Hulp gezocht, huurwoning geen verwarming..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolien87

Berichten: 17462
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 10:03

Dit zou natuurlijk wel heel makkelijk zijn: ze zetten een aantrekkelijke advertentie op en vervolgens is de woning iets anders dan wat zij hebben beloofd. Dat kan toch niet.

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 10:03

Kinke schreef:
Ik vind het echt bizar, een woning zonder verwarming aanbieden. Ik zou als er niets af te spreken valt met de woningbouwvereniging, je afwijzing op papier zetten en melden dat men verkeerde info heeft gegeven en dat jouw reactie dus niet mee mag tellen in het totaal van reacties op woningen.


Precies dit!!

Ik had er echt nog nooit van gehoord, dat een woning aangeboden mag worden zonder verwarming en/of warm water?!?!? Bizar eigenlijk... Dan moet je het zelf aan (laten) leggen. Dat is mazzel voor de volgende bewoner }:0

Morganlefay

Berichten: 8701
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 10:19

Er zijn nog steeds huurhuizen uit de jaren 50 waar geen cv maar wel gas aanwezig is. Vaak wordt dat in de advertentie gemeld, er is dus een wezenlijk verschil tussen geen verwarming of geen CV.
Indien er wel gas is is de aanschaf van een gaskachel eigen rekening en gasgeisers zijn er ook nog steeds :D
Laatst bijgewerkt door Morganlefay op 11-11-16 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 10:22

Uiteraard ken ik ook huizen met een gaskachel of gevelkachel, maar helemaal geen verwarming?!

Mars

Berichten: 33267
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 10:28

Jolien87 schreef:
Dit zou natuurlijk wel heel makkelijk zijn: ze zetten een aantrekkelijke advertentie op en vervolgens is de woning iets anders dan wat zij hebben beloofd. Dat kan toch niet.


Ja dat vind ik ook, nogal misleidend. Dan zouden ze in principe een villa met zwembad erop kunnen zetten terwijl het een krot van 3x4 is en ben je nog verplicht het te accepteren ook? Erg apart.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18001
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Hulp gezocht, huurwoning geen verwarming..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 10:39

Dat mag ook niet. Dit zijn gewoon gronden waar je op mag weigeren zonder je punten kwijt te raken. Het enige probleem is echter, dat ze vermoedelijk gaan vinden dat jij maar moet aantonen dat er wat anders in de advertentie stond.

Dus TS, heb je de advertentie nog? Zo ja, dan kunnen ze je echt niks maken als je hierom de woning weigert. Het is immers simpelweg niet de woning waar je op gereageerd hebt.
Als je de advertentie niet meer hebt, zou ik het toch voor elkaar proberen te krijgen. Maar dat is dus wel een risico....

Unicorn_xX

Berichten: 149
Geregistreerd: 21-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 11:43

Lalidan schreef:
Dat mag ook niet. Dit zijn gewoon gronden waar je op mag weigeren zonder je punten kwijt te raken. Het enige probleem is echter, dat ze vermoedelijk gaan vinden dat jij maar moet aantonen dat er wat anders in de advertentie stond.

Dus TS, heb je de advertentie nog? Zo ja, dan kunnen ze je echt niks maken als je hierom de woning weigert. Het is immers simpelweg niet de woning waar je op gereageerd hebt.
Als je de advertentie niet meer hebt, zou ik het toch voor elkaar proberen te krijgen. Maar dat is dus wel een risico....


Ik heb een printscreen van de advertentie gemaakt waarin staat dat een CV aanwezig is.

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Hulp gezocht, huurwoning geen verwarming..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 11:48

Ik zou die printscreen vooral meenemen. Heb je evt ook nog een e-mail vanuit hun waar in staat dat er een CV in zit? Verder zou ik dinsdag aangeven dat je dus niet akkoord gaat met deze woning en dat je er vanuit gaat dat je inschrijfduur blijft staan + dit niet telt als je 2e weigering, omdat zij een misleidende advertentie hebben geplaatst. Dan maar wat langer wachten, een woning zonder CV is ook niks.

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 14:18

Is dat niet een basisbehoefte van de mens? een verwarmbare omgeving?
Volgens moet een woningbouw daarvan zorgen hoor.
Kan nooit goedgekeurd worden door de opzichter.
Ik zou inderdaad het gesprek aan gaan met de corporatie en zeggen dat er foutieve info door is gegeven en dat je absoluut niet akkoord gaat met het kwijtraken van je punten..
dus dan kunnen ze een verwarming regelen, of jullie een andere woning aanbieden/voorrang geven.

Ik zou daar echt niet mee akkoord gaan.

daffieduck83

Berichten: 1749
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Hulp gezocht, huurwoning geen verwarming..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 14:23

Heb je niet iemand die voor je kan onderhandelen dat er een CV inkomt. Mijn huidige woning was toen ik moest beslissen ook in heel slechte staat, omdat hij een renovatieronde had gemist door ziekte van de vorige bewoner (de gaf geen toestemming voor de renovatie.) Door de overtuigingskracht van mijn vader heb ik alsnog de renovatie gekregen, wat bij mij onder andere een betere badkamer en keuken inhield en ze hebben de muren en plafonds allemaal netjes gemaakt, zodat ik nog maar 1x hoefde te witten en direct kon behangen. CV zat al in mijn woning, ongeveer 2 jaar geleden heeft ons hele blok een nieuwe energiezuinige ketel gekregen.

Morganlefay

Berichten: 8701
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Hulp gezocht, huurwoning geen verwarming..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 15:03

Zou eerst eens afwachten wat de WB zegt over het ontbreken van de CV.
En verdiep je in het bestemmingsplan. Kijk of er nog nieuwbouw en/of renovatie projecten in de pijpleiding zitten. Kan heel goed zijn dat er sloopplannen zijn en dan sta je vooraan bij toewijzen.

lovelyfiefy

Berichten: 5106
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Hulp gezocht, huurwoning geen verwarming..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 15:05

Ik geloof dat je ook CV kan huren tegenwoordig.
Misschien is dit iets om naar te kijken?

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 15:16

lovelyfiefy schreef:
Ik geloof dat je ook CV kan huren tegenwoordig.
Misschien is dit iets om naar te kijken?


Je kan wel een CV ketel (installatie) huren, maar als er geen verwarmingsinstallatie verder in het huis zijn aangebracht (zoals verwarmingen aan de muur), dan heb je niets aan zo'n ketel als je die huurt. Je hebt dan niets om te verwarmen.

Mijn vriend had ook geen verwarming vanuit de verhuurder (woningbouw) maar moest zelf een gaskachel kopen, hij had dus in de woonkamer een gaskachel en de rest van het appartement was steenkoud. Ik zou dat echt geen pretje vinden, vond het ook altijd vreselijk om daar te slapen in de winter, want alles was koud.

Ik zou het dus zeker terugkaatsen bij de WBV, laat ze maar met een passende oplossing komen, desnoods dat je je punten kan houden als je dit wel afwijst...vind het eigenlijk zo absurd hoe die WBV te werk gaan. Je krijgt twee opties, en als ze je niet aanstaan, dan heb je pech, terwijl je wel ergens voor moet kiezen waar je komende jaren elke dag bent en fijn en veilig moet voelen, en dan bieden ze je maar 2 opties...

als je een huis koopt en de eerste twee opties waar je bent wezen kijken bevallen niet, hoef je toch ook niet te kiezen omdat je anders geen opties meer krijgt...rare wereld.

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 21:25

Kentaro schreef:
Dat is mazzel voor de volgende bewoner }:0

En voor de verhuurder. TS zou natuurlijk zelf cv kunnen laten aanleggen maar dan een compensatie in de huur vragen voor zo lang ze er woont.

