Ik wil heel graag jullie advies want vind het erg fijn om te horen hoe jullie dit alles hebben aangepakt.
Mijn vriend en ik (bijna 4 jaar samen) willen al bijna 1,5 jaar een plekje voor onszelf. Hij woont in Lelystad en in tegen Brabant aan dus het reizen breekt op, en we zijn er echt aan toe.
Gelukkig stond ik in mijn regio al ingeschreven bij de sociale huur sector. Daar dus begonnen. Maar omdat ik vorig jaar een half jaar thuis heb gezeten met een burnout en niet m'n handje heb opgehouden bij de overheid ging dat niet heel soepel. Hadden een leuk appartement op het oog en dachten het te mogen huren maar doordat ik een half jaar geen loon had gehad vielen we in een lager segment en mochten dus niet tekenen.
nu zijn we al een lange tijd aan het reageren in het juiste segment maar dat schiet niet echt op (en wat nog krommer is .. volgens mij mogen wij volgend jaar geen eens meer via de sociale sector huren omdat we dan teveel verdienen).Nu dus ook bezig met particulier. Hele leuke appartementen gezien. Maar zo prijzig. 750 a 850 excl per maand. Wat betaal je ongeveer daar nog bovenop? Dus aan gas water licht en komen daar nog andere dingen bij? (Los van je televisie enz) Dat vind ik lastige dingen .
Het allerliefst zou ik gewoon kopen . Maar hebben mede door mijn burnout nog niet zoveel spaargeld en hebben beide geen vast contract maar werken wel fulltime. Weet iemand hoe dit zit? Zal ik binnenkort anders gewoon eens bellen naar een makelaar voor de mogelijkheden?
Dus. Hoe hebben jullie dit allemaal aangepakt