Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 00:57

Ik heb nu na gebruik van de stoomreiniger 1 maal lichtjes na gedweild. Normaal ga ik er 3 x met de dweil over en druk ik ook harder op de steel, waardoor ik dat wel goed voel in mijn armen.

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:28

Ik gebruik mijn stoomreiniger gewoon voor de wekelijkse schoonmaakbeurt (geen huisdieren, appartement met leistenen vloer) als in Nederland ben. In Spanje dweil ik gewoon, want daar is de vloer heel glad en zo droog. Hier in Nederland zitten veel onregelmatigheden in de vloer en dweilt de vloer heel lastig, met stoom is hij voor mijn gevoel veel schoner. De gladde tegels in badkamer en WC zijn veel sneller droog dan met dweilen.

Voor grof werk zou ik de vloer gewoon schrobben met een borstel en dan nadelen. Ook de voegen krijg je met een stoomreiniger met spuitkop mooi schoon, maar niet door er gewoon overheen te gaan. Maar dat hoeft niet wekelijks toch?

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:14

Dat schoonspuiten van de voegen en daarna afnemen doe je inderdaad niet wekelijks. Ik denk eerder 2 keer per jaar. Met schrobben krijg ik voegen niet zo schoon.

Met gewoon de tegels stomen ga ik niet nadweilen. Met stomen vind ik ze ook schoner en sneller droog.

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 23:15

Mijn man heeft vandaag hier ons hele appartement met de stoomreiniger gedaan. De vinyvloeren op de slaapkamer zien er ineens uit als nieuw. Denk dat er een soort laagje opzat van het dweilen. Blij mee!

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 23:28

Normaal als je voegen bijhoudt is het goed te doen. Maar hier ligt een oude vloer en die was slecht onderhouden. Ik denk zelf dat de voegen wat poreus zijn of iets dergelijks, dat ze zo vervuild zijn. Heb al hele stukken met de borstel en bleek gedaan, maar het wordt snel weer donker. Vandaar dat ik denk dat het poreus is geworden.

Ik ben een miep. Als ik met een stoomreiniger de vloer doe met zo een doekje erom, vind ik het smerig als het doekje vies wordt. Zou al 6 doekjes nodig hebben voor de vloer denk ik.

hesterve

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 13:30

superpony schreef:
Normaal als je voegen bijhoudt is het goed te doen. Maar hier ligt een oude vloer en die was slecht onderhouden. Ik denk zelf dat de voegen wat poreus zijn of iets dergelijks, dat ze zo vervuild zijn. Heb al hele stukken met de borstel en bleek gedaan, maar het wordt snel weer donker. Vandaar dat ik denk dat het poreus is geworden.

Ik ben een miep. Als ik met een stoomreiniger de vloer doe met zo een doekje erom, vind ik het smerig als het doekje vies wordt. Zou al 6 doekjes nodig hebben voor de vloer denk ik.



Even een reactie die niets met stoomreiniger te maken heeft maar om vieze voegen schoon te maken zou je Hg schimmel en vochtplekkenverwijderaar kunnen gebruiken. Je hebt t ook wel van andere merken. T is wel een stinkgoedje( volgens mij is het een soort hele sterke gloor) maar als je dat een poosje laat inwerken ( met alle ramen en deuren open om de lucht te verdrijven :') en dan dweilt zijn je voegen echt weer helemaal helder. Oude voegen verzamelen idd veel vuil dus zou t dan wel regelmatig herhalen maar dan blinkt het wel weer . Wij hadden op de buitenmuur van t huis een paar hele vieze vlekken die zijn hierdoor helemaal verdwenen.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 13:54

Ik heb een stoomreiniger van Karcher die ook het water weer opzuigt, dan zie je ook eens wat er eigenlijk af komt!!!
Die steeds viezer wordende doeken heb je hierbij niet nodig, die verspreiden het maar.

Voor tussendoor heb ik al een tiental jaren de Magic mop. Kun je goed uitspoelen en droogt ook goed na.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:00

Welk model Kärcher heb jij dan, die ook het water weer opzuigt?

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:10

GamblersCup schreef:
Welk model Kärcher heb jij dan, die ook het water weer opzuigt?



