Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Abercrombie schreef:Dat hangt van de gemeente af. Er zijn bedrijven waar al in het bestemmingsplan staat dat er een 2e bedrijfswoning gebouwd mag worden voor personeel.
Een chalet/woning mag iig nooit zonder vergunning volgens mij.
Wendy schreef:Maar overname zit er waarschijnlijk dus ook nog lang niet in?
Overigens: ik ken verschillende mensen waarbij de gemeente flink moeilijk is gaan doen over een stacaravanLaat staan een chalet... ik zou dus zeker niet de gok wagen
Rocco_Love12 schreef:Ik woon samen bij mijn moeder achter op het erf te wachten tot de achter kant van de boederij verbouwd is. Bij ons in de gemeente is het zo als je onder de 30 vierkante meter blijft is het goed daarboven moet je een vergunning aan vragen. Onze oude unit was net te groot en hebben we uit eindelijk moeten verwijderen. Nu zitten we in een chalet en nu is het goed. En persoonlijk zou ik voor een chalet gaan. Een unit is behoorlijk recht uit recht aan en heb je meestal weinig ramen en de warmte in de zomer is echt niet te harden zonder airco vorig jaar was het met warm weer bij ons meer als 35 graden binnen. In de chalet viel het deze zomer reuze mee. De unit stookten we op gas en de chalet nu op hout.
Wendy schreef:Maar overname zit er waarschijnlijk dus ook nog lang niet in?
Overigens: ik ken verschillende mensen waarbij de gemeente flink moeilijk is gaan doen over een stacaravanLaat staan een chalet... ik zou dus zeker niet de gok wagen
gezienanas schreef:Bedankt weer voor de antwoorden, qua vergunning is het wat wisselend hoor ik wel. Dus we gaan gewoon maar langs de gemeente.
Van warmte hebben wij niet zo'n last denk ik. Mooi dat je je ervaringen even deelt!
LiiNd_Y weet jij toevallig ook hoe dat zit met de vrijstelling?
frankiej schreef:denk er wel aan dat een woonunit door het platte (en dunne) dak snel heet wordt in de zomer en snel afkoelt in de winter. Ik heb er 1 gehad van dik 100 m2. Je stookt je echt straatarm en zomers krijg je het niet gekoeld. Als je een gebruikte aanschaft, kijk goed naar het dak en de goten en naar de vloer of die niet rot is. Ook is de kans groot dat de vloer gevoelig is voor bewegingen, als de wasmachine flink centrifugeert bijv. dan voel je dat 3 elementen verderop nog goed.
LiiNd_Y schreef:gezienanas schreef:Bedankt weer voor de antwoorden, qua vergunning is het wat wisselend hoor ik wel. Dus we gaan gewoon maar langs de gemeente.
Van warmte hebben wij niet zo'n last denk ik. Mooi dat je je ervaringen even deelt!
LiiNd_Y weet jij toevallig ook hoe dat zit met de vrijstelling?
Poeh dat weet ik niet.
Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Bo_Y, Britta31, Facebook, Hemellichaam, Indy_Mouse_9, Isjtar, Jolynne, JudithGigi, Kla4tje, Luna_Rose, Megane, MuffinX, Plus_en_Min, Priscilla27, Reusje_xx, Somebody85 en 47 bezoekers