Auto ineens wel goedgekeurd?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Auto ineens wel goedgekeurd?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 18:57

In dit topic [HTT] Auto komt niet door apk zei mijn eigen monteur dat de auto pas goedgekeurd wordt als het 1 ander aan gerepareerd werd maar dat dat de moeite eigenlijk niet waard was en ik beter kon kijken naar een ander.
Omdat ik de auto nog geen jaar had heb ik contact opgenomen met de garage waar ik de auto heb gekocht dat ik het een vreemde gang van zaken vond dat de auto nu al in een slechte staat is en dat zo al moet zijn voordat ik de auto kocht. De garage maakt met mij de afspraak om de auto vandaag te brengen en dat ze die zouden nakijken. Zo gezegd zo gedaan.
Vanmiddag belde de garage mij op dat de auto gewoon goedgekeurd is en dat er maar weinig roest is en een klein gaatje in de wielkast. Dus de auto goedgekeurd en ik 40 euro armer. Auto moest waarschijnlijk volgend jaar wel her en der wat gelast worden maar dan kwam zeker wel door de apk ook zonder lassen.

Eerlijk gezegd vind ik het een nogal rare gang van zaken, de bevriende monteur zei dat het in een hele slechte staat was en dat zeker de roest aan de wielophanging links in slechte staat was dat deze gaat afbreken mocht er niks mee gedaan worden.
De garage zegt nee hoor het valt reuze mee kan gewoon goedgekeurd worden. Ook nu heb ik wederom een keuringsrapport met geen enkele punten waar de volgende keer op gelet moet worden.

Ik heb er echt een gevoel bij dat garage de auto maar gewoon goedgekeurd heeft zodat ze van mijn gezeik af zijn en geen slechte naam krijgen.

Sowieso ga ik morgen de bovag bellen want ik vind deze twee uitersten erg dubieus.

Klopt mijn gevoel of niet?

Dalijk breekt het wiel daadwerkelijk af en ik veroorzaak iets terwijl ik er weet van had, dat wil ik niet op mijn geweten hebben...

Peelie

Re: Auto ineens wel goedgekeurd?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:00

Heb je een keuringsrapport van beide garages?

Je zou ook de rdw misschien kunnen inschakelen. Die doen steekproeven bij garages die keuren en dat is geen kattenpis.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 19:05

De monteur daar heb ik geen keuringsrapport van hij, heeft niet gekeurd omdat hij zei dat het de moeite niet waard was en liever had dat we het geld in een nieuwe auto zouden steken.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:08

Ik zou bij een derde partij laten herkeuren.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:09

Contact opnemen met het RDW als je het niet vertrouwt. Verhaal uitleggen en een (her)keuring aanvragen bij hun.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:12

waarom kijk je zelf je auto niet na? vraag of je em bij een doe het zelf garage op een brug kan zetten, en ga zelf onder je auto kijken zodat je zelf ziet hoe t er aan de onderkant uit ziet...

en als je t niet vertrouwd ga je naar de rdw garage en laat je em daar nog eens nakijken, en desnoods vraag je daar of je zelf eens mag meekijken zodat je zelf weet in welke staat je auto is

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:13

Ik zou inderdaad een derde partij laten herkeuren. Ik zou echt oppassen met roest en zeker bij de wielophanging. Zo is een van mijn auto's eens de rechtervoorband (inclusief wielophanging) van afgebroken. Gelukkig voor een stoplicht en niet toen ik eventjes daarvoor op de snelweg reed, anders had ik een veel groter probleem gehad. Voorzichtig mee zijn hoor!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 19:18

NathalietjeB schreef:
waarom kijk je zelf je auto niet na? vraag of je em bij een doe het zelf garage op een brug kan zetten, en ga zelf onder je auto kijken zodat je zelf ziet hoe t er aan de onderkant uit ziet...

en als je t niet vertrouwd ga je naar de rdw garage en laat je em daar nog eens nakijken, en desnoods vraag je daar of je zelf eens mag meekijken zodat je zelf weet in welke staat je auto is

Ik heb mijn auto met eigen ogen gezien op de brug bij de monteur en mijn vriend ook die tevens monteur landbouw machines is dus van roest en dergelijke wel verstand van heeft.

Mijn vriend gaat nog bellen met de monteur waar ik als eerste de auto heb gebracht en ik ga morgen naar de bovag bellen. Ik heb nog 'familie' die werkt bij de RDW dus die zou ik ook nog kunnen bellen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:26

Ik zou helemaal niks doen en die auto inruilen op iets fatsoenlijks, als je geen vertrouwen meer hebt in dat autootje.
Als je 'm wil houden, doe dan het laswerk wat ze zo nodig vinden (belangrijkste eerst) en lekker doorrijden.

Waar zit ergens? Als je in de buurt zit, wil ik je autootje wel eens boos aankijken en zien wat er dan aan de hand is, maar eerlijk gezegds denk ik dat het wel losloopt......

Lszaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:27

Ik zou em ook laten keuren door een derde partij. Is een rare gang van zaken. Ik las in je andere topic dat het een Opel is?
Ik had tot vorige week een Opel Vectra, afgelopen november was de draagarm afgebroken. Mijn vader is monteur dus die heeft er zelf een andere draagarm onder gemaakt. Zat toen geen roest op, is daarna in februari gewoon door de keuring gekomen.
Ik hoorde al een tijdje wat rammelen bij mijn rechter achter wiel en 2 weken geleden was het weer raak bij hetzelfde wiel. Was in februari nog niks mis mee, en toch weer afgebroken. 2x in 1 jaar tijd. Mijn vader heeft het weer vast gelast zodat we er mee naar de sloop konden want we waren allebei die auto beu.
Is gelukkig allebei de keren bij het thuis achteruit parkeren gebeurd.

Dus mijn ervaring met een Opel is niet al te best. Maar als je eigen monteur zegt dat de auto niet meer goed is zou ik die eerder geloven dan de garage waar je de auto van gekocht hebt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:37

Vreemd verhaal... Ik zou gaan voor een second opion bij een bovag erkende garage.

Maar je vertrouwd het zelf niet... Ik zou er dan zelf liever niet meer in rijden... Een auto moet wel veilig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:41

Achja, kennelijk een gerage die zijn eigen maatstaven op na houd. Zelf zal ik zeggen liever safe dan sorry.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 21:48

Omdat het vorige topic: [HTT] Auto komt niet door apk
nog zeer recent is en te maken heeft met exact hetzelfde onderwerp plaats ik hier voor het overzicht een slotje. Om een en ander overzichtelijk te houden kun je deze aanvulling plaatsen in het eerder genoemde topic.