Welk type tweedehandswagen kopen?! Advies gevraagd!

Moderators: Mondy, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj, Dani, Polly, ynskek

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Athea_Jack

Welk type tweedehandswagen kopen?! Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-16 20:45

Beste Bokkers,

Ik heb zelden iets op Bokt gezet maar nu heb ik advies nodig van mensen die wat verder weg van mij staan gezien de hele familie wijze raad wil geven bij de aankoop van een tweedehandswagen en allemaal menen er iets van te kennen :P

Mijn Fiat Punto van 16 jaar heeft het opgegeven ( ;( )en ik moet dus op zoek naar een nieuwe wagen, budget maximaal 8000 euro. Bij voorkeur vijfdeurs, liefst wel nog een kleinere wagen.

Op internet heb ik een Opel Corsa van november 2012 gevonden, benzine, 55000 km voor een prijs van 7700 euro.

Mijn ouders hebben voor mij bij de buren (garage) een Nissan Note gevonden, 2011, diesel en 115.000 km. Prijs ligt hier wel wat lager, nl. 5500 euro.

Kleur e.d. maakt mij niet uit. Nu ben ik bij die laatste auto gaan kijken, op zich niet meteen voor mij een 'mooie' auto maar goed onderhouden en zag er dus zeker nog ok uit. Uitzicht van de auto maakt mij niet zo uit, moet vooral dienen om mij te vervoeren :Y)

Bij de Opel corsa gaan we proberen zaterdag te gaan kijken!

Ik heb echter al vaak opgevangen dat je tegenwoordig beter kiest voor een benzine (ik doe niet meer dan 10000 km), de reden daarvan ken ik op zich wel (pas in mei een nieuwe wagen voor de vriend gekocht ook benzine) en bovendien lijkt het mij dat de nissan toch wel erg veel kilometers heeft?! Maar anderzijds wel goedkoper!

En ik kan al zo goed beslissen :+

Dus daarom - wat zouden jullie doen?!

Thanks voor de feedback :D

martijn1998

Re: Welk type tweedehandswagen kopen?! Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 21:06

115.000 kilometer is niet veel. er rijden nog zat auto's rond met 300.000 kilometer of meer op de teller.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 21:13

Mijn auto heeft bijna 350.000 gedraaid... Op gas.

Nieuwe paardenspullen in mijn advertenties op de Bokt Markt...
Zie ook http://verkopers.marktplaats.nl/583321 waar ik van alles verkoop (en veel is nieuw of zo goed als nieuw)...
paardenspul, (retro) hebbedingen, poppenhuisgoed, merkkleding, schoenen, tassen, etc.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 21:22

Rond de 100.000 kan hij nog jaren mee hoor, als je niet een ander raar mankement krijgt. Mijn 107 gekocht met 104.000

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 10:35

Diesel en benzine rijdt beide fijn.
Je hebt alleen wel andere tarieven met motorrijtuigenbelasting.
Diesel en gas is duurder.

[o]

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:32

Als je niet meer rijdt dan 10.000 km zou ik sowieso voor benzine gaan.

Ik heb in maart een opel corsa gekocht met 104.000 km op de teller voor € 5.200 uit 2008. Na een motorstoring (die inmiddels opgelost is), ben ik super blij met deze auto :D

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:06

Bij 10 dkm/jr rekent diesel of gas zelden. Hoewel de regels in België anders zijn dan in NL, dus laat ik niet teveel zeggen, de BE kosten ken ik niet. Met budget 8k zijn enorm veel auto's te koop, kijk maar eens op marktplaats of gaspedaal.nl (België zal vergelijkbare sites hebben). Een ton op de teller is niet zo veel. Een motor heeft meer te lijden van een koude start dan van snelwegkilometers met warm motorblok.

Verder maakt het verschil of een auto altijd buiten heeft gestaan of in een garage. Zelfs onder carport is beter dan niets. Sportieve bestuurder of niet? Op tijd onderhoud gehad of niet?

Kortom, de ene Corsa (om willekeurig model te noemen) is de andere niet. Ook niet met vergelijkbare km stand. Wil je wel of niet uitgebreide garantie? Let er b.v. op dat BOVAG garantie lang niet alles dekt!

Als je naar een auto gaat kijken, neem iemand mee met verstand van zaken. Of als je die niet hebt iemand die zonder roze bril naar die leuke auto kan kijken.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie