Muziek in video op YT en FB

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Muziek in video op YT en FB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 12:13

Ik probeer wel eens een leuke videocompilatie te maken, ik hou ervan om dit te ondersteunen met muziek. Maar dit is zo lastig om te uploaden op Youtube en Facebook.

Mijn laatste video lukte wel op Youtube na het wijzigen van één nummer, maar kon ik niet mobiel afspelen. Diezelfde video werd op Facebook volledig geweigerd op een compleet ander nummer.

Inmiddels weet ik hoe ik de juiste muziek op Youtube vind (enkel weet ik nog niet welke ik kan gebruiken voor afspelen via mobiel), maar op Facebook weet ik nog niet een soortgelijk iets te vinden...

Voor alle duidelijkheid, ik gebruik het liefst bekende muziek.

Wie o wie kan mij helpen?

Keet

Re: Muziek in video op YT en FB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 12:19

Bekende muziek wordt geweigerd ivm de muziekrechten. De meeste commerciële muziek herkennen ze wel.

Rechten vrije muziek is er wel veel en zou je gewoon moeten kunnen gebruiken op fb in ieder geval

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 12:30

Keet schreef:
Bekende muziek wordt geweigerd ivm de muziekrechten. De meeste commerciële muziek herkennen ze wel.

Rechten vrije muziek is er wel veel en zou je gewoon moeten kunnen gebruiken op fb in ieder geval

Dat eerste begrijp ik en heb ik dus ook totaal geen moeite mee.

Wat ik me afvraag is: hoe vind ik welke muziek zowel op Youtube en Facebook wordt geaccepteerd? En ook op mobiel...

Want er is voldoende populaire muziek die wel op Youtube mag, maar niet op Facebook. Maar tevens kan je niet zien welke nummers niet op mobiel beschikbaar zijn, want bij elk nummer in het beleid staat dat je het mag gebruiken maar dat er reclame in zou kunnen zitten....

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 12:38

Zoek Free audio, daar staan geen rechten op.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 12:42

Oude muziek kan vaak wel. Denk aan 60/70er jaren. Daar zit ook vaak veel leuks tussen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 13:04

troi schreef:
Oude muziek kan vaak wel. Denk aan 60/70er jaren. Daar zit ook vaak veel leuks tussen.

Niet helemaal 70'er jaren, maar ik was de vorige keer zo grappig om Don Henley's Boys of Summer te gebruiken... was Youtube het niet helemaal mee eens :')

AlwaysH schreef:
Zoek Free audio, daar staan geen rechten op.

Thanks, ga ik op zoeken!!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 13:05

Wel in een genre, want Free audio is wel een heel breed begrip!