Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

xMercury schreef:Je kunt het beste eieren bij een boer kopen in de buurt die verkoopt op een kleinschalige manier.
Het is namelijk zo dat ook voor biologische eieren dieren worden gedood. In Nederland worden er jaarlijks 30 miljoen haantjes vergast of versnipperd omdat deze geen eieren kunnen leggen...
xMercury schreef:Dan kennen jullie gelukkig andere boeren (misschien was hobbyisten een beter woord) dan ik
turtlelito schreef:xMercury schreef:Je kunt het beste eieren bij een boer kopen in de buurt die verkoopt op een kleinschalige manier.
Het is namelijk zo dat ook voor biologische eieren dieren worden gedood. In Nederland worden er jaarlijks 30 miljoen haantjes vergast of versnipperd omdat deze geen eieren kunnen leggen...
En wat doet de boer in de buurt met de haantjes
wij kopen ze in bij een boerderij in de straat die de kippen los in een grote stal heeft lopen. Ze hebben dus alle ruimte. Zelf vind ik biologisch niet veel beter. Kippen die buiten lopen lopen ook lekker in de modder te pikken, hebben dus veel meer kans op ziektes en moeten daarvoor weer behandeld worden. Geef mij dan maar gewoon eieren van kippen die binnen zitten maar wel genoeg ruimte hebben. Bovendien betaal je voor bio eieren meer.