Ik ben bij de hema, xenos en Bruna geweest, maar bij geen kon ik het vinden. Ik ben op zoek naar kraftpapier maar dan zo dun als gewoon papier zodat ik er op kan printen. Ik koop het het liefst in een winkel waar ik het zie via internet zit je toch met verzendkosten en levertijden.
Misschien is het nog gewoon te vroeg? de vakantie is pas een paar weken aan de gang..
MarlindeRooz
Geplaatst: 25-07-16 19:44
romyloverrr schreef:
Misschien is het nog gewoon te vroeg? de vakantie is pas een paar weken aan de gang..
Ik denk dat jij doelt op kaftpapier.
TS, misschien betere boekhandels?
moonsparkle
Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-16 19:47
Haha nee geen kraftpapier pipoos zit hier niet in de buurt ik wil er best heen rijden, maar op de webshop vind ik het ook niet dus ik betwijfel of ze het hebben.
Het nadeel als je erop kunt printen is dat het papier niet stevig is. Als het stevig papier is, zit er een finish op waardoor de inkt niet goed pakt.
Is het geen beter idee om gewoon printpapier te gebruiken, en dan nog eens over te kaften met doorzichtig plak-kaft papier, of zelfs gewoon doorzichtig cadeaupapier (scheurt wel gemakkelijk in,dus hoekjes en rug onder en boven even verstevigen met plakband)
Castellon
Geplaatst: 25-07-16 20:36
moonsparkle schreef:
Haha nee geen kraftpapier
Kraftpapier of kaftpapier?
Kraftpapier kun je vaak wel vinden bij een winkel waar ze ook kunstenaarsbenodigdheden verkopen. Soms dan wel alleen per vel, dus als je meer nodig hebt kan het goed zijn dat je online alsnog goedkoper uit bent (en genoeg winkels die ook vlot verzenden).
Bruin kun je kopen bij een verpakkingsgroothandel. En wit inderdaad in winkels voor kunstenaarsbenodigheden. Zoals Vlieger , deze zit sowieso in Amsterdam.
moonsparkle
Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-16 21:00
Het idee is om witte letters op kraftpapier te printen. Gewoon bruin papier met witte letters oogt toch heel anders. Bedankt voor het meedenken
Castellon
Geplaatst: 25-07-16 21:08
Denk je eraan dat een printer standaard geen witte inkt heeft?
moonsparkle
Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-16 21:10
raya00 schreef:
Denk je eraan dat een printer standaard geen witte inkt heeft?
Omg nu je het zegt! Dus zelfs bruin papier met witte inkt kan niet. Haha ook stom dat ik daar niet aan denk. En als je een hele lichte geel neemt als lettertype? Of nou ja geel zou ook kunnen als het maar leesbaar blijft.
Castellon
Geplaatst: 25-07-16 21:45
Nee, helaas! Dat gaat ook niet werken kan ik je al vertellen. Ook in geel zit geen wit om het dekkend te maken.
Als je echt wit of een andere lichte kleur dekkend op kraft of ander donker papier wil hebben kom je al gauw uit op risoprint of zeefdruk... en dat is wel even wat anders.
Je kunt wel met plakaatverf en een kwastje je bericht erop schrijven misschien?
Zwarte inkt op kraftpapier is trouwens ook wel echt heel mooi hoor! Ziet er ook al gauw heel verzorgd en 'anders' uit. Donkerblauw of donkergroen zou ook nog wel leuk uit kunnen pakken denk ik
moonsparkle
Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-16 22:11
Ik was bang dat je het dan niet zou kunnen lezen? Als ik alles met de hand moet doen is het echt heel erg veel werk
Je kunt het ook uitbesteden, maar dan wordt het misschien te duur?
khirshanta
Geplaatst: 25-07-16 23:45
Het enige waar ik op kan kome nu: - plakletters- klinkt misschien stom, maar is wel recht - plakkaat verf is inderdaad een goede, maar is niet watervast dus moet je overheen met doorzichtig kaftpapier - met printen maak je precies wat je wilt, maar moet je ook met doorzichtig papier overheen kaften - strijkletters; dit is echter slecht voor het papier en zal voor strepen/trekken zorgen. -de letters eruit knippen en wit papier eronder