bokkers met ideeën of ervaringen?
Dit zijn een aantal punten die school adviseert:
• Laptop of hybride tablet met Windows 7, Windows 8 of Windows 10
o Minimaal 2 GB intern geheugen, 4 GB wordt aanbevolen.
o Zo lang je de laptop of hybride tablet gebruikt voor simpele taken als surfen op internet, tekstverwerken, muziek beluisteren of film kijken, volstaat een goedkopere processor. Wil je meer, zoals digitale beelden bewerken of andere zwaardere programma’s gebruiken, kies dan voor een Core i3 of Core i5 processor van Intel of een AMD equivalent hiervan.
o Accuduur, voorkeur gaat uit naar minimaal 2½ à 3 uren, liefst meer. De accuduur van een hybride tablet is veel langer dan van een laptop.
o Uiteraard inclusief Wi-Fi. Op school werken we met snel draadloos netwerk volgens 802.11n-protocol (5 GHz). Moderne apparaten beschikken tegenwoordig meestal over draadloze netwerkkaarten die 802.11b, g en n aan kunnen.
o Koop je een nieuwe laptop kies dan voor een SSD-schijf i.p.v. de traditionele harde schijf. Een SSD (Solid State Disk) is minder kwetsbaar en verbruikt minder stroom waardoor de accu langer mee kan.
o Let ook op het gewicht van de laptop.
Ik hoor het graag!