Wat voor microfoon voor instructievideos

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Wat voor microfoon voor instructievideos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 12:35

Hoi!

Voor mijn Youtubekanaal ga ik binnenkort instructiefilmpjes opnemen. Nou zie ik wel vaker mensen met kastjes en een dasspeldmicrofoon videos maken.

Mijn vraag is wat voor microfoon en kastje ik moet kopen om zulke videos te maken. Ik werk met mijn paard dus ik kan geen microfoon in de hand hebben.

Ik heb dus geen idee waar ik precies naar moet zoeken.

Het budget is 100 euro.

Digi
Berichten: 435
Geregistreerd: 30-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:52

Ik denk dat je voor €100,00 geen geschikte draadloze dasspeldmicrofoon kan kopen. Ik werk zelf altijd met sennheiser zenders. De goedkope zenders van sennheiser zijn goed maar de microfoons vaak niet, die heb ik liever van het merk Tram. Totaalbedrag ligt dan rond de €500,00
Misschien zijn er inmiddels goedkopere oplossingen maar ik denk dat je sowieso wel een paar honderd euro kwijt zal zijn. Een goede draadloze microfoon is een kostbaar apparaat. Je kan beter investeren in een duurdere (betere) zender dan een duurdere camera. Niets zo storend als krakend, slecht geluid.
Dus misschien kan je beter nog even doorsparen en tot die tijd gewoon met een goede richtmicrofoon werken? Het is ook zonde om je geld uit te geven aan een niet-zo-goede-zender-microfoon ;-)

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Wat voor microfoon voor instructievideos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 13:17

Sennheiser ken ik wel ja. Heerlijk merk! ( voor headsets :D )

Ik wil er nu nog niet zoveel geld aan uitgeven omdat ik niet professioneel ben en ik nog niet zoveel kijkers heb. Ik weet dat je met goede kwaliteit sneller kijkers trekt maar ik wil nu nog niet teveel uit gaan geven aan een microfoon.

Ik heb wel android microfoons gezien. Ik heb zelf laatst de phillips LFH91740 gehaald en maakt deze geen contact met mijn mobiel.

Ik ga denk ik maar eens kijken op marktplaats!
Zitten er in die zenders ook een plek om je geheugenkaartje in te doen? Want als ik ga zoeken kom ik vooral zenders tegen waarmee je les kan geven :P

Digi
Berichten: 435
Geregistreerd: 30-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 14:19

Zenders met geheugenkaartje bestaan volgens mij niet.
Je hebt een ontvanger, die gaat met een kabeltje in je camera (of audio recorder) en je hebt de zender daar plug je de microfoonkabel in en stop je in je broekzak (oid).

Afbeelding

Digi
Berichten: 435
Geregistreerd: 30-05-06

Re: Wat voor microfoon voor instructievideos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 14:21

Of zoek je alleen een dasspeldmicrofoon die je rechtstreeks in je camera plugt?
Dus zonder de zender/ontvanger draadloze techniek?

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 14:32

Ts:

Je hebt voor video-opnames en bij behorende geluid dat je wilt opnemen terwijl jij bezig bent met je paard
* Een microfoon nodig die je op je kleren vastklikt.
* een zendertje die je bij je hebt in je kleren
* een mobiele ontvanger die je bij je camera hebt en dmv kabel de video voorziet van geluid.
* alles werkend op accu of batterij.
Kabels van jou naar videocamera is uiteraard niet mogelijk.

Red je niet met 100,- , dat kost alleen zendertje al..
Let op als je gaat speuren op 2e hands , of goedkoop uit China.., er wordt veel aangeboden in frequentie gebieden die NIET werken in Nederland of niet zijn toegestaan , en/ of storen in de buurt van je mobiele telefoon.
Beetje geschikte set kost zo 200,- 250,-
Goedkoopste betrouwbare die wij hebben is ca 200,-

Digi
Berichten: 435
Geregistreerd: 30-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 14:45

Peetstap schreef:
Ts:

Je hebt voor video-opnames en bij behorende geluid dat je wilt opnemen terwijl jij bezig bent met je paard
* Een microfoon nodig die je op je kleren vastklikt.
* een zendertje die je bij je hebt in je kleren
* een mobiele ontvanger die je bij je camera hebt en dmv kabel de video voorziet van geluid.
* alles werkend op accu of batterij.
Kabels van jou naar videocamera is uiteraard niet mogelijk.

Is wel mogelijk maar dan heb je geen bewegingsvrijheid (waarschijnlijk wel wat beter geluid dan met alleen een richtmicrofoon)

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Wat voor microfoon voor instructievideos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 14:51

Ah oke :)

En is het dan zeg maar goedkoper om alleen een microfoontje te kopen die ik aan mijn telefoon kan vastmaken? Het microfoontje wat ik nu heb werkt niet op mijn telefoon dus ik moet dan even kijken welke wel kan.

Als ik dit dan een fijne manier vindt ga ik zeker sparen voor een professionele set!
Bedankt voor de uitgebreide uitleg!

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 21:28

PB voor je.