Na Windows 10 update werkt wifi niet meer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
The_Cat

Berichten: 7290
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 21:36

ja inderdaad.

Ik heb nog wel een idee, maar hoe faalproef hij is kan ik niet van tevoren zeggen. Je kan naar apparaatbeheer gaan , en daar het besturingsysteem van je adapter even verwijderen en terug installeren. Dat staat ook in die site die je gegeven hebt;

Citaat:
Typ Apparaatbeheer in het zoekvak op de taakbalk en selecteer Apparaatbeheer in de lijst met resultaten.
Selecteer in Apparaatbeheer Netwerkadapters > naam van netwerkadapter.
Klik met de rechtermuisknop op de netwerkadapter (of houd deze ingedrukt) en selecteer vervolgens Stuurprogramma's bijwerken > Automatisch naar bijgewerkte stuurprogramma's zoeken. Volg de stappen en selecteer Sluiten.
Als u na de installatie van het bijgewerkte stuurprogramma wordt gevraagd opnieuw op te starten, selecteert u de knop Start > Aan/uit > Opnieuw opstarten en controleert u of het verbindingsprobleem hiermee is opgelost.


ik zou dat eerst al eens proberen :)

Exitium

Berichten: 7155
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Na Windows 10 update werkt wifi niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 21:41

Er zit een bug in een recente update van Windows. Op deze site staat hoe je je verbinding weer kan herstellen en welke update je moet downloaden om het daarna goed te laten blijven gaan.

PascalB

Berichten: 1796
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 21:44

The_Cat schreef:
hmm dat zal zo niet meer werken dan, even van de win site gehaald

https://tweakers.net/nieuws/118723/wind ... ikers.html



In het topic staat ook
ipconfig /release en daarna ipconfig /renew

dus klik start --> tik cmd --> klik op command prompt --> tik in: ipconfig /release --> enter
vervolgens ipconfig /renew --> enter

Thirteen

Berichten: 344
Geregistreerd: 10-04-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 22:38

The_Cat schreef:
ja inderdaad.

Ik heb nog wel een idee, maar hoe faalproef hij is kan ik niet van tevoren zeggen. Je kan naar apparaatbeheer gaan , en daar het besturingsysteem van je adapter even verwijderen en terug installeren. Dat staat ook in die site die je gegeven hebt;

Citaat:
Typ Apparaatbeheer in het zoekvak op de taakbalk en selecteer Apparaatbeheer in de lijst met resultaten.
Selecteer in Apparaatbeheer Netwerkadapters > naam van netwerkadapter.
Klik met de rechtermuisknop op de netwerkadapter (of houd deze ingedrukt) en selecteer vervolgens Stuurprogramma's bijwerken > Automatisch naar bijgewerkte stuurprogramma's zoeken. Volg de stappen en selecteer Sluiten.
Als u na de installatie van het bijgewerkte stuurprogramma wordt gevraagd opnieuw op te starten, selecteert u de knop Start > Aan/uit > Opnieuw opstarten en controleert u of het verbindingsprobleem hiermee is opgelost.


ik zou dat eerst al eens proberen :)


Geprobeerd : Antwoord :geen beter stuurprogramma gevonden, dus ook de oorzaak niet
(we zoeken verder ...)

Thirteen

Berichten: 344
Geregistreerd: 10-04-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 22:41

PascalB schreef:
The_Cat schreef:
hmm dat zal zo niet meer werken dan, even van de win site gehaald

https://tweakers.net/nieuws/118723/wind ... ikers.html



In het topic staat ook
ipconfig /release en daarna ipconfig /renew

dus klik start --> tik cmd --> klik op command prompt --> tik in: ipconfig /release --> enter
vervolgens ipconfig /renew --> enter


ook met deze geen betere verbinding, blijft moeilijk om wifi verbinding te maken en als het al lukt, valt ze erg vaak weg, en moet ik telkens opnieuw porberen verbinding te maken tot het weer lukt ...

Exitium

Berichten: 7155
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 22:51

Thirteen schreef:
ook met deze geen betere verbinding, blijft moeilijk om wifi verbinding te maken en als het al lukt, valt ze erg vaak weg, en moet ik telkens opnieuw porberen verbinding te maken tot het weer lukt ...

Als je verbinding hebt moet je direct de nieuwste Windows update (KB3201845) downloaden en installeren

Thirteen

Berichten: 344
Geregistreerd: 10-04-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Na Windows 10 update werkt wifi niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 23:21

Thx, deze probeer ik morgen eens uit Exitium

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-16 23:23

Ik ga morgen proberen om de update uit te voeren :j ben benieuwd of het werkt.

The_Cat

Berichten: 7290
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:52

Thirteen schreef:
Citaat:
Typ Apparaatbeheer in het zoekvak op de taakbalk en selecteer Apparaatbeheer in de lijst met resultaten.
Selecteer in Apparaatbeheer Netwerkadapters > naam van netwerkadapter.
Klik met de rechtermuisknop op de netwerkadapter (of houd deze ingedrukt) en selecteer vervolgens Stuurprogramma's bijwerken > Automatisch naar bijgewerkte stuurprogramma's zoeken. Volg de stappen en selecteer Sluiten.
Als u na de installatie van het bijgewerkte stuurprogramma wordt gevraagd opnieuw op te starten, selecteert u de knop Start > Aan/uit > Opnieuw opstarten en controleert u of het verbindingsprobleem hiermee is opgelost.



Geprobeerd : Antwoord :geen beter stuurprogramma gevonden, dus ook de oorzaak niet
(we zoeken verder ...)


je zegt beter, dus heb je (neem ik aan) gekozen voor update ipv verwijderen en opnieuw installeren?

je kan ook het stuurprogramma verwijderen en terug toevoegen met bovenstaande optie; ik zou dat eens doen

Thirteen

Berichten: 344
Geregistreerd: 10-04-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Na Windows 10 update werkt wifi niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 15:35

@ the cat, ik heb je stappen even opnieuw uitgevoerd en het antwoord was : Er is geen beter of nieuwer tuurprogramma gevonden ... (mss heb ik dit vorige keer mis gelezen ...)

@ Exitium, ik probeer nu de update toch maar eens uit, hopelijk is dit de oplossing