Waterproof telefoon verzopen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Waterproof telefoon verzopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 17:40

Leuker kan ik het niet maken }:0

Sinds vorig jaar heb ik een S5 , we zijn oa naar landal en centerparcs geweest . Lekker gezwommen en de wldwaterbaan in , ook douchen we geregeld .

Paar maand terug is telefoon gevallen , scherm is langzaam gestorven en uiteindelijk via verzekering is hij gemaakt *\o/*

Nu hebben we al die tijd wat een afstands relatie gehad , de band was wat weg en enige wat we veel samen deden was pokemon vangen van douchen geen sprake geweest op 1 keer na ging prima .

Voor vandaag had ik bij ouders kinderzwembad opgeblazen voor neefjes , dus ik mooi laten zien wat tante haar telefoon kon . Hun vonden het maar al te cool 8-)

maar helaas foon werd slapper en slapper en bam weg , nog wat lichtjes onderin en meldinglichtje bovenin en meer niet. Achter zijn voorste camera zag ik al wat vocht zitten , en nu is hij opgebaard in een bakje rijst -O-

Maar to the point , is het normaal dat na repareren een telefoon opeens niet meer waterdicht is? Is wel enorm vervelend al mijn vakantiekiekjes van vorige week staan er ook nog op -O- , of is het mijn domme fout ? Iemand die meer verstand van zaken heeft?

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 17:42

Ik weet niet of het hoort, maar je hoort vaker dat na reparatie de waterdichtheid toch niet meer is wat het geweest is.
Misschien even mailen en het verhaal voorleggen?

edit: wil even toevoegen dat waterproof volgens mij betekent dat je ermee in de regen kan lopen etc. het is sowieso niet de bedoeling dat je er dagenlang mee gaat zwemmen denk ik.
Laatst bijgewerkt door xBontfire op 12-09-16 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 17:42

Ik dacht dat waterproof niet hetzelfde is als waterdicht, maar kan verkeerd zijn.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 17:44

chanel1985 schreef:
Ik dacht dat waterproof niet hetzelfde is als waterdicht, maar kan verkeerd zijn.

Inderdaad, soms staat er ook 'spatwaterproof' :=
Wat xBontfire zegt klinkt wel erg logisch!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 17:47

Als iets gerepareerd is heeft het niet meer de kwaliteit die hij vroeger had. En om antwoord te geven op je vraag. Ja het is je domme fout geweest om hem in het water te gooien.
Maar waarom douchete je in hemelsnaam met je telefoon? Kan je niet even 5 minuten zonder telefoon
Laatst bijgewerkt door purny op 12-09-16 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 17:51

Ik had laatst zitten kijken bij de nieuwe iphone die waterdicht zou zijn, hier staat bijv wel bij vermeld dat door verloop van gebruiksslijtage de waterbestendigheid minder kan worden. Lijkt mij bij de samsung misschien ook wel het geval en na een reparatie (vooral als het niet bij samsung zelf is geweeest) dat de waterdichtheid niet betrouwbaar is.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 17:52

Je gaat toch niet moedwillig een elektronisch apparaat het water in gooien als hij daar niet op gemaakt is?! :=

Dan vind ik het niet gek 'ie uiteindelijk stukgaat. Ondanks waterdichtheid is een telefoon gemaakt om mee te bellen. Niet om mee te douchen. :7

verootjoo

Re: Waterproof telefoon verzopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 17:55

Ik snap ook niet waarom je een telefoon t water in gooit :=

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 17:57

De s5 is nooit waterdicht geweest alleen spatwaterdicht.
Lijkt mij dat je de vorige wateruitjes vooral geluk heb gehad dat hij toen niet stuk is gegaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 17:58

Jouw telefoon heeft een classificatie van waterbestendigheid ivm zachte waterstralen (dus bv regen) maar niet om echt onder te dompelen. En zeker na herstelling van het scherm zal die alweer iets minder waterbestendig geweest zijn.
Vind het ook een beetje vreemd om een elektrisch aparaat in het water te gooien voor de fun "omdat ie daar tegen moet kunnen". Zat er dan een keer aan te komen dat ie stuk zou gaan.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 17:58

Nu vraag ik me echt af waarom je in godsnaam je telefoon bewust in het water gooit :')
Zelfs al is je telefoon waterdicht, zoals dat moet heten, water +elektriciteit is toch sowieso gewoon een no go? Ik snap dat echt niet :n Voor spetters, zoals in de regen, of desnoods naast d douche ofzo, á la. Maar zwemmen of echt letterlijk erin gooien, bewust :n

Reviews geven verschillende dingen, van spatwater dicht tot, ja waterdicht, als alle klepjes etc dicht zitten, er geen screenprotector op zit etc... tot voor 1 minuut tot 'dompel'-dicht.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 17:59

Waterdicht is ook maar een relatief begrip. Het hoeft namelijk niet te betekenen dat je mobiel onderwater blijft leven. Het geeft alleen aan dat hij bij wat waterdruppels niet direct stuk is.

Na reparatie kun je er niet vanuit gaan dat je telefoon als nieuw is. Ik hoop dus dat de rijst gaat helpen.

Kanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:03

Wauw... gewoon wauw...

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:04

Als je met je telefoon het water inwilt koop je toch gewoon een water dichte hoes?
Het lijkt me vrij normaal dat een telefoon stuk gaat als het helemaal onder water is geweest. Geen enkele telefoon kan daar echt helemaal tegen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:06

Hij is eerder helemaal onder water geweest , hij kan of kon het gewoon hebben :) \

Jullie doen alsof ik een telefoon moordenaar ben :oo :n

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:08

Naja, in feite ben je dat ook :(:)
Voortaan gewoon niet meer erin gooien ook al zou het moeten kunnen :D

Celiien

Dat ben je ook wel een beetje ja :')

Ayasha
Blogger

Denk dat je dan eerder vooral geluk gehad hebt eerlijk gezegd. En nu niet meer... :)
Hoop dat je je vakantie kiekjes nog kan redden. :(:)

Guess_NH

Ik snap ook niet waarom je je telefoon zwemles hebt gegeven.. :=

Hopelijk helpt de rijst!

upendo

Ik heb ook een S5 gehad en die is zeer zeker niet 100% waterdicht. Dat hij het een paar keer kon hebben wil niet zeggen dat het altijd zo is.

Als ik 5 keer een auto ongeluk zou overleven zonder schrammen ben ik ook niet ongelukproof hoor.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:10

Nou, ik moet de rest toch gelijk geven. Wie gaat er nou met een elektrisch apparaat zwemmen? Wie bedenkt het om dat ding dagelijks helemaal onder te dompelen? 8)7

Kanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:10

upendo schreef:
Ik heb ook een S5 gehad en die is zeer zeker niet 100% waterdicht. Dat hij het een paar keer kon hebben wil niet zeggen dat het altijd zo is.

Als ik 5 keer een auto ongeluk zou overleven zonder schrammen ben ik ook niet ongelukproof hoor.

:')

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:11

Is dit een grap? :+

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:11

Rebecca schreef:
Hij is eerder helemaal onder water geweest , hij kan of kon het gewoon hebben :) \

Jullie doen alsof ik een telefoon moordenaar ben :oo :n

De oude iphone van mijn moeder is ook wel eens wezen zwemmen en kon dit hebben. Maar die was zeker niet 'waterdicht' dus dat soort taferelen is gewoon geluk hebben.
Het is iig wel redelijk bekend dat telefoons nog niet zo ver zijn dat ze echt goed onderwater kunnen blijven. Alleen idd tegen bijv regen ed.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:12

Na herstelling is een telefoon nooit meer waterdicht