Windows 10 update --> Lightroom problemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Windows 10 update --> Lightroom problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 12:37

Na al 2 uur te hebben zitten prutsen en hiervoor ook al een aantal keren met minder tijd, stel ik de vraag eerst maar eens hier. :)

Ik heb mijn laptop (uit 2015) de upgrade naar Windows 10 laten maken.. Spijt als haren op mijn hoofd, want alles werkte prima op de irritante pop ups over Windows 10 na. Mijn laptop is bovenal voor het bewerken van foto's. Ik draai Lightroom en Photoshop via Adobe Cloud.

Ik had voor de upgrade een back-up gemaakt van mijn catalogus in Lightroom.
Dat is punt één; ik krijg de oude catalogus met geen mogelijkheid in Lightroom terug geïmporteerd.
Als ik nieuwe foto's wil importeren, is dat geen probleem. Foto's openen goed, bewerken gaat goed, exporteren ook.

Ik probeer nu al een poosje om één RAW bestand te openen in Lightroom, een foto die ik op een andere manier wil bewerken en die in de oude catalogus stond. Ik probeer het bestand van de D schijf te importeren, in de map waar ik ze vanaf de camera heb laten opslaan.
Mijn Lightroom loopt met iedere poging vast. Inmiddels zie ik wel de map en de mogelijkheid 'alle 150 foto's importeren'. Echter zijn de foto's niet zichtbaar (zwarte vierkantjes). Er is dus niks aanklikbaar. Als ik 'alles selecteren' kies en 'importeren', loopt de boel weer vast.

Ik zit met mijn handen in mijn haar, ik wil foto's voor opdrachten afronden, wat nu niet lukt.

maava

Re: Windows 10 update --> Lightroom problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:39

Is Adube CC ook helemaal up to date? Ook up to date voor windows 10? Ik had hier ook een tijdje problemen mee maar dan voor osx en reflow.
Bij mij waren en producten die niet samenwerkte met het nieuwere systeem.

Bagheera_206

Re: Windows 10 update --> Lightroom problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:15

Ik heb destijds de update van W8.1 naar W10 uit kunnen voeren zonder problemen met Adobe Lr & Ps te krijgen. :=

Heb je soms ook Lr opnieuw geinstalleerd na update naar W10?