Refurbished mac of toch nieuw?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ontherun

Refurbished mac of toch nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 13:59

Ok, ik ben er over uit. Ik wil toch écht graag een MacBook Air.

Alleen, als student zijn ze uiteraard wel erg prijzig nieuw. Nu weet ik dat ze bij leapp de refurbished laptops verkopen, maar is dit wel een goed idee? Ik ben eigenlijk bang om alsnog een miskoop te doen en dan achteraf toch beter nog even door had kunnen sparen. In principe kan ik een refurbished wel aanschaffen en zou ik voor een nieuwe gewoon nog door moeten sparen.
Ik hoef niet per sé een hele nieuwe, maar wil wel graag dat hij nog even mee gaat en het gewoon goed doet. Apple gaat bij mij sowieso al langer mee als allerlei andere merken, dus wat dat betreft durf ik het wel aan. Het is overigens niet zo dat ik voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, ik ben ook best bereid om verder te sparen. Maar een goedkopere oplossing zou toch fijn zijn :D

Kortom, heeft er iemand ervaringen met refurbished ten opzichte van nieuw? Of andere tweedehandse of goedkopere opties?

KimD

Re: Refurbished mac of toch nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 14:01

Ja hoor, hier verschillende apparaten die dat zijn. Ze zijn echt als nieuw, merkt er niks aan.

Werkt top! Via Groupon gekocht. :D

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 14:02

Serieus, groupon? Waarom heb ik daar niet aan gedacht. Refurbished? En dus via een betrouwbaar iets?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 14:05

Ik ben voor een nieuwe gegaan en nam genoegen met de studentenkorting van Apple :P
Maar hoor ook goede dingen over refurbished Macs, dus zou het wel aandurven via Leapp of Apple zelf denk ik :)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 14:06

Studentenkorting? Dat klinkt ook aantrekkelijk! Hoeveel is dat als ik vragen mag?

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 14:06

nieuw kopen!
Heb echt mega veel gezeik gehad met refurbished aparaten van Mac.
had een nieuwe ipad gekocht, week later tijdens een feestje een wijnopener op gekomen, scherm kapot.
ding was verzekerd dus dacht dat ik een nieuw scherm zou krijgen. kreeg helaas een ander, refurbished apparaat terug die elke 3 minuten uit viel. uiteindelijk na 4!!!! keer een opgeknapte variant teruggekregen te hebben die mankementen vertoonde, ding op Marktplaats gezet en weer een nieuwe gekocht. Je kan gewoon niet aan de buitenkant zien om welke reden ze ooit ingeleverd zijn, en ze worden HEEL SLECHT getest.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 14:11

Santigo_ schreef:
Studentenkorting? Dat klinkt ook aantrekkelijk! Hoeveel is dat als ik vragen mag?

:j 6%! Krijg je bij Apple zelf maar bij Amac bijvoorbeeld ook.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 14:23

BenaLaars schreef:
nieuw kopen!
Heb echt mega veel gezeik gehad met refurbished aparaten van Mac.
had een nieuwe ipad gekocht, week later tijdens een feestje een wijnopener op gekomen, scherm kapot.
ding was verzekerd dus dacht dat ik een nieuw scherm zou krijgen. kreeg helaas een ander, refurbished apparaat terug die elke 3 minuten uit viel. uiteindelijk na 4!!!! keer een opgeknapte variant teruggekregen te hebben die mankementen vertoonde, ding op Marktplaats gezet en weer een nieuwe gekocht. Je kan gewoon niet aan de buitenkant zien om welke reden ze ooit ingeleverd zijn, en ze worden HEEL SLECHT getest.

Dan heb je gewoon pech gehad...

De meeste apparaten zijn showmodellen, wij hebben in totaal 6 refurbished apparaten in huis, waarvan drie van Apple. Geen probleem mee.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 14:33

KimD, ik vind nu een deal op groupon die gaat via we sell mac. Is die van jou ook daar van? Vind het soms een beetje eng om eentje te kopen via iets anders dan leapp :') Normaal maakt me dat niet veel uit, maar dit gaat toch om veel geld

Ik wil mijn huidige laptop bijvoorbeeld ook inleveren, nog geen half jaar oud, maar ik vind een apple toch zoveel fijner... Dus als iemand deze weer zou kopen als 'refurbished' zou je er ook gewoon een goede aan hebben.

En ik las inderdaad dat het ook veel showmodellen enzo zijn. Dan issie eigenlijk nog nieuw, vind ik dan, voor mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 14:47

Als je student bent bij studentencampus ! Scheelt enorm veel geld.

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 15:21

Als student zijnde had(/heb :+ ) ik het geld niet om een nieuwe te betalen. Ik heb voor mijn studie een gebruikte MacBook Pro bij Macbizz gekocht. Volgens mij heb je op elk product een bepaald garantietermijn.. Tot nu toe nog helemaal geen problemen gehad en ik ben nog steeds blij met mijn keuze!

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 15:29

Santigo_ schreef:
KimD, ik vind nu een deal op groupon die gaat via we sell mac. Is die van jou ook daar van? Vind het soms een beetje eng om eentje te kopen via iets anders dan leapp :') Normaal maakt me dat niet veel uit, maar dit gaat toch om veel geld

Ik wil mijn huidige laptop bijvoorbeeld ook inleveren, nog geen half jaar oud, maar ik vind een apple toch zoveel fijner... Dus als iemand deze weer zou kopen als 'refurbished' zou je er ook gewoon een goede aan hebben.

En ik las inderdaad dat het ook veel showmodellen enzo zijn. Dan issie eigenlijk nog nieuw, vind ik dan, voor mij.

Refurbished betekent normaal gesproken dat er iets mis mee was en dat dat gerepareerd is. Demo modelen horen daar in feite niet bij al gebeurd het wel eens dat ze die er wel bij doen. Jou laptop kun je als gebruikt verkopen niet refurbished ;)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 17:52

bobje: studentcampus had ik ook al gezien ondertussen! Scheelt me al €100,-. Zou al een leuke korting zijn.

leanR: macbizz kende ik nog niet, ga ik eens kijken! Jij hebt er goede ervaringen mee dus?

Ahh Elizabeth, zo zit t dus. Ik weet dat de mijne niet gerefurbished is, maar om even een voorbeeld te geven. Vorige laptop heb ik aan usedproducts 'verkocht', ideaal. Geen gedoe om dat ding kwijt te komen, echter is deze een heel stuk jonger uiteraard, dus ik wil er eigenlijk nog wel zo veel mogelijk voor terug krijgen.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:29

Een iets andere situatie; ik heb een MacBook Pro 13 inch van begin 2011 die ik laatst heb laten upgraden (nu 8GB RAM en SSD) en het ding is echt weer als nieuw. Wat dat betreft zou ik dus best voor een refurbished mac durven gaan :)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 13:06

Kleine toevoeging omdat ik hier via PB al meerdere vragen over heb gehad;

Ik heb mijn MacBook laten upgraden bij Leapp in Tilburg.
Ik was €269 kwijt totaal; volgens mij €169 voor de 240GB SSD en €100 voor het RAM geheugen (upgrade van 2 x 2GB naar 2 x 4 GB). Ze hebben ook mijn hele schijf overgezet, dus ik had gewoon al mijn programma's en bestanden nog na de upgrade.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 13:10

Wij hebben meerdere dingen van de leapp gehaald, allemaal prima kwaliteit en 100% betrouwbaar. Helaas wel slechte ervaringen met op de reservering lijsten staan, hoor daar nooit wat van terug.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 13:16

Ik heb mijn iPad (oke niet helemaal wat je zoekt) bij Leapp gekocht en super blij mee. Werkt top, batterij werkt goed en goede service.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 19:23

Ik geloof dat ik dan toch maar eens richting de Leapp ga. Zag dat er in Aken ook eentje zit, das nog een beetje dichtbij _O-
Zijn de gerefurbishte ook geupgrade trouwens? Ik ben echt een leek op dat gebied zeg.

En dat is wel heel fijn vanilia! Ik zag een aantal laptops uit 2011 en 2012, maar was een beetje bang dat die alweer té oud zouden zijn.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:40

Ah wat fijn /toevallig dat dit topic er is!
Zelf 6 jaar lang een MacBook pro gehad, was laatst echt kapot gegaan. (videokaart was al z'n 2e leven begonnen, harde schijf gecrasht en daarna na paar maanden met nieuwe harde schijf een partitiefout.) Daarna is ie ook gestolen dus nu echt tijd voor nieuwe laptop.

Vind nieuwe MacBook pro nu te duur, was aan t twijfelen om ander merk te nemen maar ben toch gehecht aan MacBook. Na deze positieve reacties toch maar kijken voor een refurbished Macbook.

Ben al bij een Leapp winkel langsgeweest. Denk dat k deze week de knoop doorhak. Blijft grote uitgave, maargoed.

Iemand tips waar je op moet letten bij refurbished laptops?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 22:07

Ik ben benieuwd 1234!

Ik ga binnenkort toch echt voor de refurbished, nu gewoon geen geld voor een nieuwe. Ofja, het is er wel, maar van die helft wil ik op vakantie _O-

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 22:22

Haha dan nog maar ff wachten.
Bij Leapp zeiden ze dat het voordeel van de refurbished MacBooks boven die van de nieuwe versies is, dat bij de nieuwe omdat ze zo dun zijn, alles op elkaar geplakt zit qua interne onderdelen, als er dan iets kapot gaat moet het hele moederbord eruit. Bij de refurbished zit het los van elkaar waardoor je minder kosten kwijt bent als er iets vervangen moet worden.

Maar of dat per definitie echt waar is, geen idee.