Eigen IP adres geblokkeerd (DirectAdmin)

Moderators: Mondy, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj, Dani, Polly, ynskek

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Szan

Eigen IP adres geblokkeerd (DirectAdmin)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-16 00:01

Ik hoop dat hier nog wat Tweakers of handige bokkers rondlopen die me kunnen helpen, want ik snap er geen fluit meer van.

De hele avond ben ik al aan het knutselen aan mijn nieuwe website. Deze zit bij een hostingpartij waar ik al meerdere websites maakte en werkt met DirectAdmin. Tot mijn grote verbazing word ik ineens uitgelogd en krijg ik de melding dat mijn eigen IP adres geblokkeerd is.

Gelukkig geven ze ook meteen een linkje met instructies wat je moet doen: https://help.directadmin.com/item.php?id=306

Maar ik heb geen flauw idee wat ze daarmee bedoelen. Wie helpt me op weg? Ik snap hier geen snars van, het is net chinees. Ik moet geloof ik een file aanmaken, maar hoe/wie/wat/waar doe ik dat, als ik niet eens achter de schermen van mijn website kom? >;)

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 00:07

Kun je met een ftp-programma nog op je omgeving komen? Je dient inderdaad een bestand te wijzigen (je ip-adres uit dat bestand te verwijderen, dus jezelf van de zwarte lijst te halen).
Als je een fijne hostingpartij hebt willen ze het vast ook wel even voor je doen.
En even bedenken of en hoe je zelf dit veroorzaakt hebt onbedoeld...

Edit:
En misschien staat de optie dat je van de zwarte lijst afgaat na een bepaalde tijd (wellicht een uur ofzo) wel aan, dat zou betekenen als je nu lekker gaat slapen dat je morgenochtend gewoon weer kunt inloggen :-).

Je eigen ip-nummer op de whitelist zetten als je er weer op kunt lijkt me wel een handige optie.
Maar dat zou ik alleen doen als je dit zelf hebt veroorzaakt, want anders zou je eerder denken aan een hacker die probeert onder jouw ip-nummer -ervan uitgaande dat je op de whitelist staat- in te breken...
Zorg in ieder geval voor een goed wachtwoord.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie