Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fierefluiter
Berichten: 199
Geregistreerd: 03-08-17

Re: Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 11:06

Mijn moeder heeft een dirt devil. Daar ging ze soms ook mee over de konijnenhokken. (Die dan uiteraard leeg waren) Dan was alles weer lekker schoon.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 11:43

Maar de tegels in de douchecabine moet je toch altijd goed boenen? Tenminste dat doe ik wel, sopje met sponsje. Of hoeft dat niet meer met een stoomreiniger? Ik ben nog niet echt overtuigd namelijk.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 13:11

Kalk doe ik altijd met azijn. Werkt prima en is toch minder chemisch dan al die goedjes.

Volgens mij moet je met een ramending eerst soppen en dan haal je dat weg ermee, ipv trekker en zeem.

Ik ben nog steeds benieuwd hoelang jullie met jullie stoomreiniger kunnen werken? Ik vond de vorige echt te snel ''op''. Moet je were bijvullen, wachten etc. Was ook te nat in het begin.

Lynn_Nikita

Berichten: 25459
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 18:30

superpony schreef:
Kalk doe ik altijd met azijn. Werkt prima en is toch minder chemisch dan al die goedjes.

Volgens mij moet je met een ramending eerst soppen en dan haal je dat weg ermee, ipv trekker en zeem.

Ik ben nog steeds benieuwd hoelang jullie met jullie stoomreiniger kunnen werken? Ik vond de vorige echt te snel ''op''. Moet je were bijvullen, wachten etc. Was ook te nat in het begin.



Ja dat probleem heb ik ook met de karcher, doek snel nat en vies, en vrij snel leeg en kun je weer opnieuw beginnen met vullen. ook vin dik het tussentijds opwarmen onhandig, duurt allemaal veel te lang zo. Ik vraag mij of ik dan een verkeerd model heb of er te hoge verwachtingen van heb

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 16:52

Omdat we het hier ook over die ramen dingen hadden, 2 vraagjes;

Hebben jullie ook ervaring met de goedkopere modellen? Vind het dan toch minder erg om te proberen, mits die hetzelfde doen.

Hebben jullie ervaring met die dingen om na het douchen te gebruiken? Ik zat te denken, dat je die dan ook even snel langs de wanden kan halen??? Maakt het veel lawaai? ( omdat zoonlief na werk soms laat doucht )

tesseke

Berichten: 2325
Geregistreerd: 24-02-10
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 20:30

superpony schreef:
Omdat we het hier ook over die ramen dingen hadden, 2 vraagjes;

Hebben jullie ook ervaring met de goedkopere modellen? Vind het dan toch minder erg om te proberen, mits die hetzelfde doen.

Hebben jullie ervaring met die dingen om na het douchen te gebruiken? Ik zat te denken, dat je die dan ook even snel langs de wanden kan halen??? Maakt het veel lawaai? ( omdat zoonlief na werk soms laat doucht )


Wij hebben sinds zaterdag een goedkoper model van Kärcher. Wij houden beiden niet van ramen wassen omdat het altijd zo’n gedoe is. Zaterdagavond meteen geprobeerd en zijn er beide tevreden van. Je sprayt de raam in, wrijfsteen erover met de doek en vervolgens apparaat opzetten en afnemen. Geen gesleur meer met emmers of gemors met water binnen.
Het maakt uiteraard lawaai, maar niet heel veel. Op gewoon gespreksniveau. Voor de douche is deze nog niet gebruikt aangezien we deze na het douchen altijd nog snel proper maken ivm veel kalk in het water.

Rohol

Berichten: 658
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:06

Iemand hier ervaring met een het stoomreinigen van een pvc vloer?
Ik zie dat het afgeraden wordt in verband met het losraken van de lijmlaag. Wellicht als je hem wat minder krachtig zet, dat het dan wel kan?

Tazzey
Berichten: 9504
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:11

Wij gebruiken de Kärcher Windowvac ook na het douchen of in bad gaan. Je kunt de wanden en spiegels er prima mee droogmaken.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:42

Tazzey schreef:
Wij gebruiken de Kärcher Windowvac ook na het douchen of in bad gaan. Je kunt de wanden en spiegels er prima mee droogmaken.


Dat vind je dan neem ik aan ook makkelijk en snel werken? Maakt het lawaai? ( zoonlief komt 's nachts thuis van werk )

Tazzey
Berichten: 9504
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 13:15

Het werkt heel makkelijk en snel inderdaad, voor mij is het een ideaal ding omdat ik door lichamelijke beperkingen bijvoorbeeld niet kan bukken of strekken. Ik zet dat ding op een stok en kan overal bij. Ik zou het ding niet midden in de nacht gebruiken want hij maakt wel geluid.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 16:13

Oke, ga er nog eens naar kijken. Onze badkamer is niet heel groot en heeft geen raam. Afzuiging stelt weinig voor, dus moeten stoken of elke keer veel vocht verwijderen. Ik heb zelf reuma, dus als dat ook scheelt, is het dubbele winst. Dank je wel.

Rohol

Berichten: 658
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:00

Rohol schreef:
Iemand hier ervaring met een het stoomreinigen van een pvc vloer?
Ik zie dat het afgeraden wordt in verband met het losraken van de lijmlaag. Wellicht als je hem wat minder krachtig zet, dat het dan wel kan?


Iemand die hier ervaring mee heeft?

Elicious

Berichten: 742
Geregistreerd: 05-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-18 10:25

Ik ga vandaag ook mn stoomreiniger bestellen.
Welke adviseren jullie?
Zie de karcher sc3 veel voorbij komen?

Schuur_

Berichten: 4881
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:08

Door jouw bericht was ik ook weer geattendeerd op dit topic. Ik sta ook op het punt om de SC3 te bestellen. Vooral voor mijn ramen en badkamer te doen lijkt het me een uitkomst.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70532
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:12

Voor de ramen gebruik ik jemako doeken, deze vind ik sneller en makkelijker gebruiken dan een stoomreiniger. Ik zal een keer weer de stoomreiniger uit de kast halen en kijken of ik het wil gaan gebruiken of het toch maar ga verkopen. Het staat nu al 3 jaar stof te vangen in de kast.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:16

Ik heb ook nog steeds niet besloten. Mn vorige ( goedkope) stomer viel toch tegen, dus ben huiverig. Maar aan de andere kant, wil ik toch graag de badkamer, keuken etc ermee schoonmaken, zeker nu huis verkoop in gaat, lijkt het me net even makkelijker de voegen nog een beurt te geven ipv alle chemische middelen.

Schuur_

Berichten: 4881
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:20

Snap ik maar ben het echt beu om met emmers te slepen, handdoeken op de parket te leggen,.. Nu doe ik het nog lekker op de ouderwetse manier: Spons de raam wassen, even met een zeem over het kozijn, aftrekken en dan met een droge microvezeldoek de randjes. Heb hier ook een raamgaper in huis dus die zitten vol neusafdrukken dus moet vaak 2 a 3 x wassen voor ze proper zijn.

En als ik dan toch zo een ding wil aanschaffen voor de badkamer kan ik er ineens de ramen meedoen!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70532
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:28

Daar was ik ook klaar mee en toen ik de tip van meerdere personen kreeg om jemako doeken te gaan gebruiken was ik sceptisch maar ik ben erg blij met die doeken. 1 doek maak je nat met koud of warm water, wat je wilt. Met die doek ga je over het raam, het andere doek gebruik je om de raam droog te maken en klaar.

De stoomreiniger heb ik 1 keer voor de ramen gebruikt en dat leverde een flinke waterballet op vandaar dat ik die niet gebruik maar misschien heb ik die vanaf het eerste moment al niet goed gebruikt.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 16:46

Ik snap ook niet goed hoe je de ramen doet met de stoomreiniger, want het geeft toch vocht, dus je moet sws nog trekken en lappen.

Tot nu toe zie ik een stoomreiniger ook alleen als een oppervlakte reinigen en daarna afnemen. Zoals ik voorbeelden zie dat mensen de vloer dweilen, zie ik nog niet gebeuren. Ik moet echt wel schoonmaken met dweilen en wat schrobben soms als ik zie wat wij en de dieren allemaal naar binnen lopen.

Schuur_

Berichten: 4881
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:54

Nou ik heb hem binnen en ben om. Ook voor de ramen ideaal, zo weinig water en er even flink over en de natte neuzen zijn weg. Ook de randjes rond de gootsteen en mijn tapijt is ideaal. Over de vloer ben ik nog niet uit wat ik er van vind. Mis wel een geurtje na het schoonmaken. Zou ik etherische olie in het watervat kunnen doen of verniel ik hem daarmee?

margreet4

Berichten: 1584
Geregistreerd: 14-05-07

Re: Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 13:55

Ik heb er ook eentje besteld. Ben benieuwd wat ik ervan vind.

Jolliegirl

Berichten: 32970
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 14:40

Geen olie of geurtjes toevoegen!
De lucht blijft niet lang hangen.

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 19:44

Ik gooi het topic weer even omhoog.

Is een stoomreiniger ook wat voor een vinyl vloer met groeven?
Krijg je dan het vuil er ook goed mee uit?
Of is het dan alleen voor de bacteriënte doden?

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 07:03

Ik gebruik hem op hout, vinyl, tegels, douche, tapijt,... alles wordt gked schoon

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 08:34

linnie050 schreef:
Ik gooi het topic weer even omhoog.

Is een stoomreiniger ook wat voor een vinyl vloer met groeven?
Krijg je dan het vuil er ook goed mee uit?
Of is het dan alleen voor de bacteriënte doden?


Ik denk dat je dan met de sproeier/stomer zonder de voet moet werken. Hout doe ik er zelf niet mee, maar vloeren (keramisch en natuursteen) muren, douchecabine, bad, autozetels, autodeuren (wel eerst wachten tot er enkel stoom uitkomt, in het begin komt er wat water mee bij mijn toestel)