Nieuwe laptop kopen, help?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Nieuwe laptop kopen, help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 19:04

Allereerst: ik ben een echte leek op vlak van alle technische dingen. Vandaar dus mijn vraag, probeer me niet uit te lachen als ik iets doms zeg :+

Inmiddels heb ik mijn huidige laptop zo’n 2,5 jaar, een Samsung (type heb ik geen idee van). Op zich een prima laptop, maar heb er al zoveel problemen mee gehad en al behoorlijk wat geld in moeten stoppen… Momenteel krijg ik weer melding dat er iets mis is met de battery pack, hij valt uit als hij niet in het stopcontact zit. Bij het laatste probleem zijn we er ook achter gekomen dat Samsung geen laptops meer maakt, en het dus enorm lastig is om aan onderdelen te raken (moest oa 2 weken wachten op een nieuwe oplader toen die stuk was).

Kortom: ik heb zin om gewoonweg een nieuwe laptop aan te kopen ipv met deze te blijven aanmodderen Y:)

Wat moet hij kunnen? Basic dingen als social media en Netflix streamen. Programma’s die erop moeten kunnen staan zijn oa Office, Photoshop en Lightroom. Gezien ik fotografe ben, is een beetje ruimte voor foto’s (en andere dingen zoals schooldocumenten) ook wel fijn. Al heb ik wel externe harde schijven om vnl de foto’s op te slaan.

Verder ben ik niet erg kieskeurig. Hij zou wel kleiner moeten zijn dan mijn huidige laptop (18inch), gezien die erg moeilijk mee te zeulen is naar school, maar moet ook net groot genoeg zodat ik wel nog comfortabel foto’s kan nabewerken. Een gleufje voor SD-kaarten en minimaal één USB poort zijn ook absoluut een must. Ik zoek binnen het budget van €300-€400.

Iemand suggesties misschien? :-) Heb zelf al ff rondgekeken online, maar omdat ik zelf niet veel ken van die technische specificaties, vind ik het lastig inschatten of iets binnen m’n eisen past :=

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:19

Nou, als je hem voor fotografie gebruikt kan ik je eigenlijk alleen maar een macbook aanraden :j Héérlijke computers, perfecte kleurweergave.. snel, stabiel en betrouwbaar besturingssysteem.. giga lange accuduur.. heel licht in gewicht.. en nog een groot voordeel is dat ze gewoon heel lang meegaan en ontzettend waardevast zijn.
Nieuwe macbooks zijn niet goedkoop, maar zijn de investering echt dubbel en dwars waard :) Maar het is natuurlijk ook een optie om bv via leapp.nl een tweedehands macbook aan te schaffen. Via marktplaats zijn ze ook nog wel binnen jouw budget te vinden, al is dat wel wat krap, ook voor een echt goede windows laptop.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 21:19

Mag ik dit topic nog eens omhoog schoppen? :+ Ben nog steeds op zoek namelijk!
Budget is eventueel wel wat te rekken naar €500. Heb inmiddels wel een aantal op m'n lijstje staan die volgens mij wel min of meer binnen de eisen passen, maar vind het erg lastig. Welke specs zijn belangrijk en kan ik het beste naar kijken? Dan ga ik daar mee aan de slag.

@8nnemiek: heel erg laat, maar toch bedankt voor je reactie :D helaas is een macbook echt geen optie. Heb een keer ééntje in bruikleen gehad om te proberen, maar ik kan echt hé-le-maal niet werken met het besturingssysteem :n ben een echt Windows-mens haha. En de macbooks liggen ook echt boven budget.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:28

Mij vriend heeft van de week deze gekocht: http://www.laptopshop.nl/product/716829 ... 071nd.html
Hij is er erg tevreden over, zeker voor deze prijs! Er staat wel bij dat hij ongeschikt is voor het bewerken van foto's, maar ik vraag me af of je voor jouw budget iets gaat vinden wat echt 'geschikt' is :=

Luca03

Re: Nieuwe laptop kopen, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:42

Voor het bewerken van foto's zeker kijken naar een met een I5 processor, beter is zelfs een I7 maar dat ligt boven je budget vrees ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:52

Macbook systeem is wennen, ik moest plots overstappen voor school en had hier totaal geen zin in, maar nu wil ik niet anders meer. Alhoewel ik er ook niet geweldig blij mee ben, trekt ie alle adobe programma's heel goed.

Belangrijkste is je processor, aangezien je photoshop en lightroom wil draaien. Zoals Luca al zegt, minimaal I5. dit moet het prima trekken, ik heb gerust 5 programma's draaien op I5 :)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 22:22

Bedankt voor de reacties tot nu toe! :-)
Die tip omtrent processor is een goede! Dat had ik als leek nooit geweten :+ kan ik iig al gerichter zoeken.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 22:31

Ik heb een laptop van Asus. Echt een heel fijn ding, hij is snel en de batterij gaat lang mee. Ik heb hem nu 4 maanden ongeveer en ben er nog steeds heel blij mee. Hij is wel ietsje boven je budget (volgens mij 699 euro), maar wel met die i5 processor en 16 komma zoveel inch beeldscherm. Niet zwaar en kan makkelijk op een tafel of op schoot in de bus :)
Ik weet trouwens niet hoe hij is met foto's bewerken, want daar gebruik ik hem zelf niet voor :D