Oriëntatie nieuwe telefoon... help...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 10:27

Marjoow schreef:
LiiNd_Y schreef:
Ik ben blij dat ik de s7 heb met geheugenkaart. Op de tel zelf heb nu al 15 gb gebruikt en op sd kaart ruim 13 gb. Als ik alle foto's op telefoon zelf had, had ik hem dus al bijna vol.

15+13=28, had je nog 4 over. Wat heb jij in hemelsnaam allemaal op je telefoon joh :oo
Ik heb echt ruim over...

Geheugenkaarten vertragen je toestel namelijk wel, en dat vind ik niet zo tof :P

Hij is absoluut niet trager. Heb er behoorlijk wat foto's op staan haha.

Lady24
Berichten: 1545
Geregistreerd: 28-04-10

Re: Oriëntatie nieuwe telefoon... help...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 10:30

Ik heb zelf de Samsung s5 neo, en ben er erg tevreden over. Camera is goed en er zitten veel mogelijkheden op :) en hij is lekker snel, en blijft ook snel. :j

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Oriëntatie nieuwe telefoon... help...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 10:58

Voor de mensen die hun telefoon snel vinden, wat is het werkgeheugen ervan?

En in geval van abonnementen, benieuwd naar provider, inhoud en prijs?

Roodvos, die link ga ik thuis ff bekijken!

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:01

Janine1990 schreef:
Voor de mensen die hun telefoon snel vinden, wat is het werkgeheugen ervan?

En in geval van abonnementen, benieuwd naar provider, inhoud en prijs?

Roodvos, die link ga ik thuis ff bekijken!

3GB werkgeheugen voor de S6 :)

Ik heb hem bij T-Mobile, al kan ik die qua klantenservice niet echt aanraden :')
Is wel de goedkoopste..

Kijk anders op vergelijkingswebsites zoals gsmtopdeal ofzo :)

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:03

Dat moest ik even opzoeken voor mijn iphone SE :+ En dat is 2GB werkgeheugen blijkbaar :j
Nu kun je iphone en android telefoons lastig vergelijken qua geheugen omdat ze een ander besturingssysteem hebben. IOS van Apple draait namelijk veel lichter waardoor een telefoon met minder geheugen toch sneller kan zijn. En doordat de SE een kleiner scherm heeft, en dus een lagere beeldresolutie, hoeft die minder hard te rekenen en schijnt sneller te zijn dan de grotere iphone 6S terwijl ze hetzelfde geheugen hebben.

kimberly1995
Berichten: 2423
Geregistreerd: 24-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:08

Janine1990 schreef:
Is neo niet zo'n slecht B model? Sorry, het zegt mij niets :o weet alleen dat ik de mini's niets vindt, is dit niet hetzelfde verhaal?


Waarom denk je dat?

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:11

Ik betaal voor mijn gewone S7 bij tele 2 geloof ik 36 euro. Onbeperkt bellen en sms en ik geloof 4GB data. Heb er ieder geval genoeg aan. Wat betreft werkgeheugen enzo geen idee. Hij is ieder geval snel genoeg. Camera vind ik ook fijn. Weer beter dan mijn vorige S5. Er zit ook een SD kaartje in, wat ik fijn vind dat dat mogelijk is. Soms hebben ze acties en krijg je er gratis een SD kaart bij of een VR bril.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 11:20

kimberly1995 schreef:
Janine1990 schreef:
Is neo niet zo'n slecht B model? Sorry, het zegt mij niets :o weet alleen dat ik de mini's niets vindt, is dit niet hetzelfde verhaal?


Waarom denk je dat?


Dacht dat ze een soort van nieuwe mini's waren? Klinkt leuk, maar een S4 mini kon minder dan de S3 zeg maar...

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 11:21

8nnemiek schreef:
Dat moest ik even opzoeken voor mijn iphone SE :+ En dat is 2GB werkgeheugen blijkbaar :j
Nu kun je iphone en android telefoons lastig vergelijken qua geheugen omdat ze een ander besturingssysteem hebben. IOS van Apple draait namelijk veel lichter waardoor een telefoon met minder geheugen toch sneller kan zijn. En doordat de SE een kleiner scherm heeft, en dus een lagere beeldresolutie, hoeft die minder hard te rekenen en schijnt sneller te zijn dan de grotere iphone 6S terwijl ze hetzelfde geheugen hebben.


Logisch, goed om in gedachten te houden!

kimberly1995
Berichten: 2423
Geregistreerd: 24-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:29

Waarom denk je dat?[/quote]

Dacht dat ze een soort van nieuwe mini's waren? Klinkt leuk, maar een S4 mini kon minder dan de S3 zeg maar...[/quote]

Niet dat ik weet. Telefoon past net in mn broekzak, dus als je in dat opzicht mini noemt.. Er zit een goede camera op, hij is voor een deel waterdicht (of 'waterdicht' zoals ze dat noemen) en heeft volgens mij gewoon verder goede specs. Heb er iets van 300/350 voor betaald een paar maanden geleden.

Ik kan hem niet vergelijken met andere samsungs voor je, aangezien ik van htc af kom.

KaatjeV
Berichten: 74
Geregistreerd: 22-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:29

Misschien ook leuk om te bekijken: de Oneplus X

Oneplus is een chinees merk, maar heeft ook europese tak. (dus als je m een keer zou moeten opsturen voor reparatie hoeft ie niet meteen naar China á 8 weken kwijt)

Oneplus is geloof ik niet in combi met een abbo te krijgen, ik heb m dus ook icm met simonly.

