De laatste tijd valt het mij erg op dat ik toch wel veel met mijn telefoon bezig ben, veel meer dan ik eigenlijk zou willen. Ik merk dat ik bijna altijd naar mijn telefoon grijp als ik ergens moet wachten, alleen ben of 'het gevoel heb dat ik een bericht krijg'. Het liefst zou ik dit wat willen minderen, maar ik merk dat het toch wel erg lastig is omdat de verleiding te groot is. Mijn iPhone 6 is een telefoon die ik áltijd in m'n zak voel zitten en er kan gewoon heel veel op / mee waardoor de verleiding erg groot is om er ook wat mee te doen. Daarnaast moet ik eerlijk zeggen dat ik het ergens ook wel zonde zou vinden als ik mijn iPhone alleen voor het broodnodige zou gaan gebruiken.
Ik ben me dus een beetje gaan oriënteren op wat oudere toestellen die voor een bedrag rond de €100,- te vinden zijn en die nog goed functioneren (dus geen problemen met verouderde software) en die ik kan gebruiken om te bellen, sms-en, foto's te maken, af en toe wat op internet te surfen en waar whatsapp op kan. Voor de rest hoef ik geen ontzettend groot geheugen - daarmee wordt de verleiding om andere apps te downloaden alleen maar groter. Een goede batterij vind ik daarentegen wel erg belangrijk, hij moet wel een dag mee kunnen gaan.
Nu heb ik zelf al zitten kijken naar de S4 of S4 mini van Samsung, maar of die nog goed te gebruiken is weet ik niet zo? Ik ben een echte leek wat dat betreft. Misschien is er iemand met veel verstand van telefoons die mij wegwijs kan maken. Ik moet zeggen dat ik mijn iPhone een ontzettend fijne telefoon vind (dus misschien blijft hij ....) maar als ik ook een goedkoper, fijn exemplaar vind die voldoet aan de eisen is dat natuurlijk mooi meegenomen. Overigens is tweedehands ook geen probleem.