Nummerbehoud.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Nummerbehoud.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 16:11

Hallo,

Ik heb vandaag een nieuwe simkaart gekregen van mijn nieuwe Provider.
Wil natuurlijk zo snel mogelijk de nummerbehoud gaan doen, ben ik dan serieus een aantal dagen niet bereikbaar?

En als ze het nummer kunnen behouden, en het staat op de 'andere' simkaart(nieuwe)
kan ik dan eigenlijk de oude simkaart die nu natuurlijk in mijn huidige telefoon nog zit gebruiken?
(Of tijdens het regelen, de telefoon/simkaart nog gebruiken)

Of moet ik dan zo snel mogelijk de nieuwe telefoon gaan regelen en de nieuwe simkaart erin stoppen?

Alvast bedankt!

Eunomia

Re: Nummerbehoud.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 16:14

Moet je niet van te voren aangeven of je je nummer wilt behouden?

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 16:15

Ik heb nu nog zo'n 1,5 week de tijd om mijn nummer over te laten zetten.
Vandaag heb ik de nieuwe simkaartjes gekregen (3 in 1).

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 16:16

Volgens mij moet je van te voren aangeven of je je nummer wilt houden indd.
Ik denk dat je het beste even contact kan opnemen met je provider ;) Volgens mij zijn bij alle providers de regels weer anders.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 16:22

Dan zou ik even contact opnemen met de klantenservice van je nieuwe provider. :) Ik ben alleen bekend met providers waarbij je nummerbehoud van te voren aan moet geven.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 16:30

Vaak kan je van tevoren het nummerbehoud al regelen, dan heb je geen overlap/dubbel abonnement, naar het kan ook achteraf.
Als het nummerbehoud goedgekeurd wordt gaat dit vrijwel naadloos in elkaar over. Je oude simkaart stopt met werken en je nieuwe gaat vaak binnen een uur werken.

Wel dien je er rekening mee te houden dat je een opzegtermijn hebt bij je oude provider. Deze zal je telefoonnummer niet vrijgeven voor het einde van deze opzegtermijn. Het is maar de vraag of je nieuwe provider daar op wil wachten.

Voor de toekomst: meteen nummerbehoud aanvragen tegelijk met het aanvragen van het nieuwe abonnement. Je nieuwe provider regelt dan alles met je oude provider.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 16:44

Ik heb hem afgelopen Zaterdag aangevraagd, en mijn broer zei dat ik moest wachten met het aanvragen.
Die zei dat ie per post opgestuurd zou worden, en ik heb hem net maar aangevraagd en ik moet nu 5 werkdagen wachten!

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 16:46

Waarom bel je niet gewoon even naar je provider?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:47

Siggislief schreef:
Ik heb hem afgelopen Zaterdag aangevraagd, en mijn broer zei dat ik moest wachten met het aanvragen.
Die zei dat ie per post opgestuurd zou worden, en ik heb hem net maar aangevraagd en ik moet nu 5 werkdagen wachten!

Huh, dat vraag je aan je broer i.p.v. het gelijk bij het aanvragen bij de provider te vragen.

En bij overzetten ben je vaak maar een uur ofzo niet bereikbaar.

masyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:52

Op het moment dat je portering naar een andere provider aanvraagt, duurt het normaal gesproken ongeveer een maand voordat je nummer naar de nieuwe provider porteert. Voor particuliere klanten is de wettelijke opzegtermijn (bij huidige provider) een maand.

Als je het nummerbehoud hebt aangevraagd, krijg je vanuit je nieuwe provider een mail met daarin de datum dat het nummer porteert naar de nieuwe provider. Deze mail/document is ook je contract, is dus belangrijk!

Op de dag dat je nummer porteert naar de nieuwe provider ben je hooguit een paar minuten tot 10 minuten onbereikbaar.

Ik heb op de orderadministratie van een telecombedrijf gewerkt. Als je nog vragen hebt, hoor ik ze graag :).

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 18:05

masyo schreef:
Op het moment dat je portering naar een andere provider aanvraagt, duurt het normaal gesproken ongeveer een maand voordat je nummer naar de nieuwe provider porteert. Voor particuliere klanten is de wettelijke opzegtermijn (bij huidige provider) een maand.

Als je het nummerbehoud hebt aangevraagd, krijg je vanuit je nieuwe provider een mail met daarin de datum dat het nummer porteert naar de nieuwe provider. Deze mail/document is ook je contract, is dus belangrijk!

Op de dag dat je nummer porteert naar de nieuwe provider ben je hooguit een paar minuten tot 10 minuten onbereikbaar.

Ik heb op de orderadministratie van een telecombedrijf gewerkt. Als je nog vragen hebt, hoor ik ze graag :).

Dank je wel voor het uitleg. :j

Ik heb inderdaad gisteren na het invullen van het lijstje een email binnen gekregen. :)
Dacht dat je vanaf dat je het aanvraagt tot de dag dat ie overgezet word helemaal niet bereikbaar bent.

Maar dat is gelukkig niet zo, alleen de dag zelf zo te lezen.

masyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:37

Siggislief schreef:
masyo schreef:

Dank je wel voor het uitleg. :j

Ik heb inderdaad gisteren na het invullen van het lijstje een email binnen gekregen. :)
Dacht dat je vanaf dat je het aanvraagt tot de dag dat ie overgezet word helemaal niet bereikbaar bent.

Maar dat is gelukkig niet zo, alleen de dag zelf zo te lezen.

Geen probleem, deel graag mijn werk ervaringen :j
Fijn dat de portering aanvraag goed is gegaan en veel plezier bij je nieuwe provider!