Beeldbellen hoe zonder facetime of skype met ipad?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Beeldbellen hoe zonder facetime of skype met ipad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 09:52

Ik kom er gister achter dat ik iets misgrijp. Heb een niet in gebruik facebook account wat alleen gebruikt wordt voor communicatie met onofficiele pleegdochter. Nu kan zij dus wel beeldbellen met mij en ziet me alleen omgekeerd dus niet. Nu heb ik wel facetime en zij een iphone alleen als die wegvalt wat dan?

Hoe kan het dat zij mij wel ziet en omgekeerd niet. Alle instellingen staan gelijk.

_Alarm_wlkp

Re: Beeldbellen hoe zonder facetime of skype met ipad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:12

Als je gebeld word via facebook, krijg je ook melding om te accepteren?
Ik krijg meestal melding dat iemand belt, maar ook apart een melding voor beeld.
Dan zie ik meestal andere persoon in kwestie al maar mij niet, zolang ik dat niet accepteer.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 10:25

Ik krijg alleen een neutrale achtergrond, andere persoon ziet mij dus wel maar omgekeerd niet. Ja ik krijg melding dat ik gesprek wil aannemen. Maar alleen een hoorntje geen beeld acceptatie. Normaal geen probleem maar gisteravond was beeld wel handig geweest ivm probleem oplossen. Was een interessante belcombinatie.

Ik hing aan de telefoon met kon helpdesk en had behoefte aan beeld wat er aan de andere kant gebeurde na drukken op knopjes en zo. Toen maar dus met alleen telefoon zonder beeld en veel uitleg kunnen doorgeven aan kpn wat de andere kant zag. Zelf zien was wel handig geweest.

Maar ik ben er misschien uit. Omdat ik geen smartphone heb en daar dus compleet onbekend mee ben lopen er dus dingen door elkaar. Ik ben er net achter gekomen dat ik dus wel communiceer met messenger via facebook. Maar messenger zelf niet heb. En beeldbellen kan wel met messenger alleen niet als je dat alleen via facebook doet. Dan kun je dus niet beeldbellen alleen met geluid. Vreemd maar waar.

Heb nu met wat geworstel messenger ook geinstalleerd, die dus meteen over de zeik ging en twee van de drie vrienden die ik heb waarmee ik sporadisch berichte stuur meteen is gaan beeldbellen. Oeps :+ was niet de bedoeling. En eenmaal bellen is niet meer kunnen stoppen. Heb ipad moeten uitzetten.

Heb een test gedaan met de juiste persoon en het lijkt te werken. Nu kijken hoe het in de praktijk werkt,

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 11:16

Tegenwoordig heb je ook Google Duo on te kunnen beeldbellen. Dit is er voor Android en appel en geen ingewikkelde login accounts, maar werkt net als whatssapp gewoon op basis van je mobiele nummer.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 11:17

Oh verdorie ik lees verder en jij hebt geen smartphone. Dan is Google Duo ook geen alternatief voor jou.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 11:21

Nee en google krijgt mijn mobiele nummer ook niet. :+ vind dit al op de rand van wat ik ok vind kwa privacy. :') maar moet wel omdat anders communicatie lastig verloopt.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 11:29

Misschien kun je Hangouts eens proberen? Werkt op mail volgens mij.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 11:34

Skype installeren. Dat kan op je pc en op alle mobiele platforms. En kan je gewoon beeld bellen. Super gemakkelijk. Als mijn zoon in Japan is, kan ik hem altijd via skype bereiken. Prima ontvangst en geen vertraging. Zelfs bet dan een gewone huis telefoon als je tegoed neemt kan je zelfs naar vaste telefoons bellen.

Edit
Ik zie in je titel en nu dat je geen skype wil gebruiken. Heb je daar ook problemen mee in gebruik

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 11:36

Is al opgelost gelukkig, ben toch al niet zo n computer mens en teveel verschillende dingen moeten onthouden of gebruiken gaat gegarandeerd fout. Ben allang blij dat dit min of meer gelijk is aan elkaar. Merk alleen nu dat de berichten op een andere plek gemeld worden. Niet meer de mededeling facebook melding maar messenger melding. Verder vooral niet de verkeerde knopjes induwen. :')

Skype had ik al geprobeert maar die doet niet goed wat ik wil.heb dat na een paar maanden worstelen opgegeven. Kreeg de contact personen niet goed aangemeld, veel beeld storing ook. En traag, ik werk met een heel langzaam modem. Kan systeem dus niet te zwaar belasten daarin

Voordeel hiervan is dat de communicatie vooral via tekst loopt maar af en toe is beeld noodzakelijk. Dan hoeven we ook niet te wisselen van communicatie middel. En als ik dit goed aan de praat krijg kan ik ook met mijn hoogebejaarde paps gaan doen. Kan ik hem net iets beter in de gaten houden ook, ook voor hem moet het niet te ingewikkeld worden. Hij heeft een slapend facebookaccount ook en wel een smartphone trouwens :') .

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 12:00

Dat is dan wel weer een voordeel van Google Duo. Het is heel laagdrempelig en geen toeters en bellen zodat het eenvoudig blijft.