Nieuwe telefoon

Moderators: Dani, Leo, Muurp, Berdien, Hanmar, Murthul, Warboel

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Eunomia

Nieuwe telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-16 13:21

Hoi bokkers,

De laatste tijd valt het mij erg op dat ik toch wel veel met mijn telefoon bezig ben, veel meer dan ik eigenlijk zou willen. Ik merk dat ik bijna altijd naar mijn telefoon grijp als ik ergens moet wachten, alleen ben of 'het gevoel heb dat ik een bericht krijg'. Het liefst zou ik dit wat willen minderen, maar ik merk dat het toch wel erg lastig is omdat de verleiding te groot is. Mijn iPhone 6 is een telefoon die ik áltijd in m'n zak voel zitten en er kan gewoon heel veel op / mee waardoor de verleiding erg groot is om er ook wat mee te doen. Daarnaast moet ik eerlijk zeggen dat ik het ergens ook wel zonde zou vinden als ik mijn iPhone alleen voor het broodnodige zou gaan gebruiken.

Ik ben me dus een beetje gaan oriënteren op wat oudere toestellen die voor een bedrag rond de €100,- te vinden zijn en die nog goed functioneren (dus geen problemen met verouderde software) en die ik kan gebruiken om te bellen, sms-en, foto's te maken, af en toe wat op internet te surfen en waar whatsapp op kan. Voor de rest hoef ik geen ontzettend groot geheugen - daarmee wordt de verleiding om andere apps te downloaden alleen maar groter. Een goede batterij vind ik daarentegen wel erg belangrijk, hij moet wel een dag mee kunnen gaan.

Nu heb ik zelf al zitten kijken naar de S4 of S4 mini van Samsung, maar of die nog goed te gebruiken is weet ik niet zo? Ik ben een echte leek wat dat betreft. Misschien is er iemand met veel verstand van telefoons die mij wegwijs kan maken. Ik moet zeggen dat ik mijn iPhone een ontzettend fijne telefoon vind (dus misschien blijft hij ....) maar als ik ook een goedkoper, fijn exemplaar vind die voldoet aan de eisen is dat natuurlijk mooi meegenomen. Overigens is tweedehands ook geen probleem. :)

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.

Heb jij tijd om mee te doen aan een onderzoek van de HAS Hogeschool?
_Mikey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 13:25

S4 mini doet het nog prima hier. Software kan je gewoon updaten. Enige probleem met mijn telefoon is dat ik nu al 3,5 jaar met dezelfde batterij doe, die begint het nu op te geven. Maar toen ik de telefoon net had deed ik met intensief gebruik alsnog een volle dag met de batterij. Als je een tweedehandsje koopt is een nieuwe batterij dus misschien een noodzakelijke investering.

edit: meer info
Laatst bijgewerkt door _Mikey_ op 08-10-16 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 13:25

Ik zou gewoon je iPhone blijven gebruiken, je gaat je alleen maar irriteren aan een oudere Samsung telefoon

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 13:26

Ik heb net een nieuwe A3 gekocht, maar ben tot die tijd erg blij geweest met mijn S3mini. Heel fijn dingetje! :) Simpel, maar kon er alles mee wat ik wilde en qua prijs ook prima te doen. Wel een keer nieuwe batterij in gestopt, maar met 25 euro was ik ook ruim klaar :).

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-16 13:28

Mikey - Bedankt voor je reactie. Ik heb ook zitten kijken naar de Samsung Ace 3 (en 4), die heeft mijn opa en dat vind ik een erg prettige telefoon. De batterij was bij mijn Samsung S5 mini wel een punt, maar jij begint daar dus nu pas last van te krijgen?

BarryPlopper - In wat voor een zin zou ik me daaraan gaan irriteren? Ik vind het zo zonde om zo'n dure telefoon te hebben als ik het ook kan redden met een telefoon van €100,-.

Sting - Bedankt voor je reactie. Dan kan ik me dus eventueel ook nog focussen op de S3 (mini).

Voor de S3 en S4 gebruikers - Hadden jullie ook mail op je telefoon?

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 13:38

Mijn S4 doet het prima! Zit mail op en dat zat ook op de S3 mini die ik hiervoor had.

Edit: S3 mini kreeg ik op een gegeven moment (toen was ie al 2 jaar oud) problemen mee.
S4 die ik nu heb is ook bijna 2 jaar en nog geen problemen mee gehad

Just always be yourself.. everyone else is already taken.

Annaa7

Re: Nieuwe telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 14:00

Ik heb een S4 mini, doet het gewoon goed en ik heb er ook mail op. Maakt niet zulke goede foto´s als de nieuwste telefoons natuurlijk, maar ik vind het ook niet heel slecht. Gaat makkelijk een dag mee, en in het jaar dat ik hem nu heb is de batterij niet echt veel slechter geworden. Het geheugen is genoeg maar niet te veel, voor jou precies goed dus (8GB).

Spoiler:
niet interessant

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 14:32

Waarom zou je een iphone 6 inruilen voor een goedkopere telefoon?
Dat is toch zonde :oo

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-16 14:57

Ik zou mijn iPhone 6 dan voor een reëel bedrag verkopen en van een deel van dat geld een nieuwe kopen. Uiteraard ga ik niet iemand mijn iPhone 6 geven voor een oude telefoon zonder dat ik daar geld aan overhoud. :+

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 17:31

Heb ook een s4 mini. Vind hem tegenvallen. Moet nog een half jaar, maar moet dagelijks opladen. Hij valt uit, loopt vast vooral bij updaten.

You can turn off the sun but I'm still gonna shine!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 17:47

Als je een telefoon wil die de komende 5 jaar niet op verouderde software draait dan kom je toch bij iphone uit. Samsung schijnt al na een paar jaar niet meer te upgraden.
Als verouderde software niet uit maakt zo lang de telefoon wel gewoon blijft werken dan zou ik eerder voor een iPhone 4s gaan, of een iPhone 5. De 4s krijg je sowieso tweedehands voor minder dan 100 euro, en de 5 misschien inmiddels ook wel. De 5 draait nog op het nieuwste systeem, de 4s draait vanaf nu op het een na laatste systeem, maar zonder problemen. Ik heb mijn 4s pas aan mijn moeder doorgegeven, en die werkt verder perfect. De batterij gaat nog twee dagen mee en hij is uiteraard wat langzamer dan mijn SE, maar verder niks mis mee. En hij is lekker klein, wat lang gebruik ook wel wat ontmoedigt.
Van iphone terug naar android zou ik niet snel doen, maar als je dat al doet, dan zeker geen samsung nemen, die zijn veel te duur. Er zijn veel goedkopere merken met android, zeker voor alleen af en toe wat bellen en appen.

Voor een prachtige trouwfilm: http://www.ABCreatief.com
❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-16 18:39

Bedankt voor je reactie 8nnemiek, dan ga ik me daar zeker nog even in verdiepen. :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie