Wat hebben jullie voor de ramen hangen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ManonGrr

Wat hebben jullie voor de ramen hangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 16:51

Hoi!

Wij hebben een huis gekocht en zijn druk aan het nadenken over de inrichting *\o/*
We hebben een langwerpige woonkamer met een groot raam aan de voortuin / straatkant en een groot raam aan de kant van de achtertuin. We hebben een open keuken en daar zit ook nog een deur met raam naar buiten. Op dit moment hangen er lamellen en gordijnen, maar wij willen iets anders. Wat we belangrijk vinden:

Straatkant:
* Onze raambekleding moet zonlicht kunnen tegenhouden zodat het huis niet bloedheet wordt
* Als we 's avonds op de bank hangen willen we wel een beetje beschut kunnen zitten zodat niet iedereen naar binnen kan kijken zonder dat het meteen pikdonker in huis is :+
* geen lamellen

achtertuin:
* eigenlijk geen eisen behalve geen lamellen.

Over het algemeen vind ik het wel mooi staan als er gordijnen hangen, maar als je die dicht doet is het meteen zo donker in huis.. Lastig! Wat hebben jullie voor de ramen hangen?

sannxxelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:56

In mijn vorige huurhuis hadden we de slaapkamer aan de straat, het was een benedenwoning. Wij hebben daar plastic folie op het raam geplakt en van die hele dunne witte gordijnen opgehangen. Niemand kon echt naar binnen kijken, maar het was wel heel licht binnen. Is dat niet wat?

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 16:57

sannxxelmo schreef:
In mijn vorige huurhuis hadden we de slaapkamer aan de straat, het was een benedenwoning. Wij hebben daar plastic folie op het raam geplakt en van die hele dunne witte gordijnen opgehangen. Niemand kon echt naar binnen kijken, maar het was wel heel licht binnen. Is dat niet wat?

Dat plastic folie vind ik niet echt mooi, vitrage is inderdaad een optie maar houd dat zonlicht tegen?

Liselot

Re: Wat hebben jullie voor de ramen hangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:59

Ik heb van die duo rolgordijnen en die bevallen hier echt super :j

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 17:01

Ik heb een duette voor het raam hangen en inbetweens (die meer voor de sier zijn). Ben na bijna 10 jaar nog steeds erg blij met de duette, wordt niet heel erg donker in huis, maar houdt de warmte wel buiten. Leuke is dat hij op verschillende manieren 'opgehangen' kan worden. Bij mij hangt hij meestal in het midden van het raam. Soms alleen in het bovenste deel en soms helemaal onderaan :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 17:02

Ik zou het zonlicht in de woonkamer niet tegen proberen te houden met gordijnen, maar gewoon screens of zonneschermen laten plaatsen buiten. En dan binnen mooie vitrage.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 17:02

Kijk eens baar inbetweens. Ik heb deze bij de tuinkant. Als ze dicht zijn kunnen we gewoon naar buiten kijken maar niemand naar binnen. Aan de straatkant hebben we Top-downs plisees laten plaatsen.

Dit zijn mijn inbetweens:
Afbeelding

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:11

Afbeelding

Duo rolgordijnen <3

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:37

Hier ook blij met duo rolgordijnen. Afbeelding
Afbeelding

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:41

Ik heb luiken... Maar dat is een beetje raar bij grote ramen.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 23:17

Wij hebben voor en achter vouwgordijnen. Aan de voorkant kan hij ook vanaf de bovenkant naar beneden. We hebben een donker huis, dus extra licht is fijn. Voor is de bovenkant ook glas en lood, dus dat is, als hij aan de bovenkant naar beneden is, zichtbaar.

Het houdt niet al het zonlicht tegen, maar dat kan bij vouwgordijnen wel. We hebben ook luiken voor, dus met het warme weer gaan die dicht.

Verder ook leilinden in de voortuin, die houden ook wat zon en de inkijk weg.

Op mijn slaapkamer aan de voorkant (straat) ook duo rolgordijn.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 23:25

Wij hebben denk ik een vergelijkbare situatie. Voorkant ligt op het zuiden dus de gehele dag zon en achter over de gehele breedte ramen en schuifpui.
Achter hebben we nog steeds niets hangen, maar hebben dan ook geen achterburen. Voor hebben we duette, ideaal! Veel licht maar geen inkijk. Ook niet wanneer in de avond het licht aan is in huis. Wel hebben we en zonnescherm die de warmte buiten houdt, maar wel afdoende licht doorlaat.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 09:27

Yunaa schreef:
[ [url=m/Ncm5ga.jpg]Afbeelding[/url] ]

Duo rolgordijnen <3

Wauw!!!! Dit vind ik echt fantastisch <3

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 09:30

Plissé rolgordijnen!!! Die kun je van boven en beneden neer hangen zo als je zelf wil. Kost wel even wat als je goede wil maar tis zo fijn

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 09:33

Wij zijn ook aan het kijken en komen uit bij plissé gordijnen. Inderdaad omdat je die op inkijk hoogte dicht kan doen en er dan boven en beneden toch nog licht door kan komen!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 09:35

Voorkant staat hele dag zon op, dus aan de buitenkant screens, en binnen gordijnen.
Ik beperk het zicht wat met grote planten.
Aan de achterkant alleen gordijnen.

Hiervoor (bij andere kozijnen), hadden we geen screens, maar luxaflex en gordijnen.

Wil je de zon echt tegen houden, zal je aan de buitenkant wat moeten doen aan zonwering.
Warmte/zon moet je aan de buitenkant van het glas blokkeren, doe je dat binnen, warmt het alsnog op.

Qua gordijnen, wij hebben witte, dus dat is niet zo'n dicht blok als ze dicht zijn.
Neem je donkere gordijnen, heb je dat gevoel juist wel weer eerder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 09:36

Wij hebben ook duo rolgordijnen, of nouja, ze zijn in bestelling. We hadden er vitrage hangen maar daar scheen de zon alsnog doorheen.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 09:37

Wij hebben inbetweens. Omdat ik niks leuks kon vinden, heb ik ze op de gok besteld op http://www.voordeelgordijnen.nl en ik ben nog steeds verliefd op mijn gordijnen!

Deze hebben wij:
http://www.voordeelgordijnen.nl/p/inbet ... grijs.aspx

Een andere optie voor ons waren paneelgordijnen, maar echt mooie vond ik vrij duur. Die van Ikea bijv. zijn niet allemaal mooi afgewerkt aan de zijkanten. Met paneelgordijnen zou je natuurlijk prints of kleuren kunnen afwisselen :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 09:39

Als je duo rolgordijnen zoekt kijk dan even op marktplaats voor "raamderoratiedeal" die leveren nieuwe rolgordijnen tegen outletprijzen. Ik heb ze zelf ook hangen en de kwaliteit is meer dan prima

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 09:51

Hier ook plissé gordijnen, de duette van Luxaflex. Heb je in 3 dichtheden, wij hebben de lichtste. Zijn echt heel fijn!

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 09:54

Ik zou indd roljaloezien doen, kan je helemaal afsluiten voor de zon maar ook open houden voor in de avond. Als je een kwantum in de buurt hebt zal ik daar eens langs gaan voor advies en prijsberekeningen!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 11:26

Afbeelding

Dit is de onze!! Super blij mee

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 11:38

Wij hebben hetzelfde als Pinkie, ook op de zolder bij mijn dochter maar dan in het kozijn vallend ivm dakkapel en verduisterend. In de keuken duo rolgordijn.

Wat ik zelf ook heel mooi vind zijn witte houten jaloezien.

Kwantum, hema, karwei etc hebben met regelmaat acties waardoor het ook nog eens betaalbaar blijft

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 11:47

Jah wij hebben het ook op onze slaapkamer omdat onze ramen heel breed zijn maar een meter hoog dus nu kunnen we hem naar beneden zetten en kun je nog ongezien omkleden

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 11:49

ik heb voor een rol gordijn wat niet helemaal dicht is en achter wel eentje die de zon volledig tegen houdt. Daarnaast heb ik zowel voor als achter dikke verduisterende gordijnen, ik vind het gewoon prettig om in de winter wanneer het vroeg donker is alles dicht te kunnen trekken :) en zomers houdt het de zon ook goed tegen :)