Kia cee d help hoe werkt hij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Kia cee d help hoe werkt hij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 14:21

Ok heb je twee autos staan die beiden bij de garage en net een leenauto meegekregen bij een berger. Alleen tsja niet zo klantvriendelijk verlopen. Geen papieren meegekregen ook hoogte eigen risico was niet bekend dus maar afgekocht. Maar ik heb in ieder geval vervoer,

Een kia cee d, zit van geen meter voor kleine mensjes, veel dode hoek. Maar ook geen gebruiksaanwijzingboekje erin. Geen dashbord kastje ook. En ik heb er behoorlijke ruzie mee.

Het klimaat regel systeem doet niet wat ik wil. Ja blazen, heel,hard blazen. Na veel geworstel airco uitgekregen. Maar kreng blijft vol ventilator aanzetten. Er zitten twee knoppen een draaiknop met indruk die soft of hard zegt, in het midden een temperatuur aanduiding die wijzigd als je aan die knop draait. En rechts zit er nog een met ook een rood en blauw iets. Als ik op de linker knop druk dan springt airco aan en uit. Rechts gebeurd er niks

Maar ik wil blazer uit, airco uit en raampjes open. De laatste twee lukken wel, de blazer krijg ik niet uit en bij nazoeken op internet kom ik er ook niet uit,

Keet

Re: Kia cee d help hoe werkt hij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:30

mirmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:31

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 14:33

Geeft error is een cee d 11 van 2014 die had ik ook al gevonden en een kia garage is erg onduidelijk in zijn uitleg die hebben het over een off knop die er niet inzit :')

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:34

Heb je een foto van het bedieningspaneel?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 14:34

Die ga ik nu wel even maken,loop er wel heen

mirmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:37

Als je eventueel lid bent van de ANWB zou je die ff kunnen bellen.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:38

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 14:39

Hij komt van een pech sleep,dienst af van de hyundai mobiliteits service, ben allang blij dat ik op hun kosten vervangend vervoer krijg. Maar zij kunnen ook niet helpen ermee. Idem de eigenaar van de verhuur auto.

En ja er staat heel leuk off alleen dat is geen knop maar een niet indrukbaar iets. Had ik de dealer ook al gezegd. :+ Alle andere knoppen op dat lijstje doen het wel :j

Afbeelding

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:41

Bij de linkerknop daar rechts naast sowieso even dat ventilatortje indrukken tot hij heel zacht staat. De onderste moet je dan hebben. Als het goed is moet je hem dan ook uit/heel zacht kunnen zetten.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:41

Welke lampjes van knoppen branden? Ook die bij Dual en A/C?
Soms werkt de OFF alleen als die twee uit staan (althans, bij mijn auto)

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:43

Brand het lampje bij AUTO?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 14:43

Heel zacht is nog steeds flink hard. Ik wil hem uithebben omdat ogen en blazers geen goede combi zijn.

Keet ik heb voor mijn gevoel alle standen gehad ac lampje aan of uit. Hard of soft met op,die knop linker of rechter lampje aan of allebei uit. En met dual lampje aan of uit verandert er voor mijn gevoel helemaal niks. Weet ook niet waar die knop voor bedoelt is

Prinsesj zie hierboven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:45

Hmm, is dus het type voor de mijne en troost je, kia's zijn krengen, komt er bij mij nooit meer in! Als ik mijn airco af wil, zet ik de AC knop uit. Brand het lampje, is ie aan. Wil je dat er niets blaast, moet je ook nog eens op de "off" duwen.
Die dode hoek ga je helaas blijven hebben, ik zit daar ook nog altijd mee te sukkelen en heb mijn auto reeds 3 jaar.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:46

Dual is voor de climate control als hij aan beide zijde apart instelbaar is (bij mij) dan gebruikt hij 1 dezelfde instelling.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:46

off is gewoon alles uit, geen verwarming, geen blazers, geen airco

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:47

Irritant dan zo'n Kia.. :+ Bij mij gaat hij echt uit als ik dat kleine ventilatortje blijf indrukken.

Vaag dat die off knop ook niet werkt dan.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:49

Wat een systeem zeg.....Zet hem sowieso op je benen, dan blaast het al niet meer hard in je gezicht. En de roosters dicht zetten.Of kan dat ook niet?

Ooit 2x naar een Kia gekeken, maar de Kia dealers waren zo slecht elke keer. Hebbenw e dus mazzel aan :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 14:49

Airco aan of uit werkt wel gelukkig maar blazer uit en off gebeurt niks, is ook niet indrukbaar. Dus best mogelijk dat ding dan kapot is? Is aan de buitenkant ook een deuk, kras en andere beschadigingen.

Ik ben al lang blij met een leenauto maar geen kia voor mij. Welke idioot heeft bedacht dat een mini achterruitje heel veel carroserie en mini spiegeltjes de rijvaardigheid en veiligheid bevorderen. Zie dat bij veel nieuwe autos nu, achterruiten worden steeds kleiner en de dode hoeken steeds groter. Zelfs de nieuwe fiat doblo is van overzichtelijk naar een ramp geworden.

Atos en transit zijn vierkant met grote ramen en grote spiegels, ik heb van mezelf al een dode hoek in rechteroog zit niet te wachten op,extra dode hoek.

Roosters dicht nog niet geprobeert, op benen was wel al gelukt maar lijkt wel of ie op de een of andere manier op de voorruit ook blijft blazen. Transit heeft ook zo n stand. Datis voor extra voorruit ontwasemen.

Mijn paps heeft een picanto en die wil niks anders mee. Maar ik kon kiezen deze of een polo. En daar kom ik niet met neus boven het stuur uit. Dan de kia dus maar. :')
Laatst bijgewerkt door karuna op 19-07-16 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:51

je kunt eventueel ook nog de blazers dichtdraaien.
meestal zit er een schuifje waar je de blazers mee kunt draaien zodat ze niet in je ogen blazen maar bv richting raam en een schuifje om een ventilator mee dicht te zetten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 09:03

He he na veel gepruts gisteravond gelukt om blazer uit te krijgen. De offknop werkt alleen in een bepaalde stand. Nu de enorme bas nog uit de radio of dat lekker laten voor wat het is.