Interieur opleuken met pallethout

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Oryani

Interieur opleuken met pallethout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 12:13

Hoi bokkers,

Ook op dit forum zie ik regelmatig mensen gebruik maken van pallethout voor hun interieur.

Zelf had ik ook het plan om een wand met van palletten gerecupereerde planken te bekleden. Echter, toen ik wat meer info begon te googelen, werd ik toch minder overtuigd. De palletten zouden geimpregneerd worden wat toch voor giftige stoffen in huis zorgt, niet iets wat je graag hebt.

Kan iemand me wijzer maken? Als je pallethout gebruikt, waar let je dan op? Is het duidelijk terug te vinden hoe het hout behandeld is geweest?

Groetjes!

Many

Re: Interieur opleuken met pallethout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 15:47

Ik heb niet direct antwoord op je vragen, maar zou je wel aanraden om eens verder te kijken dan pallethout. Er zijn een heleboel mooie houtsoorten. Met ongebruikte planken heb je niet het risico dat er gifstoffen in zitten, of gaten van spijkers, of dat zelfs de spijkers er nog in zitten :+ Bovendien wordt pallethout, net als steigerhout, door de grote vraag enorm prijzig. Terwijl je vaak dus voor minder of evenveel geld veel nettere en misschien nog wel mooiere ongebruikte planken kunt vinden!