Kleinere telefoon gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Kleinere telefoon gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 22:30

Helaas.... alle telefoons worden alleen maar groter en groter. En ik wil juist een kleinere die in mijn broekzak past. Ik heb nu een Samsung Galaxy S3 mini, waar ik tevreden mee ben. Mijn abbo verloopt echter en dus is het handig om een nieuwe te nemen die ook wat meer kan. Deze begint wat haperingen te krijgen....

Mijn eisen:
-broekzakformaat
-FM-radio
-beetje fijn in de hand (dus niet de Sony Experia Z3 compact, dat is net een blokje....)

Liefst Samsung, maar ander merk mag ook. Door Belcompany werden me de Samsung A3 aangeraden, en de LG X screen. Iemand ervaring met één van beide telefoons? De A3 heb ik in handen kunnen hebben en voelt prima, de LG is qua specificaties iets beter. IPhone ben ik niet zo weg van omdat ik verder niks van Apple heb en er dan storingen schijnen te zijn. Maar dat is alleen via-via.

SsSimonee

Re: Kleinere telefoon gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:32

Ik heb de A3 2016. Erg fijne telefoon. Meestal heb ik wel iets aan te merken op een telefoon maar deze bevalt mij in alle opzichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:43

Mijn moeder heeft ook niks van apple behalve haar iPhone en die werkt prima hoor, geen storingen! Zij heeft een 5S

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:46

En de Sony Xperia z5 compact? Heb die ook speciaal uitgezocht omdat alles zo verdraaid groot is. Vind hem heel fijn in de hand liggen en inhoudelijk gewoon een goede telefoon.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:50

Ik heb ook de 5S en die bevalt me prima! Is niet zo enorm als die ipads die tegenwoordig mobieltjes genoemd worden. Hele fijne telefoon!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 22:53

Bedankt!

@Eefjahh: Is die niet blokkerig? Als in = heel vierkant met dikke zijkanten. Heb de Z3 in handen gehad en vond dat echt 3x niks....

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 23:31

Ik zou je inderdaad ook de Iphone 5s of de Iphone SE aanraden.
Zelf met Samsung een hoop gek** gehad en met de Iphone heb ik nergens last van, zelfs als je verder niks van Apple hebt.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 23:33

SsSimonee schreef:
Ik heb de A3 2016. Erg fijne telefoon. Meestal heb ik wel iets aan te merken op een telefoon maar deze bevalt mij in alle opzichten.

Zelfde hier en een heel handzaam formaat :j

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 23:56

SsSimonee schreef:

Ik heb deze ook en ik sluit er mij volledig bij aan ! Echt een geweldig ding, niet te groot en al paar keer gevallen maar er is niks aan. Dus hij kan tegen een stootje ook :D . Dus zeker een aanrader ! +:)+

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 00:01

Ik heb om deze rede de Sony z5 compact. Fijn in gebruik en formaat

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 00:39

Hier zelfde probleem. Ga verlengen met sim only, maar koop zelf een telefoon.

Wij hadden hier jaren terug die mini sony ericsson dingetjes. Daarna een htc en die was al aan de max. Nu 2jaar de S4 mini en dat vind ik echt al te groot. Onze zoon had de S4 en nu S5, maar dat is me echt allemaal veel te groot.

Wil ook niet een super dik toestel. Maar onder de 12/13cm lengte vind je niks meer. Kijk ook naar de oude modellen, want zoveel gebruik ik alle apps nou ook weer niet, maar is erg moeilijk m iets te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 00:48

De Samsung Galaxy Alpha? Heel kleinaar werkelijk prachtig! Kan alles mee! Even groot als de galaxy s5 mini!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 00:55

Maar de S4 en S5 mini zijn ook echt groot! Voorheen hadden we kleinere telefoontjes die je makkelijker op zak kon hebben. Dat maatje zoek ik zelf. TS weet ik niet wat haar minimum is, maar Het is vervelend dat ze eerst steeds kleiner werden en nu steeds groter en je dan amper nog keus hebt om een klein telefoontje die ook functioneel is te kopen.