Oei, geen idee. Moet ik thuis even kijken..... Ik had mazzel via Marktplaats, was als nieuw en alleen gebruikt om een nieuw gekocht huis schoon te maken.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:11

Mocht je er aan denken als je thuis bent... ik ben daar wel nieuwsgierig naar! Klinkt als een handig apparaat!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:17


GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:19

Jezus, daar kun je hier een tweedehands auto voor kopen -O- Nee, dat wordt m niet...

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:21

*\o/* ik heb ook de karcher 3 premium...ideaal ding
ik vond de badkamer schoonmaken nu eindelijke een keer leuk! (nou ja bijna dan :Y) )
echt alle hoekjes en keirstjes kun je mooi tussen met de hulpstukjes
heb bij mijn zus de proef op de som genomen benden op haar parket...een stuk gedweild en 1 stuk met stoomreiniger. alletwee licht droog na gedaan en het stuk met de stoomreiniger is echt veel schoner geworden. door de hete stoom gaat het vuil beter los laten en kun je het makkelijker wegvegen. idd steel had iets langer gemogen volgens mij kun je gewoon zo'n los stuk bij bestellen , ik heb ook op alle onderdelen garantie dus dan zouden ze ook een los stuk toesturen neem ik aan. je zou eens met karcher contact op kunnen nemen of het echt makkelijke wordt betwijfel ik want de steelis niet zo heel sterk, denk dat die wel iets door gaat buigen.
Ik heb een hond en ik vind het ideaal...
weet je wat ik er ook mee doe, de ramen...worden echt streeploos schoon. wel gewoon na doen met de trekker.
ik heb bij bcc 139 euro betaald
kortom..nooit meer zonder

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:27


Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:41

Ik web wel een karcher windowvac :) die zuigt wel het vuile water op :D

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:49

Ik heb zo´n grote stoomreiniger, zoiets als die Kärcher, maar dan nog veel ouder. Een of ander Duits merk. Het is zo´n groot en lomp ding, dat ik er al geen zin in heb om hem te pakken. Geef mij dat handige ding op steel maar, ik stofzuig sowieso toch eerst de vloeren.

Annemeik

Berichten: 4242
Geregistreerd: 29-08-03
Woonplaats: Lunteren

Re: Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:57

Iemand hier ervaring met pvc vloeren en stoom?

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:58

Keet schreef:
Ik web wel een karcher windowvac :) die zuigt wel het vuile water op :D

...maar om daar nou de hele woonkamervloer mee te doen... :D :D :D

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:59

GamblersCup schreef:
Keet schreef:
Ik web wel een karcher windowvac :) die zuigt wel het vuile water op :D

...maar om daar nou de hele woonkamervloer mee te doen... :D :D :D



Hmmmmn bij een laminaatvloer en te veel vrije tijd zou het nog wel kunnen :+

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:01

Hesterve, dank je wel. Ik heb wel iets van dat en ruikt idd naar bleek. Had nu gewoon bleek gebruikt en een harde borstel. We willen hier weg, dus moet alleen schoon blijven, maar gaan er niks aan doen. Geen andere vloer meer.

Die karcher heb ik weleens gezien, maar is wel duur inderdaad. Dat het vuile water opgevangen wordt, vind ik wel een grote meerwaarde hebben.

Zo een ramenreiniger heb ik ook weleens naar staan kijken. Leek me handig en keek er met mn moeder naar, maar zij zei ook al; wat is de meerwaarde? Met een spons en trekker doe je praktisch hetzelfde.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:05

Geen natte handen, geen emmertje met sop, binnen 3 tellen klaar.
Met emmer en sop vind ik ramen lappen verschrikkelijk. Met de Vac zijn mijn ramen in 3 tellen schoon en streeploos :)

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:06

Niet hoeven "boenen" en geen schoonmaakmiddelen hoeven gebruiken vindt ik ook een plus.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:08

Geen schoonmaakmiddelen is wel een plus. Op zich is een lekker geurtje met dieren fijn, maar dat is zo snel weer weg..............ook niet de moeite.

Wij hebben achter raam tot de grond met dieren neuzen en wat haren soms. dat moet je toch wel eerst wegpoetsen?

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:21

Nee, dat wordt losgestoomd dus... en dan trek je het vuil en overtollige water zo weg.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:22

Ik doe altijd insprayen met bijgeleverde triggerfles met doekje en dan opzuigen :)
Windowvac stoomt niet trouwens. Die zuigt