Laptop accu vervangen, help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thrive

Laptop accu vervangen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 10:20

Mijn laptop werkt nog prima, maar de batterij/accu werkt niet meer. De laptop geeft ook regelmatig een waarschuwing aan dat ik de laptop niet van de oplader af kan halen zonder dat hij uitvalt en al mijn documenten die ik niet heb opgeslagen, kwijt raken. Nu ik met een scriptie bezig ben en de colleges in stopcontactloze zalen binnenkort weer beginnen, is dat niet echt handig. :+

Nu weet ik dat het mogelijk is om een accu van een laptop te vervangen, maar daar houdt mijn kennis ook zo ongeveer op. :P Is er hier toevallig iemand die mij kan vertellen of het 't waard is om een laptop accu te vervangen, of het een optie is om een ander merk accu te gebruiken (ik kom van alles tegen als ik google) en wat eventueel een betrouwbare webshop is om de accu te bestellen? :)

Het gaat om een accu voor de Samsung NP355V5C-A05NL.

Alvast bedankt! :)

Choiix

Re: Laptop accu vervangen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:25

Gewoon een accu bestellen via eBay, namaak :-)

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:28

Gewoon 'accu Samsung NP355V5C-A05NL' googelen en dan komen er vanzelf winkels waar je die kunt kopen. Er staat dan bij dat deze compatibel is met de computer. Merk maakt noet zoveel uit zolang de waardes van voltage maar hetzelfde zjjn als de huidige accu en dat kun je vonden op de accu zelf. Daar staat op ..V (een getal op de puntjes) en das het voltage wat je moet hebbben

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 13:01

Dat laatste maakt nog niet eens zoveel uit, originele accu's zijn vaak 10,8V en de imitaties zijn 11,1V, is allemaal niet zo'n probleem :)

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 13:04

Ik zou er wel rekening mee houden dat imitatie accu's wel eens snel kapot willen gaan. In mijn laptop zit nu de 2e nieuwe accu geloof ik, deze komt uit China en deed het eerst prima. Maar nu loopt hij heel snel van 100 naar 40% en valt vervolgens uit. Nu vervoer ik deze laptop nooit, dus hij hangt nu gewoon altijd aan de stroom.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 14:19

Ik raad namaakaccu's ten stelligste af. Heb het zelf ooit één keer gedaan en ik heb na een half jaartje ofzo alsnog eentje van het merk zelf kunnen aanschaffen. Koop gewoon de juiste batterij van het merk dat je effectief hebt. Mijn ervaring leert dat het stroomcircuit in een laptop van ontiegelijk groot belang is, ook voor de rest van je onderdelen. Ik zou het risico niet nemen. Hetzelfde geldt mijn inziens voor universele adapters.

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 15:50

Heel erg bedankt voor de reacties! :)

Ik heb zojuist een accu besteld bij een webshop die aangeeft dat ik hem morgen in huis heb. eBay is helaas geen optie omdat ik de accu het liefst wel zo snel mogelijk in huis heb. :)

Ik heb wel een imitatie accu besteld, omdat de originele bijna 5x zo duur was en ik een beperkt budget heb. Hopelijk gaat deze zonder problemen even mee, en anders kijk ik inderdaad toch maar naar de originele accu. :)