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 01:57

Sting schreef:
Bedankt!

@Eefjahh: Is die niet blokkerig? Als in = heel vierkant met dikke zijkanten. Heb de Z3 in handen gehad en vond dat echt 3x niks....

Ik zou het niet durven zeggen. Heb de Z3 nooit gezien. Moet wel zeggen dat hij dikker is dan m'n vorige telefoon maar dat ligt juist wel lekker hier (laat alles vallen). Z5 is ook wat groter dan de Z3 dus dat scheelt ook behoorlijk in het vasthouden.
Samsung heeft ronde hoeken is het niet, vind je dat fijn? Een soort ovaal vorm?
Dan is een rechthoek inderdaad even wennen. Helaas is zo'n beetje alles in klein formaat wel echte een rechthoek tegenwoordig (voor zover ik weet).
Zal eens voor je gaan googelen

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 02:01

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 02:30

Ik ben van s3 mini naar s4 mini gegaan. S5 mini vond ik absoluut niet mini meer. Helaas wel meer problemen met de s4 dan met de s3, maar wie weet is dat gewoon pech. Als de a3 ook mooi klein is zou ik echter daarvoor gaan. S4 mini vs. S3 mini is weinig verschil verder.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 02:44

Iphone se.

Net zo goed als de iphone 6 maar kleiner en goedkoper!

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 07:52

Ik ben helemaal geen apple fan maar ben wel altijd super blij met mijn Iphone's geweest! Heb nu voor de 2e keer een Iphone 5S genomen en het formaat past net precies in al mijn broekzakken. Groter moet dan ook echt niet, vind zo jammer dat alles zo groot wordt. Ook is iedereen in mijn huishouden over gestapt op iphone, terwijl niemand met Mac werkt ofzo.

Als goed is is de Iphone SE zelfde formaat als de 5S alleen dan weer verbeterd.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:01

De iphone SE inderdaad :j
Die past perfect in mijn broekzakken, zelfs in de kleine broekzakken :)
Het is ook nog eens de snelste telefoon die er is, en een goedkoop model voor een iphone.

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:14

Ik heb vroeger altijd Samsung gehad.
Nu overgestapt op I-phone omdat ik een nieuwe tel nodig had en niet zo'n belachelijk grote telefoon wilde.
Ik heb de I-phone SE een hele fijne telefoon. Kwa besturing is ie heel fijn en lekker klein. Ik krijg ook regelmatig updates, wat ik bij Samsung juist miste.

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:18

HTC Wildfire. super handige klein telefoontje

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:27

Haha ik dacht gelijk de Sony Xperia Z3 of Z5 compact. Moest zelf wennen aan de rechte kanten inderdaad maar vind het nu juist prettig. Blijft lekker in je hand liggen, minder glad/glijerig dan de S4 mini van Samsung.
Daarnaast gewoon een werelds fijn toestel, zweerde altijd bij Samsung maar ga nooit meer terug.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:36

Iphone wil prima als je verder niets van apple hebt hoor. Enige wat je moet doen is even Itunes op je computer zetten.
De Iphone SE is idd een heel goed toestel, kan je echt jaren mee vooruit :j

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:38

Ga naar de media markt Rn ga kijken en voelen bij de telefoons. Dan kun je zelf de beste keuze maken waarschijnlijk

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:54

Voor op het werk heb ik een Samsung a3, fijne telefoon. Mooi scherm en makkelijk te bedienen. Maar gebruikt hem niet super veel, dus kan er niet echt goed over oordelen.

Voorheen privé ook altijd Samsung gehad, maar had eigenlijk met elke telefoon had ik ontzettend veel storingen en problemen. Ben dus over gegaan op de Apple S5. Wat een verademing! Heb nooit meer storingen, mobieltje werkt fijn en is qua formaat ook super (past in ieder geval prima in de meeste broekzakken).