Geheugen MacBook + Leapp ervaring

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Geheugen MacBook + Leapp ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 15:06

Hallo,

Ik zou graag een MacBook willen kopen, ik ben dus echt een leek op dat gebied dus zou graag jullie advies willen :)

Dit wil ik graag met m'n laptop doen:
- verslagen schrijven
- documenten voor m'n studie opslaan
- af en toe eens wat foto's op de laptop zetten
- een keer Netflix/Facebook en dan soort dingen

Hoeveel geheugen zal ik daarvoor nodig hebben? Ik heb deze bijvoorbeeld gezien, zou dit voldoende zijn:
Afbeelding

Ik wil m'n laptop graag bij Leapp kopen, zijn jullie ervaringen daar goed bij?
En wat voor (Apple) laptop raden jullie aan bij mijn eisen? :)

1234

Re: Geheugen MacBook + Leapp ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 15:11

Ik heb gisteren een macbook pro bij Leapp besteld O:) Deze week weet ik dus hoe die service was haha.
Maar qua geheugen, je kan altijd een externe harde schijf erbij kopen waar je dingen ook op opslaat. Zo heb je niet mega veel geheugen nodig. :)

Heb geen ervaring bij de macbook die je in je printscreen hebt staan. Lijkt een simpele/oude variant van macbook, in vergelijking met macbook pro/air.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 15:16

Let er wel op dat Leapp geen nieuwe producten aanbiedt hè!
De laptop in je afbeelding is van 2008, dus al 6 jaar oud...
Ook is het een refurbished, wat eigenlijk zo veel betekent als ooit stuk maar gerepareerd.
Nu zijn Macbooks niet direct versleten, maar met 6 jaar oud gaat ie echt niet snel meer zijn.

Persoonlijk ook slechte ervaringen met refurbished apperatuur.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 15:18

Die macbook is prima voor wat jij er mee wil doen :)
Stel dat je nu photoshop erop wil zetten en grote foto's wil gaan bewerken, dan zal hij wel wat traag gaan reageren, maar zo lang je het houdt bij je verslagen typen en Netflix kijken en internetten zal die net zo fijn werken als de nieuwe macbooks.

Refurbished spul is niet altijd stuk geweest volgens mij. Ik meen dat er ook gewoon modellen worden verkocht die ingeruild zijn en die als demomodel in de winkel hebben gelegen.

Bij leapp krijg je sowieso 2 jaar garantie, maar macbooks gaan over het algemeen echt lang mee. Ik heb met imacs gewerkt van 10 jaar oud, no problem :)

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 15:23

8nnemiek schreef:
Die macbook is prima voor wat jij er mee wil doen :)
Stel dat je nu photoshop erop wil zetten en grote foto's wil gaan bewerken, dan zal hij wel wat traag gaan reageren, maar zo lang je het houdt bij je verslagen typen en Netflix kijken en internetten zal die net zo fijn werken als de nieuwe macbooks.

Refurbished spul is niet altijd stuk geweest volgens mij. Ik meen dat er ook gewoon modellen worden verkocht die ingeruild zijn en die als demomodel in de winkel hebben gelegen.

Bij leapp krijg je sowieso 2 jaar garantie, maar macbooks gaan over het algemeen echt lang mee. Ik heb met imacs gewerkt van 10 jaar oud, no problem :)

Je hebt gelijk!
Kan zowel defect en gerepareerd, als nieuw maar niet meer als nieuw verkocht mogen worden.

Ik ben ook geen elektronica wonder, maar hoor van verschillende mensen om mij heen met macbooks van +/- 4 jaar oud dat dat ding zo traag is (en die doen er ook echt niet meer mee dan TS). Wellicht ook een luxeprobleempje.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 15:25

Eens met bovenstaande wel. Dat model is verouderd (ben zelf ook aan het rondkijken op leapp). Zou zelf voor een nieuwer model gaan..

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 15:28

Bij Leapp heb je wel 2 jaar garantie. Als er dan wat aan mankeert wordt het gratis verholpen.
Ze zeiden in de winkel ook dat als bijv. de accu onder de 80% is, dat er een nieuwe accu in gezet wordt, datzelfde geldt met andere onderdelen.

En juist doordat er nieuwe onderdelen in gezet zijn, kunnen ze weer bijna ''als nieuw'' werken, voor zover dat mogelijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 15:34

Ik had een Pro uit 2009 en dat ding functioneert nu nog perfect. Heb hem weliswaar verkocht maar die mensen zijn er heel blij mee. Heb hem zelf 2 jaar gehad.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 15:36

Wil je hem in de winkel gaan kopen, ts?
Dan kun je hem natuurlijk gewoon uitproberen :)
Ook macbooks kunnen na verloopt van tijd natuurlijk traag worden, maar vaak komt dat toch meer doordat er gewoon heel veel programma's op staan die bv op de achtergrond draaien of omdat mensen antivirus-spul erop gaan zetten, dan door de hardware. Ik zou de macbook dus even testen voordat je hem koopt. Een paar programma's tegelijk openen, een youtube filmpje spelen, en als hij dat snel genoeg doet dan zal ie thuis ook net zo snel zijn :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 15:37

Bedankt voor alle reacties tot nu toe!
De laptop van het plaatje is maar een voorbeeld, ik ben erg benieuwd naar hoeveel geheugen ik nodig ben :)

Ik wil de laptop graag bij Leapp kopen 8nnemiek, maar bedankt voor je tip! :)

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 15:54

8nnemiek schreef:
Wil je hem in de winkel gaan kopen, ts?
Dan kun je hem natuurlijk gewoon uitproberen :)
Ook macbooks kunnen na verloopt van tijd natuurlijk traag worden, maar vaak komt dat toch meer doordat er gewoon heel veel programma's op staan die bv op de achtergrond draaien of omdat mensen antivirus-spul erop gaan zetten, dan door de hardware. Ik zou de macbook dus even testen voordat je hem koopt. Een paar programma's tegelijk openen, een youtube filmpje spelen, en als hij dat snel genoeg doet dan zal ie thuis ook net zo snel zijn :)

Toevallig weet ik van 1 iemand met een 4jr oude macbook pro dat die zn laptop compleet opgeschoond had, omdat ie inderdaad dacht dat er te veel achtergrondprogramma's aan stonden, te veel meuk op geïnstalleerd. Helaas na compleet opfrissen (en uiteraard geen anti-virus op een mac) nog steeds poeptraag.

On topic:
TS mijn laptop heeft 128GB opslag / 4GB geheugen en ik moet zeggen dat ik er na een jaar gebruiken (ik heb er echt niet veel op staan en laat 'm met regelmaat opschonen) toch wel tegen ruimtegebrek aan loop. Ik red het er wel mee hoor, maar kan er geen grote mappen foto's op m'n laptop bij kwijt.
Heb ik simpel opgelost door een externe harde schijf te kopen en dat werkt helemaal prima.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 15:56

Ik heb momenteel een refurbished apple.
Werkt echt super! Ben er nog steeds erg blij mee.

Mijne komt alleen niet bij leapp vandaan, zou even op moeten zoeken mocht je dat willen,
waar hij wel vandaan komt.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 15:59

lovelyfiefy schreef:

Mijne komt alleen niet bij leapp vandaan, zou even op moeten zoeken mocht je dat willen,

Dankjewel, zou ik graag willen weten :)

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:01

_sharonnn schreef:
lovelyfiefy schreef:

Dankjewel, zou ik graag willen weten :)

Mijne komt bij Macbizz.com vandaan.
Dat was toen de tijd de goedkoopste van allemaal.
Ik heb gewoon veel website's naast elkaar gehouden met de laptops (ik heb dan een laptop)
die ik hebben wilde en specificaties en daaruit de beste gezocht voor de leukste prijs :P

er zit ook 12 maanden garantie op deze laptop

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:06

Waarom wil je een apple?
Je kan voor het zelfde geld namelijk ook een helemaal nieuwe windows oid kopen die qua specificaties veel beter is dan een macbook.
Ik zou zelf alleen een macbook pro nemen (en dan niet refurbished, omdat ik het eigenlijk dan zonde van mn geld vind.

De specificaties van een macbook air of zo'n ouder model zijn namelijk niet geweldig, en voor het zelfde geld kan je veel beter krijgen waar je ook langer gebruik van kan maken.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 16:10

IsabelHx schreef:
Waarom wil je een apple?
Je kan voor het zelfde geld namelijk ook een helemaal nieuwe windows oid kopen die qua specificaties veel beter is dan een macbook.
Ik zou zelf alleen een macbook pro nemen (en dan niet refurbished, omdat ik het eigenlijk dan zonde van mn geld vind.

De specificaties van een macbook air of zo'n ouder model zijn namelijk niet geweldig, en voor het zelfde geld kan je veel beter krijgen waar je ook langer gebruik van kan maken.

Ik vind een MacBook fijn werken, plus ik heb een iPhone en dat kan ik dan samen gebruiken :)

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:19

_sharonnn schreef:
IsabelHx schreef:
Waarom wil je een apple?

Ik vind een MacBook fijn werken, plus ik heb een iPhone en dat kan ik dan samen gebruiken :)

Dat is ook de reden dan ik apple heb ;)
+ ik vind het voor me foto's ook erg fijn

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:28

Ik volg ook even wil ook graag een MacBook maar weet nog niet of het een nieuwe word

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:38

_sharonnn schreef:
Ik wil de laptop graag bij Leapp kopen 8nnemiek, maar bedankt voor je tip! :)

Leapp heeft een aantal echte winkels, vandaar dat ik zou aanraden om het bij een Leapp winkel te gaan ophalen ipv via internet te bestellen :j Daar hebben ze er ook vaak meerdere op voorraad zodat je er een paar kan vergelijken en degene met de minste krasjes mee kan nemen. Controleer dan ook het scherm even op dode pixels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:40

De Macbook die jij hier laat zien heeft ook problemen met de behuizing, die kan scheuren (plastic) en er was toendertijd een heel gedoe rondomheen qua vervangen. Zou niet in garantie vallen etc.

Ik zou ten aller tijden voor een aluminium macbook gaan, heb ik toen zelf ook gedaan. En sowieso nieuwer dan 2008 én met meer dan 2GB werkgeheugen. 2GB ga je echt snel je er aan ergeren, zeker met bijvoorbeeld netflix kijken. Zeker als je hem nog een paar jaar wil gebruiken.

Zelf heb ik nog een Macbook Pro van 2008 liggen, ik gebruik hem nog wel. Maar meer dan 1 ding moet ik er toch niet tegelijk op willen doen. (Maargoed, ik ben sindsdien verwend met steeds macbooks van kantoor).

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:44

Ik heb vorige jaar ook een MacBook gekocht bij Only Mac in Leiden. Ik ben naar een winkel gegaan zodat ik ze ook kon bekijken. Ik had hem ook genomen zodat ik m'n IPhone eraan kon koppelen.

Ondanks dat mijn MacBook ook wat ouders was, hij kwam geloof ik uit 2009, functioneert hij nog steeds prima. Enige aanmerking is de batterij die niet lang mee gaat en wel behoorlijk wat weegt. Inmiddels gebruik ik hem niet zoveel meer omdat ik van m'n werk een Dell laptop heb, die klein en erg licht is. Maar hij staat me niet in de weg, en ik zet nog geregeld m'n foto's en reserve kopieën van m'n IPhone over op m'n Mac.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 17:04

STW --> HTT

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 20:13

Ik heb via marktplaats ( in de buurt) een macbook PRO gekocht, uit 2008, met extra geheugen.
Het enige wat mistte was de adapter, maar dat hoeft ook niet de wereld te kosten.

Ik heb er nog geen 300 euro voor betaald, heb hem nu al dik een jaar en het enige wat nu ff handig zou zijn, is een nieuwe batterij. Maar, zolang het snoer erin zit, niets aan de hand ( anders na een half uur leeg).

Ik heb altijd HP gehad,nieuw, ik ben zo blij als een klein kind met mijn maccie, heb voor de rest ook alles apple, dus het banketstaaf makkelijk met elkaar. Mijn oog ging ook naar Leapp, maar toch beetje goed zoeken op MP en nu een prima klapdoosje voor weinig.

Naar de verkoper gaan, dat ding zelf opstarten, ff op veel programma's tegelijk klikken, en een beetje mensenkennis, dat scheelt je zoveel, als deze overlijd ( plechtige uitvaart!) miss leap, maar nooit meer nieuw.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 22:15

Maar dan nu de belangrijkste vraag, hoeveel geheugen ben ik nodig? :)

Bedankt voor alle reacties en ervaringen!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 22:25

2GB is genoeg om wat te internetten en tekstverwerken. En je kan er zelfs wat foto's mee bewerken, maar het systeem kan dan wat traag aanvoelen.
4GB is voor de meeste mensen ruim genoeg om meerdere programma's tegelijk te draaien. Je kan er echt prima mee photoshoppen zelfs.
8GB heb je nodig als je echt zwaar gaat photoshoppen en video bewerken/3D tekenen/gamen en dat soort zwaar werk.
Al is het dan niet alleen het geheugen maar ook de videokaart die belangrijk is.

Verder geldt; hoe groter je scherm hoe meer geheugen je nodig hebt. Zo loopt mijn 27 inch imac met 8GB geheugen af en toe wat traag als ik (lees mijn vriend) bv de zwaarste xplane videosimulaties draai, maar als ik de schermresolutie verlaag of hetzelfde op een macbook met kleiner scherm zou draaien dan gaat dat veel soepeler.
Dus als iemand tegen jou zegt dat ze een 17" laptop hebben die echt langzaam draaien op 4GB dan kan diezelfde laptop met 13" scherm toch veel soepeler en sneller lopen.