Broek kapot, recht op een nieuwe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

uggy

Broek kapot, recht op een nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 23:49

Hallo bokkers!

Treurig nieuws voor mij, want ik heb na een lange zoektocht eindelijk een broek gevonden, die dus nu weer stuk is..

De broek werd mijn favoriet, en doordat ik twee van heb, veel gedragen. De broek is gekocht op 31/08 en is dus nu doorgesleten en helemaal stuk.

Ik wou hem weg doen, maar een kennis vertelde mij dat dit niet zomaar kan,en dat het een ondeugdelijk product betreft. En dat ik hem dus kan ruilen.

Ik heb op internet al wat gezocht naar regels omtrent ondeugdelijke producten, maar niks kunnen vinden.

Het gaat om een broek van de vero moda, en stiekem had ik wel iets beters verwacht.. -O-

Terug gaan of weggooien?

Lau

Re: Broek kapot, recht op een nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 23:51

Je kan altijd even terug gaan en je verhaal doen. Kunnen ze niks kan je altijd nog je broek weggooien.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 23:53

Ik heb dit ook al voor gehad eenmaal bij Pepe Jeans, dan ben ik er gewoon doorgescheurd door te bukken :') En heb ik een nieuwe gekregen.
De andere was een verkleurde door de was van Levi's, ook gewoon kunnen ruilen :)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 00:09

Denk dat dat niet hoort, mijn broek van de Vera moda gaat al bijna 4 jaar mee en word veel gedragen.
Zeker mee terug gaan !

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 00:11

Waar is ie doorgesleten?
Ik had bij bepaalde spijkerbroeken dat ze binnen de kortste keren in het kruis/bovenbenen doorgesleten waren.
Zelfs al waren het dure broeken, gebeurde dat nog.
Nu koop ik andere broeken, en heb dat probleem niet meer.

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 00:36

Barbet schreef:
Waar is ie doorgesleten?
Ik had bij bepaalde spijkerbroeken dat ze binnen de kortste keren in het kruis/bovenbenen doorgesleten waren.
Zelfs al waren het dure broeken, gebeurde dat nog.
Nu koop ik andere broeken, en heb dat probleem niet meer.

Mag ik dan vragen waar jij broeken koopt? Mijne is echt bij het kruis doorgesleten.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 00:58

In twee maanden tijd compleet doorgesleten? Dat is wel heel vlot ja!

Ik denk dat je aanspraak zou kunnen maken op garantie. Het lijkt me dat je van een broek mag verwachten dat deze langer meegaat dan 2 maanden. Dat doet het product (bij naar ik aanneem normaal gebruik) niet en dus is het ondeugdelijk. Ik heb eerlijk gezegd geen idee of kleding ergens een uitzondering is, maar normaal gesproken zou het in het eerste halfjaar na verkoop de taak aan de verkoper zijn om aan te tonen dat het jóuw en niet zijn schuld is dat het product nu stuk is. Na het eerste halfjaar verschuift die bewijslast naar de koper.
Ik zou het in ieder geval proberen, gewoon teruggaan en aangeven dat het product nu al kapot is en daarmee zeker niet aan je verwachtingen voldoet :)

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 08:53

Alwiene schreef:
In twee maanden tijd compleet doorgesleten? Dat is wel heel vlot ja!

Ik denk dat je aanspraak zou kunnen maken op garantie. Het lijkt me dat je van een broek mag verwachten dat deze langer meegaat dan 2 maanden. Dat doet het product (bij naar ik aanneem normaal gebruik) niet en dus is het ondeugdelijk. Ik heb eerlijk gezegd geen idee of kleding ergens een uitzondering is, maar normaal gesproken zou het in het eerste halfjaar na verkoop de taak aan de verkoper zijn om aan te tonen dat het jóuw en niet zijn schuld is dat het product nu stuk is. Na het eerste halfjaar verschuift die bewijslast naar de koper.
Ik zou het in ieder geval proberen, gewoon teruggaan en aangeven dat het product nu al kapot is en daarmee zeker niet aan je verwachtingen voldoet :)

Bedankt voor je advies!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:24

Ik zou gewoon ff langs de winkel lopen. Heb het eens gehad met een Only jeans, die was ook binnen 4 maanden doorgesleten. Ben langs de winkel gegaan van joh, dit is het geval, redelijk zonde wel. Zonder enige problematiek heb ik een nieuwe mogen uitzoeken. Bij de Only nog wel he, ik bedoel een grotere ballentent heb je ongeveer niet :P

Dus, gewoon proberen :)

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 18:02

Bedankt voor alle adviezen! Ik ga hem deze week proberen te ruilen.