Afstandsbediening doet het niet?

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

NynkeMarit

Afstandsbediening doet het niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-16 17:07

Ik weet niet of dit op de goede plek staat, maar ik heb dus gister een afstandsbediening voor mijn Canon gekregen. Mijn moeder had hem al een jaar in de tas zitten maar nooit gebruikt omdat ze niet wist hoe die werkte.
Gister heb ik hem dus geprobeerd maar hij deed het niet.
Vandaag nieuwe batterijen gekocht om te kijken of dat het probleem was, maar hij doet het dus nog steeds niet. Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Ik heb op internet al rond gekeken maar kon niks vinden?
Het gaat om deze volgens mij

http://www.cameranu.nl/nl/p88264/canon- ... GwodZoIHjA

deniseqn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 17:11

Wat voor camera heb je? Misschien is ie niet compatibel met jouw camera en doet hij het daarom niet? In de beschrijving staat dat ie o.a. geschikt is voor Canon EOS 60D, 70D, 450D, 500D, 550D, 600D, 5D Mark II en de 7D.

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-16 17:31

deniseqn schreef:
Wat voor camera heb je? Misschien is ie niet compatibel met jouw camera en doet hij het daarom niet? In de beschrijving staat dat ie o.a. geschikt is voor Canon EOS 60D, 70D, 450D, 500D, 550D, 600D, 5D Mark II en de 7D.

Ik eb een 700D, zou gewoon moeten werken dus -O-

deniseqn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 17:40

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-16 18:03

deniseqn schreef:
Ik heb er ook niet veel verstand van helaas :+. Je hebt wel ingesteld in de camera dat hij op zelfontspanning/afstandsbedieningsmodus staat? Dat staat hier nog: http://www.eos-magazine.com/articles/re ... onrc6.html bij kopje Problems > Drive mode

Ja daar staat ie op! Alles al geprobeerd wat dat betreft, kan net zo goed de afstandsbediening van de tv d'r op richten, gebeurt er net zo veel %)

the_titan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:18

Klein vraagje.
Is het een met infrarood communicatie?

Als je een camera hebt of je telefoon bvb moet je eens kijken of dat lampje van de afstandbediening oplicht als je de afstandsbediening gebruikt.

Veel van zulke camera's kunnen een infrarood lampje detecteren. dan kun je zien of de afstandsbediening werkt.

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-16 19:09

the_titan schreef:
Klein vraagje.
Is het een met infrarood communicatie?

Als je een camera hebt of je telefoon bvb moet je eens kijken of dat lampje van de afstandbediening oplicht als je de afstandsbediening gebruikt.

Veel van zulke camera's kunnen een infrarood lampje detecteren. dan kun je zien of de afstandsbediening werkt.

Volgens mij ging daar idd al wat fout, als ik op m'n camera richt zou er een lampje moeten verschijnen toch? Die is er dus niet... Vind t wel zonde van t geld als die nooit gebruikt is en t gewoon niet doet :(

Anoniem

Re: Afstandsbediening doet het niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:17

Nee, het lampje hoeft daar niet perse voor te branden.
Ik heb zelf voor mijn Nikon bijvoorbeeld een Caruba afstandsbediening en die heeft geen lampje dat aan gaat als je op het knopje drukt.
Infrarood kunnen wij namelijk met ons blote oog niet zien. In sommige afstandsbedieningen (bijv. van de tv) zit wel een rood lampje, puur ter indicatie zodat wij met onze ogen wel kunnen zien dat de afstandsbediening 'iets' doet als we op 't knopje drukken.

Voor Canon weet ik helaas niet exact hoe je ze moet instellen.
Bij Nikon moest ik 'm via het menu ook laten herkennen en er naar zoeken, voordat hij iets deed.

Ik dacht bij mij dus ook in eerste instantie dat er wat kapot was of dat het batterijtje leeg was.

Ik zou de gebruiksaanwijzing van je camera er even bij pakken en het stukje over afstandsbedieningen opzoeken. Dan weet je zeker of je alle stappen goed hebt doorlopen.

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-16 23:43

Femke schreef:
Nee, het lampje hoeft daar niet perse voor te branden.
Ik heb zelf voor mijn Nikon bijvoorbeeld een Caruba afstandsbediening en die heeft geen lampje dat aan gaat als je op het knopje drukt.
Infrarood kunnen wij namelijk met ons blote oog niet zien. In sommige afstandsbedieningen (bijv. van de tv) zit wel een rood lampje, puur ter indicatie zodat wij met onze ogen wel kunnen zien dat de afstandsbediening 'iets' doet als we op 't knopje drukken.

Voor Canon weet ik helaas niet exact hoe je ze moet instellen.
Bij Nikon moest ik 'm via het menu ook laten herkennen en er naar zoeken, voordat hij iets deed.

Ik dacht bij mij dus ook in eerste instantie dat er wat kapot was of dat het batterijtje leeg was.

Ik zou de gebruiksaanwijzing van je camera er even bij pakken en het stukje over afstandsbedieningen opzoeken. Dan weet je zeker of je alle stappen goed hebt doorlopen.

Bedankt! Zal ik morgen gelijk even doen

Muurp
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:32

Dit topic past beter in ons technische gedeelte :) FK -> HTT.

NynkeMarit

Re: Afstandsbediening doet het niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-16 15:17

Hij doet het! Hij stond wel op de verkeerde zelfontspanner, op internet stond dat hij op de continue zelfontspanner moest, maar dat moet dus niet. Als hij op de 10 sec zelfontspanner staat doet hij het wel *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 16:23

Ah, helemaal top!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie