Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
maaikemuis schreef:Korte programma's kosten meer energie dan de gewone programma's. De ecostand zal dan ook altijd langer duren dan het gewone programma.
Sterker nog als ik hem gewoon en 40 graden doe, doet 'ie er ruim 3 uur over. Zelfde programma en dan op eco-stand en hij doet er maar 1 uur en 11 minuten over.
Safiera schreef:Speechless: dat is dan een interessante wasmachine! Bij mij is het ook 3 uur eco, 2 uur normaal en 1 uur kort.
) dus misschien dat het meer daarmee vergelijkbaar is.
en dan duurt ie ruim 1,5 uur.maaikemuis schreef:Doe van mij verbruikt bij het korte programma juist veel meer stroom en meer water.
Maar ik geloof wel dat jij een duurdere (en dus zuiniger?) wasmachine hebt als ik, op de mijne staat 'A -10%' (geen idee wat dat precies betekent maar het zal minder zuinig zijn als A+ of A++ lijkt me)
tegenwoordig heb je handige meetapparaatjes voor stroomverbruik, dan weet je het echt zeker.
aangezien ik nog meer wassen op een dag te draaien heb gebruik ik deze dus nooit. Het standaard programma duurt 2,5 uur en die kan je verkorten naar 1 uur. Heb ook nog een ultra kort programma van 20min, die gebruik ik als de was niet heel erg vies is maar wel gewassen moet worden
het lijkt mij dat die het zuinigst is...