Mwa krassen en deuken erin rijden hoeft niet perse. Ik rij al 12 jaar schade vrij!
De enige schade die ik heb gehad heeft een of andere muts erin gereden terwijl mijn auto geparkeerd stond bij de supermarkt

. Dus schade kan je altijd wel krijgen. Maakt imo niet uit hoe lang je je rijbewijs hebt. Het hoeft niet altijd je eigen fout te zijn.
Ik zou gewoon iets kiezen wat je echt wilt en waar je een lekkere tijd mee vooruit kunt.
Maar je moet inderdaad echt iemand meenemen die er verstand van heeft wanneer je een auto gaat bezichtigen. Iemand die weet op welke punten je moet letten. Op een plaatje en het praatje van de advertentie kan het zo'n mooi ding zijn... Maar pas op voor verborgen gebreken.
Zo kan een auto helemaal tip top in orde zijn/lijken met een jaar APK, maar als de distributie riem bijvoorbeeld nodig aan vervanging toe is, dan rij je al in een tikkende tijdbom. Ookal ziet hij er zo netjes uit.
Zo heeft mijn zus ook een keer een auto'tje gekocht. Mijn zus heeft de ballen verstand van auto's. Maargoed het was al een hele stap dat ze zelf opzoek ging. Prima.
Toen kwam ze uiteindelijk thuis met een leuk gebakje. Ja, ding zag er goed uit. Heel netjes, niet in gerookt enzo. Maar hij had een lekke koppakking

Dat had de verkoper er niet bij verteld. En mijn zus had er geen kaas van gekeken, die verkoper was al lang blij dat hij van die auto af was.