Nederlandse zenders in Belgie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

daisyjazz

Nederlandse zenders in Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 20:58

Hallo bokkers,

Wij hebben pas een huis gekocht in Belgie zodat de paarden aan huis kunnen staan. We gaan 2 km over de grens wonen maarja, toch is het een ander land.... en dan begint het hoor; Tv, internet en providers. Wij kijken zelf niet mega veel tv maar als we kijken zijn het vooral de volgende zenders: TLC, Discovery, Animal Planet, MTV Discovery ID, RTL 4/5/6/7

Nu is het zo dat je bij de meeste providers wel Nederland 1 en 2 kan ontvangen maar dat kijken we echt nooit. Nu is de vraag... Wie is Nederlander in Belgie en ontvangt (de meeste) van de bovenstaande zenders? Welke provider raden jullie aan ?

Wie helpt ons ?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 21:01

Ik ben Belg en bij digitale tv ontvang je Discovery, animal planet en MTV al gewoon. RTL heb ik ook al voorbij zien komen op mijn digitale televisie hoor :)

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 21:05

Zoe_97 schreef:
Ik ben Belg en bij digitale tv ontvang je Discovery, animal planet en MTV al gewoon. RTL heb ik ook al voorbij zien komen op mijn digitale televisie hoor :)

Welke provider heb je als ik vragen mag ? Wij zaten namelijk te kijken naar Telenet maar daar helaas geen enkele RTL in onze gemeente

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 21:09

Het kan wel dat je RTL kan krijgen in een extra pakket bij Telenet. TLC, Discovery en dergelijke zitten bij ons wel gewoon in het standaardpakket.

Zoe_97

Re: Nederlandse zenders in Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 21:12

Ik heb Proximus. Geen idee of het aanbod regio afhankelijk is.
Je zou bij een onafhankelijke verkoper kunnen navragen wat de mogelijkheden zijn.

(Proximus is trouwens een stuk goedkoper dan Telenet zeker als je de gsm-abbo's en het internet ook bij hen neemt)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 21:17

Volgens mij is rtl frans en heeft het niks met rtl nederland te maken.RTL is commercieel en te vergelijken met de in belgie VTM ,Vitaya ed.Rtl ga jealleen kunnen ontvangen als je een schotel neemt en een kaart in NL koopt en daar moet je ook een adres hebben waarop je die kaart kan zetten.Het is ingewikkeld maar het kan.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 21:26

Ik woon nu bijna 10 jaar in belgie ook maar een paar km over de grens maar ik ken geen enkele nederbelg die de door jou genoemde zenders op de een of andere manier ontvangt.

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 21:29

petra8 schreef:
Ik woon nu bijna 10 jaar in belgie ook maar een paar km over de grens maar ik ken geen enkele nederbelg die de door jou genoemde zenders op de een of andere manier ontvangt.

He balen.... Denk dat we ons er bij moeten neerleggen :P Kan je eigenlijk wel vanuit Belgie rtl gemist kijken ? Had iets te maken met rechten ofzo...

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 21:33

nee ook niet meer,vroeger wel maar dat is allemaal verandert.schijnt wel dat je een Ip kan om leiden,maar dan moet je handig zijn met computers of iemand weten die dat voor je kan doen.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 21:36

Ik heb even gekeken bij rtl gemist maar daar moet je op inloggen dus ik heb geen idee of je als je ingelogd bent wel kunt kijken maar de livestream van de nos geeft heel duidelijk aan dat ik dat in het buitenland niet kan ontvangen, zal ivm rechten zijn. Ik kijk dingen daarom ook vaak terug op youtube.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 21:36

petra8 schreef:

Hoe niet? Als Belg wonende enkele kilometers onder de Nederlandse grens ontvangen wij wel de genoemde zenders hoor, enkel ben ik van RTL niet zeker ... Dit via telenet.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 21:41

Discovery idd is wel te ontvangen maar rtl, de nederlandse commerciele zenders zijn hier voor zover ik weet niet te ontvangen, ook niet digitaal. Nu zag ik van de week wel een advertentie op het bushokje voor tlc dat dat nieuw in een pakket zit.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 21:42

En veel nederlandse programma s worden ook op vitaya uitgezonden.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:14

Tlc kunnen we zeker wel ontvangen in Belgie hoor, ik kijk er momenteel naar :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:16

ja TLC klopt, heb er een paar weken terug nog naar zitten kijken.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 18:55

De zenders behalve de Nederlandse RTL zijn te ontvangen. Maar je went snel aan VTM ed hoor :)