Nieuwe laptop kopen, help?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Nieuwe laptop kopen, help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 19:04

Allereerst: ik ben een echte leek op vlak van alle technische dingen. Vandaar dus mijn vraag, probeer me niet uit te lachen als ik iets doms zeg :+

Inmiddels heb ik mijn huidige laptop zo’n 2,5 jaar, een Samsung (type heb ik geen idee van). Op zich een prima laptop, maar heb er al zoveel problemen mee gehad en al behoorlijk wat geld in moeten stoppen… Momenteel krijg ik weer melding dat er iets mis is met de battery pack, hij valt uit als hij niet in het stopcontact zit. Bij het laatste probleem zijn we er ook achter gekomen dat Samsung geen laptops meer maakt, en het dus enorm lastig is om aan onderdelen te raken (moest oa 2 weken wachten op een nieuwe oplader toen die stuk was).

Kortom: ik heb zin om gewoonweg een nieuwe laptop aan te kopen ipv met deze te blijven aanmodderen Y:)

Wat moet hij kunnen? Basic dingen als social media en Netflix streamen. Programma’s die erop moeten kunnen staan zijn oa Office, Photoshop en Lightroom. Gezien ik fotografe ben, is een beetje ruimte voor foto’s (en andere dingen zoals schooldocumenten) ook wel fijn. Al heb ik wel externe harde schijven om vnl de foto’s op te slaan.

Verder ben ik niet erg kieskeurig. Hij zou wel kleiner moeten zijn dan mijn huidige laptop (18inch), gezien die erg moeilijk mee te zeulen is naar school, maar moet ook net groot genoeg zodat ik wel nog comfortabel foto’s kan nabewerken. Een gleufje voor SD-kaarten en minimaal één USB poort zijn ook absoluut een must. Ik zoek binnen het budget van €300-€400.

Iemand suggesties misschien? :-) Heb zelf al ff rondgekeken online, maar omdat ik zelf niet veel ken van die technische specificaties, vind ik het lastig inschatten of iets binnen m’n eisen past :=

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:19