De nieuwste Oneplus 3 is ook net uit, maar die is vele malen duurder.
De X is juist een budget-model met A-merk specs op de onderdelen die er toe doen: goede processor, fijn werkende Android-versie (oneplus gooit er een eigen 'sausje' overheen maar zonder irritante chinese apps oid). goede camera, goede accu en ook erg fijn: stevig aanvoelende behuizing! Ook is het geheugen uitbreidbaar met SD-kaart, goede gps, helder scherm en ook duidelijk leesbaar in fel zonlicht.

De X kost op dit moment €230,-. In combinatie met een oplader, screenprotector en siliconenhoes + verzending zit je op een 270,- ongeveer.

En t voordeel van simonly: je kan een andere telefoon nemen wanneer je wilt (of moet), je zit niet vast aan een lening voor je toestel maar je kan nog steeds een verzekering ervoor afsluiten.

Kijk vooral even bij KPN als je ook tv, internet en/of bellen hebt van hun. KPN compleet kan heel voordelig uitpakken want je krijgt dubbele data en sms/bellen plus nog extra zenderpakket en 5 euro korting zolang je abbo loopt!

Dus: een 'chinees' merk die echt gewoon net als een Europese telefoon functioneert. :-)

Kortom: zeer fijn geprijsde ,

scilla123

Berichten: 669
Geregistreerd: 04-04-10

Re: Oriëntatie nieuwe telefoon... help...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 11:30

S5 neo. Super telefoon

Anoniem

Re: Oriëntatie nieuwe telefoon... help...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 21:08

Heeft er iemand hier al ervaring met de LG G5?

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 21:40

Mee eens! Ik ben van de 5 naar de SE gegaan en dat was een goeee keus!

8nnemiek schreef:
Dayanaera schreef:
Ik lees even mee. Ik heb nu nog de Iphone 4S maar deze krijgt nu echt ouderdomsverschijnselen.

Ik twijfel of ik bij apple blijf of voor een android ga. Ik vind lange batterijduur wel belangrijk en voldoende geheugen.

Ik ben van de 4S naar de SE gegaan. Vooral ook vanwege het formaat, want al die andere iphones zijn zo enorm groot, die passen niet in mijn broekzak := Nog geen moment spijt van gehad. Heerlijke telefoon! De batterij gaat bij mij bij echt zwaar gebruik een volle dag mee, en als ik hem bijna niet gebruik zelfs een dag of 3 tot 4!

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 23:55

Je zou ook kunnen kijken naar de Samsung galaxy a5 2016

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 00:22

Joolien schreef:
Heeft er iemand hier al ervaring met de LG G5?



Ik heb slechte ervaringen met de LG en ga dus ook nooit meer LG kopen.
Ging wel om een ander model maar vertrouwen in LG is weg

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Oriëntatie nieuwe telefoon... help...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-16 11:14

Bedankt voor alle goede opties, ik ben gaan kijken via de site die Roodvos stuurde en heb een aantal van jullie genoemde opties opgezocht, en gekeken wat de site voor mij had op basis van mijn wensen. Komt de Sony Xperia X Performance het dichtst in de buurt van wat ik wil. Gewoon een super jonge telefoon die qua specs beter lijkt dan mijn huidige telefoon.

Echter, de vorige keer kwam ik bij Vodafone met de wens voor een Huawei Ascend P7 geloof ik? De P8 was toen net uit. Of een Sony Xperia Z2. Wilden ze me die niet verkopen, terwijl hij gewoon op hun site stond. Ik vond het een arrogante bal en ben naar Belcompany gegaan om daar mijn Vodafone abbo te verlengen. Daar was een jongen die hetzelfde vond, maar op een leuke manier met mij in gesprek ging en me wist te overtuigen van een Samsung. De Sony viel toen ook niet in goede aarde.
Hoe zien jullie dit?

De Motorola Moto X Play sprak me wel aan, maar vergeleken met mijn oude telefoon niet heel erg veel beter. De Moto X Force is me nog wat te duur en vergeleken met de Xperia niet zo heel bijzonder.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Oriëntatie nieuwe telefoon... help...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-16 11:55

En nu heb ik een leuk abonnement gevonden bij Hollands Nieuwe, 2000MB/min/sms. Lijkt me wel voldoende zeg maar. Maar ik ken HN eigenlijk niet. Het enige dat ik weet is dat ze een dochteronderneming van Vodafone zijn. Maakt dat voor mij nog uit voor het nummerbehoud?
En hoe zijn jullie ervaringen met dit netwerk?

Ik wil best graag bij Vodafone blijven, maar als het gaat om meer dan 10 euro per maand, vind ik dat een hoge prijs om te betalen ;) Omdat HN op het netwerk van Vodafone zit, hoef ik me geen zorgen te maken over het bereik hier. Maar een beetje ervaringsinfo is wel welkom.

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 12:10

Joolien schreef:
Heeft er iemand hier al ervaring met de LG G5?



Ik heb hem nu een maand. Van de samsung s5 naar de lg g5 gegaan.
Ik vind hem super!
Maakt mooie foto's is lekker vlot en je kan de batterij vervangen.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 13:04

Janine1990 schreef:
En nu heb ik een leuk abonnement gevonden bij Hollands Nieuwe, 2000MB/min/sms. Lijkt me wel voldoende zeg maar. Maar ik ken HN eigenlijk niet. Het enige dat ik weet is dat ze een dochteronderneming van Vodafone zijn. Maakt dat voor mij nog uit voor het nummerbehoud?
En hoe zijn jullie ervaringen met dit netwerk?

Ik wil best graag bij Vodafone blijven, maar als het gaat om meer dan 10 euro per maand, vind ik dat een hoge prijs om te betalen ;) Omdat HN op het netwerk van Vodafone zit, hoef ik me geen zorgen te maken over het bereik hier. Maar een beetje ervaringsinfo is wel welkom.


Hollands nieuwe is een prima provider. Nummerbehoud kan gewoon, even goed doornemen hoe dat werkt.