TS, het is nu weekend. Ga andere dingen doen. Laat je weekend en je nachtrust niet verpesten door de afspraak dinsdag, okee? :)

Sourire
Berichten: 815
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Re: Hulp gezocht, huurwoning geen verwarming..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:28

Weet je zeker dat het zo werkt? Volgens mij is het bij "mijn" woningbouwvereniging zo dat je maximaal twee keer mag weigeren. Maar dit gaat dan om weigeren op gronden waarvan je had kunnen weten dat het zo was (omdat het bijv in de advertentie staat). Als ik het goed heb begrepen had weigeren om jouw reden, wat je dus niet had kunnen weten, in mijn geval niet meegeteld als weigering. Ik hoop dat je er uit komt!

TinkerTreas

Berichten: 3694
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Hulp gezocht, huurwoning geen verwarming..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 19:57

Misschien is de woningbouw wel van plan om er een cv in te plaatsen als de vorige huurder eruit is. Ik zou het gewoon even navragen.

Toen wij bij ons huis gingen kijken zagen de keuken, wc en douche er vreselijk uit. Maar dat is er allemaal nieuw in gegaan voor wij erin gingen.

iirrssjjee

Berichten: 5940
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Hulp gezocht, huurwoning geen verwarming..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:12

Bij onze WBv is het ook zo dat je je inschrijft en punten krijgt. Sta je bovenaan op de lijst op een woning waarop je hebt ingeschreven en je zegt nee, is dat al 1 weigering. Gebeurt dat nog een keer begin je opnieuw. Hier is dus eigenlijk, alleen inschrijven als je het echt ziet zitten!! Dus de manier zoals bij TS herken ik ook.

Hoe is je gesprek gegaan vandaag? Ben je wijzer geworden?

Unicorn_xX

Berichten: 149
Geregistreerd: 21-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 20:15

Ze hebben gezegd dat ze er eerst een CV in gaan zetten voor dat wij er in komen *\o/*
(wel ben ik een beetje van eerst zien en dan geloven)

En volgend jaar 2017 komt er een nieuwe wc, badkamer & keuken zei de man dus dat is super nice! ^^

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 20:16

Unicorn_xX schreef:
Ze hebben gezegd dat ze er eerst een CV in gaan zetten voor dat wij er in komen *\o/*
(wel ben ik een beetje van eerst zien en dan geloven)

En volgend jaar 2017 komt er een nieuwe wc, badkamer & keuken zei de man dus dat is super nice! ^^

Top! *\o/* Laat het op papier zetten voordat je tekent, of beter nog: laat het in het huurcontract opnemen.

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 20:36

Heel mooi!

Maar ik zou er wel vriendelijk op aandringen dat al het renovatiewerkzaamheden alvast wordt uitgevoerd als de woning nog leeg is, dus voordat jullie erin gaan.

Dat is veel praktischer voor iedereen.

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 20:39

Dat soort werkzaamheden worden vaak voor een heel complex in één keer uitgevoerd. Dus dan is het waarschijnlijk goedkoper om het tegelijk met de andere woningen te doen in plaats van voor elke woning apart.

Sourire
Berichten: 815
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Re: Hulp gezocht, huurwoning geen verwarming..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 20:50

Wat een goed nieuws! :D

Morganlefay

Berichten: 8701
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 20:54

Mooi ;)

Groot onderhoud wordt meestal voordat de nieuwe huurder erin komt gedaan.
Dit vanwege de rotzooi die dit met zich meebrengt.
Kijk wel wat de ingangsdatum huurcontract na renovatie in gaat, anders anders betaal huur terwijl je er niet in kan.

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 01:03

Precies Morganiefay. Dat is ook mijn ervaring met dit soort renovatiewerkzaamheden.

Munnie

Berichten: 2316
Geregistreerd: 14-09-07
Woonplaats: Uden

Re: Hulp gezocht, huurwoning geen verwarming..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 02:01

Gefeliciteerd TS! Jullie zullen blij zijn dat jullie samen kunnen gaan wonen en dat jullie ook elkaar niet non stop hoeven te verwarmen.

Daarbij zat ik net goed en wel in mijn huis en stond alles op zijn plek toen ze mijn keuken toch al wel gingen vervangen. Heel fijn zoiets. Probeer je slag eruit te halen want die zooi in huis als je er net woont is ook niet prettig.