Help welke laptop.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eloya

Help welke laptop.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 10:52

Oké beetje standaard titel. Maar ik kom er niet uit.
Ik zoek een nieuwe laptop

Mijn oude heeft het na 2 jaar en 10 dagen (net buiten garantie :') ) opgegeven met een grote fout in het moederbord en andere kleine problemen. Dit was een lenovo van bcc rond de 400 euro

Dit was nu al de 2e keer dat een laptop sneuveld onder de 2.5jaar dus ik zoek nu wat beters :)
Laptop wordt voor hele gezin

Eisen:
Budget-> tot 900 euro
15-16 inch
Moet goede accu duur hebben
Goed geheugen en processor
Moet geschikt zijn voor studie met veel word/PowerPoint en filmpjes bekijken
Moet zwaardere programma's/3d game aankunnen
Mogelijkheden tot licht fotobewerken
Redelijk snel opstarten

En als het mogelijk is 1 die het langer dan krap 2jaar volhoudt

Brand los haha
Alvast bedankt

8nnemiek

Re: Help welke laptop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:26

Macbooks gaan over het algemeen ontzettend lang mee, heel waardevast, zijn krachtig genoeg voor zware programma's, hebben een perfect scherm voor fotobewerken en film kijken en hebben de langste accuduur met een lichte behuizing. Alleen zou je met jouw budget dan voor een tweedehands macbook moeten gaan. Ook geen probleem trouwens hoor, aangezien ze echt lang mee gaan.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:28

Ik heb een Acer Aspire V3 (met extra geheugen etc, rond 900€ gekocht) en die is - als hij fatsoenlijk fuctioneert - een hele fijne, aardig snelle laptop.

Ikzelf heb alleen echt al zoveel gezeik gehad (nog steeds) met die laptop (al aardig wat aan vervangen in twee jaar) en met vooral Windows, dat ik het verschil tussen een 13" retina MacBook - met studentenkorting of net wat - het er wel voor over heb.

Veel klasgenoten hebben de Apple en echt nooit problemen. Voor mijn opleiding hebben ook een hoop Adobe en andere ontwerp programma's nodig en dat draait gewoon goed. Retina is prachtig en het verschil met mijn HD scherm van Acer is erg groot.

De Apples houden hun waarde aardig goed en heb klasgenoten die nu hun 5e jaar ermee in gaan, om maar nog niet over de accu te beginnen, daar moet ik 2x voor opladen.

xReetch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:49

Ik doe al 4 jaar met mijn Lenovo Z500 en hij voelt nogsteeds als nieuw. Heerlijk ding en voldoet aan al je eisen. Heeft wel wat technische mankementjes gehad die door een computergek in no-time zijn opgelost. Voor de specificaties viel de prijs mij enorm mee.

Mijn oude Acer Aspire (type weet ik niet meer) is maar 3 jaar mee gegaan. Deze had veel problemen met de ventilatie en de accu ging enorm snel achteruit. Dat doe ik dus nooit meer. Dit geld ook voor de HP Pavillion die mijn broertje heeft gehad.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 12:22

Bedankt voor de reacties alvast!

Macbook is optie maar ik wil wel graag minimaal 15 inch ivm dat m'n moeder geen klein scherm wil. Budget kan iets gerekt worden maar niet heel ver

Naar de andere genoemde ga ik zeker kijken

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:32

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:34

Mijn Acer is 15,6" en ook met de reden om geen klein scherm te hebben (vooral voor mijn gebruik met Adobe).
Na paar keer een 13" MacBook geleend te hebben valt een 13" mij echt alles mee. Het werkt best lekker. Qua omgang is een 13" wel prettiger moet ik zeggen. Licht in gewicht, legt hem overal neer. Mijn Acer is echt zwaar. Ik weet niet of je hem ook regelmatig mee moet nemen?

Wil je echt aan tafel werken zou je nog een losse monitor eraan kunnen leggen.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:38

Ik heb een paar maanden terug een nieuwe Dell gekocht. Nieuwprijs was 1000 euro, maar als je een kopie van je studentenkaart upload in een chat kan je een studentenkorting krijgen à 10%. Dus toen viel de laptop voor mij binnen budget.

Ik weet niet hoe het met bewerkprogramma's is, maar mijn games draaien er tot dusver prima op.

http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15-75 ... ?ref=PD_OC

Toen ik hem kocht had je 3 opties, nu nog maar 2 zie ik. Ik heb die van €999 geloof ik, maar dus €900 voor betaald. Ik ben er heel blij mee.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:41

Apple heeft trouwens ook een studentenkorting, dat scheelt best wel wat op zo'n bedrag.

Ik heb zelf een Macbook van 13' en het formaat stoort mij helemaal niet.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:49

Ik heb zelf een Toshiba. Ding is inmiddels ruim 4 jaar oud. Doet het nog perfect! Nooit problemen mee gehad, ja een keer een virus. En de accu is een keer vervangen. Blaast nu wel wat meer, maar is verder nog lekker snel voor een 4 jarige laptop.

Heb zelf een i5 processor en een Nvidia Geforce videokaart. Dat zijn wel de belangrijkste punten om naar te kijken, en het geheugen natuurlijk.

Laptop koste iets van 550 euro :) was toen echt een koopje!
Laatst bijgewerkt door Lindor92 op 19-08-16 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:55

MacBook Air. :j Mijn broer is filmmaker en animeert en fotografeert, en het kan er allemaal mee. Lange accuduur, goede processor... eigenlijk alles op jouw lijstje. En apples gaan over het algemeen ook ontzettend lang mee. De goedkoopste Air gaat volgens mij weg voor iets meer dan 900 euro.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 15:29

Dell! Ik heb een goedkopere variant (400euro) en 6 jaar later gaat dat ding nog steeds goed mee!

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 21:58

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 22:36

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 23:04

Goede keuze. Lenovo is een sterk merk wat naast Asus momenteel de beste laptops levert (naast Mac maar dat is geen Windows)