Welke laptop voor mij ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hielkebro

Welke laptop voor mij ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-16 23:59

Goedenavond bokkers,

Voor mijn opleiding is het handig om een laptop aan te schaffen.
Nu ben ik een grote leek op het gebied laptop, zijn er bokkers met ideeën of ervaringen?

Dit zijn een aantal punten die school adviseert:

• Laptop of hybride tablet met Windows 7, Windows 8 of Windows 10
o Minimaal 2 GB intern geheugen, 4 GB wordt aanbevolen.
o Zo lang je de laptop of hybride tablet gebruikt voor simpele taken als surfen op internet, tekstverwerken, muziek beluisteren of film kijken, volstaat een goedkopere processor. Wil je meer, zoals digitale beelden bewerken of andere zwaardere programma’s gebruiken, kies dan voor een Core i3 of Core i5 processor van Intel of een AMD equivalent hiervan.
o Accuduur, voorkeur gaat uit naar minimaal 2½ à 3 uren, liefst meer. De accuduur van een hybride tablet is veel langer dan van een laptop.
o Uiteraard inclusief Wi-Fi. Op school werken we met snel draadloos netwerk volgens 802.11n-protocol (5 GHz). Moderne apparaten beschikken tegenwoordig meestal over draadloze netwerkkaarten die 802.11b, g en n aan kunnen.
o Koop je een nieuwe laptop kies dan voor een SSD-schijf i.p.v. de traditionele harde schijf. Een SSD (Solid State Disk) is minder kwetsbaar en verbruikt minder stroom waardoor de accu langer mee kan.
o Let ook op het gewicht van de laptop.

Ik hoor het graag! :o

Sadira

Re: Welke laptop voor mij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 00:04

Wat is je budget?

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 00:13

Aleeneh schreef:
Wat is je budget?

Goeie vraag, ik denk rond de 400,- maar er valt nog altijd wat te bespreken.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 00:33

Toevallig voor mijn dochter dit jaar voor school een laptop moeten kopen. Wij hebben bij OfficeCentre een leuke aanbieding kunnen uithalen die aan alle vereisten voldeed wat school voorschreef op een cd-rom drive na. We hebben gekozen voor een 11"laptop, waarvan je het toetsenbord helemaal kunt omklappen, waardoor je hem ook als tablet kunt gebruiken. Voordeel is ook dat het niet zo groot en zwaar is en daardoor ook goed in haar schooltas past.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 12:29

Isabonny schreef:
Toevallig voor mijn dochter dit jaar voor school een laptop moeten kopen. Wij hebben bij OfficeCentre een leuke aanbieding kunnen uithalen die aan alle vereisten voldeed wat school voorschreef op een cd-rom drive na. We hebben gekozen voor een 11"laptop, waarvan je het toetsenbord helemaal kunt omklappen, waardoor je hem ook als tablet kunt gebruiken. Voordeel is ook dat het niet zo groot en zwaar is en daardoor ook goed in haar schooltas past.

En welke laptop was dat als ik vragen mag ?

limagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 12:46

Op Tweakers kun je al je eisen invoeren. Dan toont hij welke laptops aan jouw eisen voldoen en waar je hem kan kopen.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 15:50

Ik heb toevallig net het een en ander uitgezocht qua goedkope laptops (maximaal 15,6 inch). En voor 400 euro is een core i3 processor niet haalbaar.

Wil je zo goedkoop mogelijk dan is de Lenovo Essential B50-10 een goede keus. Vanaf 310 euro.

Wil je wel een core i3 processor dan is de Lenovo 100-15IBD een goedkope keus. Vanaf 479 euro (met een 256GB SSD harde schijf).

Ik heb zelf nu een HP Pavilion variant gekocht. Ben gevallen voor de lichtgewicht en gekleurde behuizing, het full HD scherm (mat!), langere accuduur en de grote opslagmogelijkheid (1000GB, geen SSD). Was 449 euro.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:21

hielkebro schreef:
Isabonny schreef:

En welke laptop was dat als ik vragen mag ?

Een Acer aspire
Deze: https://www.tabletsmagazine.nl/tablets/ ... 1-r3-131t/

Wij hebben er € 400 voor betaald.

Zit ik nu op Marktplaats te googelen, zie ik iemand uit Maastricht die een witte voor € 239 verkoopt. Volgens mij zijn hun laptops eerst verleast en als ze terug uit lease komen, verkopen ze ze.
Maar goed, dezelaptop kan dus max. 1,5 jaar oud zijn, want ze zijn pas vanaf juni 2015 op de NL-se markt.

Nu is toevallig mijn laptop kapot gegaan vorige week en vroeg ik mijn dochter wat zij fijner vindt voor thuis en dat is dus niet haar schoollaptop. Ze heeft toch liever een iets groter beeld voor thuis. Maar voor school vindt ze het kleine beeldscherm juist fijn.
Laatst bijgewerkt door Isabonny op 14-12-16 20:34, in het totaal 2 keer bewerkt

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:30

Heb vorig jaar nieuwe laptop gekocht bij hardware4sale, niet de nieuwste modelen, maar wel goed spul.
Als je belt, krijg je goed advies en betaalbaar spul.