Ik heb vorig jaar een telefoon gekocht bij een bekendere telecom webwinkel. Nu is de telefoon binnen de garantie stuk gegaan. Het aan/uit knopje werkt niet meer. Erg onhandig, want daarmee activeer je de telefoon ook als hij 'slaapt'. Ik heb op hun verzoek de telefoon terug gestuurd en 2 weken later kreeg ik een ander toestel toegestuurd. Een heel ander toestel helaas en niet eens een nieuwe. Er zat een veel simpeler toestel in de doos van mijn oude telefoon. Huawei heeft bepaald dat dat de vergelijkbare is, dus daar moet je het mee doen. En behalve dat de specs niet overeenkomen is het ook een toestel dat goedkoper is. De webwinkel wil mij in zoverre tegemoet komen dat ik evt een ander toestel kan kiezen, maar dan vergelijkbaar met de simpelere en niet met mijn oude, of ik krijg een bedrag retour, waarmee ik dus niet meer dan het simpele toestel kan kopen. Het gaat dan om 180,- ipv 280 euro en op het gebied van telefoons scheelt dat nogal

Ik ben nu al een tijdje in conclaaf met de webshop. Via mijn rechtsbijstand weet ik al dat ik recht heb op mijn volledige aankoopbedrag retour en hoef ik geen genoegen te nemen met het mindere toestel. Zij willen mij echter niet helpen, want het bedrag waar het om gaat is te klein

De zaak is nu ook gemeld bij thuiswinkel.org, maar ook zij willen nog niet echt helpen. Ik moet het eerst maar met de webwinkel oplossen. Ik ben hier dus al vanaf 22 augustus mee bezig en ik heb het 5 oktober gemeld bij thuiswinkel, dus komen tot een oplossing heb ik al wel geprobeerd lijkt me.
Hebben jullie nog tips en trics waarmee ik de webwinkel kan overtuigen van mijn gelijk? Ik zou zo graag mijn geld weer terug hebben, waardoor ik weer een fraaie nieuwe telefoon kan aanschaffen en geen genoegen hoef te nemen met een tandje (zeg maar gerust tand) minder...