Camera voor beginner

Moderators: Dani, Leo, Muurp, Berdien, Hanmar, Murthul, Warboel

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

daisyjazz

Camera voor beginner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-16 10:50

Hallo Bokkers,
Ik ben 'bijna' jarig en mijn vriend wil me graag een fotocamera geven voor mijn verjaardag.
Nu ben ik dus helemaal niet thuis in de fotografie maar vind het geweldig leuk om te doen. :D
Het is dus gewoon hobbymatig en ik zal er vooral foto's mee maken voor onze facebook pagina en dan vooral bewegende beelden van paarden en honden maar ook hier en daar een portretfoto.
Nu heb ik totaal geen verstand van cameras en instellingen enzo dus het moet een simpel maar professioneel ding zijn. Ik wil echt scherpe foto's kunnen maken en liefst een met een verwisselbare lens.

Mijn schoonmoeder heeft voor haar natuurfotografie een Pentax en dat is echt een ellendig ding vind ik.... Perfect voor haar doel maar elke keer als iets maar een millimeter beweegt dan is de foto mislukt...

Nu heeft iemand mij laatst foto's laten maken met een canon alleen ik weet niet meer welk model. Nu was dat een heel fijn ding. Een paard in galop was geen probleem en alles perfect scherp en lekker simpel.

Kortom:
-Simpel in gebruik
-Scherpe professionele foto's
- Goed bewegende objecten kunnen fotograferen

Omdat ik het leuk vind hier een foto met de Pentax:
Afbeelding
Afbeelding

Canon:
Afbeelding

Ik vond dus de Canon fijner in gebruik maar de foto's van de Pentax vond ik net iets mooier... Alleen pups zijn nogal bewegelijk dus alles was bewogen. En ik vond de instellingen van de canon ook makkelijker aan te passen.

Wie weet de ideale camera voor mij ??

If it's not Icelandic, it's just a Horse

IJslanderstal frá Silfursandi
https://www.facebook.com/silfursandur/
http://www.silfursandur.com

Heb jij tijd om mee te doen aan een onderzoek van de HAS Hogeschool?
Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 11:07

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-16 11:22

Bagheera_206 schreef:
Cool! Jij was ook op Zuid? :)

Neem eens een kijkje in:
[FK] [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Ja zeker ;) :D

Had inderdaad het topic gevonden, maar ik weet dus zo weinig van Camera's dat ik niet eens weet wat het voordeel van een spiegelreflex is :')

Ik ga weer googlen.. hihi

If it's not Icelandic, it's just a Horse

IJslanderstal frá Silfursandi
https://www.facebook.com/silfursandur/
http://www.silfursandur.com

Joy_Mennings

Re: Camera voor beginner

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 11:35

Misschien was het een Canon 1300D (of een van de eerdere versies: 1200D of 1100D)
Ik heb zelf de Canon 1100D gehad en vond het een erg fijne camera voor een beginner. Je hebt standaard standen zoals de sportstand maar je kunt ook je eigen instellingen doen.
Verder kun je lenzen verwisselen die ook op de professionelere Canon camera's kunnen.

©Joy Mennings Fotografie
Website Facebookpagina
Project Paard In Nood Spanje
Facebook Doneren kan hier!

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 11:41

Ik heb de canon 1000D met hier voorbeeldfoto

Afbeelding
Afbeelding

Ojee <3Beertje & Mickey & Thyca <3
Believe in yourself..

_LiliM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 11:44

Hoi!
Ik heb 2 jaar geleden ook een nieuwe camera aangeschaft voor de vakantie toendertijd. Er zijn ontzettend veel camera's op de markt en je moet jezelf afvragen wat je ermee wilt doen. Wil je een camera met losse lens? type body? en ben je de persoon die verschillende lenzen aanschaft en ook wilt wisselen.
Ik was dat niet :) haha ik vond vooral gewicht erg belangrijk. Ik wou een camera die gewoon niet te zwaar was en als je iets moois zag gelijk kon pakken en een goede foto ermee kon maken.
Ik heb een Sony HXC300 aangeschaft met 50x optische zoom en heel veel andere mogelijkheden erbij. Dit is een camera zonder vervangbare lens en het gewicht is prima om mee te nemen.
De camera is makkelijk in gebruik gewoon zoals je denkt dat hij moet werken zo werkt hij ook.

Hier enkele foto's
Afbeelding

Afbeelding

Coby
Moderator Informatief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:07

Beter twee paarden op stal dan een leeg halster.

Vakantie!!!!!

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten