Naar achterom willen we sowieso gaan afsluiten door middel van een hek, niet zozeer voor de veiligheid, maar voor de honden. Er komen ook nieuwe sloten, de huidige zijn verouderd en vrij simpel, buiten het feit dat het nodig is, lijkt het ook een goede zet.
In het huis waar we nu wonen hebben we beneden rolluiken bij de ramen die open kunnen, de twee ramen die niet open kunnen hebben geen rolluik. Tevens heeft onze achterdeur een rolluik, de voordeur niet. Persoonlijk vind ik dit al een veilig gevoel geven, maar is het slim om te hebben?
Daarnaast vind ik camera's een goed idee, voordeur, achterdeur, smalle weg naar achterom. Mijn vriend vind het overbodig... Het zal minimaal preventief werken maar gevoelsmatig lijkt het me veiliger. Hij staat meer achter een alarmsysteem, maar dat vind ik weer zo overdreven, of niet?
Zijn er nog meer opties? Of Bokkers met eigen ervaring hierin en een suggestie voor bedrijf of apparatuur?
maar of dat klopt, weet ik niet. Ik zou zelf zeker 1 van die twee opties willen hebben wanneer ik later zelf iets koop/huur. Een alarm lijkt me nooit 'overdreven', zeker als je je soms onveilig voelt. Nu ben ik zelf, wanneer alleen in huis, ook wel een broeksch*ter hoor
ik hoef dat niet te regelen.