Reparatie bedrijf vind mijn telefoon te smerig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Reparatie bedrijf vind mijn telefoon te smerig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 21:29

Hoi allemaal,
Ik heb pas mijn telefoon in de (op water na nog lege) WC laten vallen. Enorm balen natuurlijk en hij is dan ook hartstikke dood nu |( .
Omdat het nog helemaal geen oude telefoon was wilde ik hem laten maken en omdat ik er heel huiverig voor was om hem zelf met de post op te sturen heb ik hem naar een winkel in de buurt gebracht. Bij deze winkel is me door 3 verschillende medewerkers, waartegen ik eerlijk had verteld dat de telefoon in de WC was verzopen, verteld dat mijn telefoon door het reparatie bedrijf onderzocht zou worden en wanneer hij niet te repareren was omgeruild zou worden voor ongeveer 80% van de nieuwprijs. Een van de medewerkers zei nog tegen me "meer dan de helft van de vrouwen die hier komt met een telefoon met waterschade hebben hem uit hun kontzak in de WC laten vallen".
Nu ontving ik echter toen de telefoon bij het reparatie centrum was aangekomen eigenlijk bijna direct het bericht "Ivm hygiene wordt u telefoon niet opgenomen of omgewisseld" met bijgevoegd een offerte voor een nieuwe die nog duurder was dan de prijs van de telefoon in de meeste winkels (het is wel iets lager dan de adviesprijs maar bij lange na geen 20%) en om onverklaarbare reden dan ook nog 47,- aan kosten bij kwamen voor arbeid en administratie :$ . Zoals ik dat bericht begrijp is er dus niets met mijn telefoon gebeurt, gezien de tijdspanne waarin ik bericht kreeg lijkt dat me ook wat onwaarschijnlijk dat iemand er wel naar gekeken heeft.
Omdat ik de hoop nog niet opgegeven heb dat mijn telefoon nog te maken valt wil ik hem eigenlijk gewoon terug. Echter moet ik om mijn telefoon terug te krijgen nu wel gewoon onderzoekskosten betalen. Eerlijk gezegd vind ik dat niet erg redelijk omdat ik niet het idee heb dat ze iets onderzocht hebben en ze me ook wel van te voren hadden mogen vertellen dat ze dan niet van plan waren, want dan had ik hem uiteraard niet opgestuurd :o? . Moet ik deze onderzoekskosten nu betalen of kan ik hiertegen nog wat ondernemen?
Groetjes

LoveBodin

Re: Reparatie bedrijf vind mijn telefoon te smerig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 05:50

Dynafix?
Zo ja heel erg veel succes...

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 06:24

Oei zo te lezen dynafix ?
Daar heb je een lange adem voor nodig. Wat een afzetterij is dat bedrijf zeg. Ik heb na een half jaar van kastje naar de muur gestuurd te zijn mijn geld terug ontvangen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 06:34

Heel veel succes, pas toen ik begon te dreigen met Radar/Kassa etc werden ze een soort van schappelijk. :evaw:

Via KPN wordt ie naar een ander bedrijf gestuurd (zal thuis de naam op moeten zoeken) met een veel betere service.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 09:43

Harmony service centre, dus geen dynafix maar ik heb geen idee of dat veel uit maakt := .

Ik hoopte dat het misschien zou schelen dat het via die winkel is gegaan. Want het feit dat ze er niets mee wilde omdat ie vies zou zijn snap ik opzich nog wel en als ik hem nu op eigen houtje verstuurd had naar het bedrijf dan had ik het ook nog wel begrepen ivm het heen en weer sturen ed maar in de winkel heeft men mij dus eigenlijk beloofd dat er iets aan gedaan zou worden, en dat is dus helemaal niet waar.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:56

Die winkel staat buiten de service verlening van het bedrijf waar de telefoon heengaat. Ze kunnen dus best eerlijk de verwachting hebben gehad dat het in orde zou komen.

Ook als er niks met de telefoon is gebeurt is hij wel opgenomen in het systeem (ook al is hij niet opgenomen tot reparatie , gaat puur om het feit dat hij een vindbaar plekje heeft door een etiketje), en verstuurd, en daarbij horen dan die standaard kosten.
Dus ik denk niet dat je daar onderuit komt tenzij je afstand doet van je telefoon.

Je zou de winkel kunnen vragen of ze je kunnen helpen, maar ze hoeven het niet te doen.

De hygiëne heeft trouwens te maken met de gevaarlijke e-coli bacterie.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 10:40

Dat ze het niet doen ivm hygiene snap ik nog wel maar die man in de winkel heeft dus letterlijk tegen mij gezegd dat meer dan de helft van de telefoons die daar met waterschade worden ingeleverd door vrouwen in een WC zijn gevallen (dat lijkt me dan ong een kwart van het totaal). Dan is het of zo dat het bedrijf wat repareert ineens zijn policy heeft veranderd of zo dat ie best had kunnen weten dat ze er niets mee gingen doen?

Ik begrijp eerlijk gezegd niet helemaal wat dan het gevaar is van zo'n telefoon? Ja er kan e.coli in gekomen zijn maar e. coli zit in principe ook in je en kom je dan ook iedere dag op je eigen WC tegen. Het is toch niet zo dat je met zo'n telefoon ineens zulke gekke dingen gaat doen dat je enorme kans hebt dat die e. coli op de verkeerde plek terecht komt en voor verschrikkelijke problemen zorgt? Bovendien is de telefoon in kwestie nog behandeld met "rivive a phone" om het water er uit te krijgen, dat betekend in principe dat hij overal waar water in gestroomd kan zijn daarna ook in aanraking is geweest met isopropanol en dat is ontsmettend. Waarschijnlijk worden er zelden schonere telefoons ingeleverd :o? .

EDIT: Andere bedrijven waar ik het vraag zeggen trouwens ook dat ze hem wel gewoon open zouden maken??

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:08

Dan laat je zo´n ander bedrijf contact opnemen met het bedrijf waar je een probleem mee hebt. Niks werkt zo goed als onderlinge concurrentie...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:12

Bel het juridische loket even op :) Kosten hoor je volgens mij van te voren te weten, dus ik vermoed dat het daar vanaf hangt.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 16:13

Ze hebben me uiteraard wel verteld dat er onderzoekskosten zouden zijn mocht ik ervoor kiezen de telefoon niet te laten repareren. Maar ze zijn niet duidelijk geweest over dat ze bepaalde types schades dus niet zouden opnemen.

De medewerkers in de winkels vonden het trouwens ook raar omdat het nooit eerder was gebeurt dat een telefoon om die reden niet onderzocht was. Ze hebben tijdens dat ik in de winkel was nog gebeld met het reparatie centrum maar die konden alleen zeggen dat de onderzoekskosten echt betaald moesten worden, een helder antwoord op waarom ze mijn telefoon niet wilde maken, terwijl ze tientallen andere met dezelfde klacht wel gerepareerd of omgewisseld hebben, kwam er niet uit. Ze gaan er nog achteraan en hebben de helft van de onderzoekskosten vanuit de winkel betaald. Toch nog voordeel van het in de winkel inleveren dus...