Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
is dan electrisch, dus ook milieu vriendelijk en allicht meer vermogen met toch voldoende laadruimte, maar de prijs....Rex_Rolfo schreef:Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar vermoed dat je te maken hebt met een zogenaamde "luie motor". Dat zie je wel vaker als het blokje wat ouder wordt en zeker met gebrekkig onderhoud gaat het snel.
Lang stil staan en korte stukjes zijn funest, voor goed functioneren is het belangrijk dat het blok regelmatig flink aan het werk gezet wordt. Vooral intervallen, korte tijd flink toeren laten draaien en daarna af laten koelen en dat een keer of wat herhalen werkt goed. Dan verbranden de vuilresten en blijft de motor zo goed als nieuw. Ook is het belangrijk goede brandstof te gebruiken!!
Mocht dat niet voldoende zijn kan ik een bloktuning aanraden. Helaas wordt dit voertuig door een vrij ouderwetse motor aangedreven, dus geen kwestie van ander programma in de ecu schieten, het moet op de trage oldskool manier. In feite hetzelfde als schoonmaken, maar dan nog vaker en intensiever. Kost wat tijd en moeite maar het resultaat is dan ook fantastisch!
Verder is het natuurlijk goed om ook de andere delen van het voertuig goed na te kijken, het zou zonde zijn als het weinige vermogen dat beschikbaar is verloren gaat aan een slecht onderhouden aandrijflijn en/of banden die niet goed op spanning zijn.
Sjolvir schreef:danamuts dat zijn wel goede suggesties, maar bij de eerste is het laadvermogen wel heel beperkt en bij de 2e zal de rit denk ik stuk langer duren.
Dan dacht ik weer meer aan ditis dan electrisch, dus ook milieu vriendelijk en allicht meer vermogen met toch voldoende laadruimte, maar de prijs....
https://www.babboe.nl/bakfiets-dog-e.ht ... 0wod9bQJcA
Sjolvir schreef:Aandrijflijn en banden zijn gecontroleerd, helaas is inderdaad het blok aan wat tunig toe, echter met de verwachte hitte golf is besloten deze tuning tot andere omstandigheden uit te stellen.
Er worden diverse soorten brandstof gebruikt, rekening houdend met explosief verbruik en voor langdurige power. Tja, lui blok is best lastig, normaliter zou het niet zo opvallen, maar het feit dat er in de standaard route een meer dan klein beetje stijging zit, maakt het wat lastiger.
Rex_Rolfo schreef: