Verschil tussen eerste 'the sims' en the sims 4?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Verschil tussen eerste 'the sims' en the sims 4?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 21:41

Hallo bokkers,

Ik zat me te vervelen en ik bedacht me dat ik vroeger altijd de sims met verschillende uitbreidings sets speelde en het me leuk leek om dit nog eens te installeren
Ik kwam bij mijn moeder thuis en die zei dat ze deze weg gegooid had. ;(

Nu zie ik heel veel versies maar is de nieuwe sims 4 te vergelijken met 'vroeger'?
Kunnen de oude spellen nog gedraaid worden op de nieuwe pc/laptops? Via marktplaats zie ik veel eerste spellen met uitbreiding voor een paar euro, terwijl de nieuwe sims 4 zonder uitbreiding al meteen 45,- is. En wat is het verschil in de verschillende types?

Alvast bedankt!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 21:45

Verschil is enorm! The Sims zal ook niet gauw makkelijk draaien op de computers van tegenwoordig, dat spel is al zo ontzettend oud. Ik heb hier nog wat originele liggen, maar lekker werkt het niet. Als je nog een oude XP computer hebt staan, dan kun je die gebruiken voor alle oldskool games :))

Ik zou zeggen, zoek eens wat gameplay op van de Sims 4 op Youtube :)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:05

Hier sims 1, 2 en 3.

Sims 1 en 3 zijn echt totaal anders.. Je kan de dieren besturen bijvoorbeeld en je kan door de hele buurt zonder 30 keer te laden.

Vind het alleen jammer dat ik geen 100 draken op mijn kavel kan hebben. Die vervolgens allemaal vuur werden en 100 keer mijn huis in de fik staken.. Maar oké. :')

Had laatst nog sims 1 geïnstalleerd op de pc.. Maar vond het toch wel een beetje saai vergeleken met sims 3. Alle spullen konden ook niet van kleur veranderen. :+

Sims 2 is/was gratis te verkrijgen (legaal!). Maar zou niet weten of dat nog zo is.

Sims 2 is iig een stuk beter dan sims 1 vind ik zelf. Maar speel het eigenlijk niet meer.

En en en!! In sims 3 zijn paarden. :D

Sims 4 heb ik geen ervaring mee. Heel misschien komt die als er ook dieren zijn. :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:15

Er is een mega verschil!

Ik heb hier 1 altijd gespeeld en een jaartje geleden 3 aangeschaft en inmiddels in het bezit van 4. Het grootste verschil vind ik, dat het leven wat "realistischer" is geworden. Je ziet welke dag het is, en wanneer je moet werken (dus bv ma-vr of juist vr-ma). Ook hebben de sims een bepaalde levensfase. Baby, peuter, kind, tiener, jongvolwassene, volwassene en oudere. Elke levensfase heeft een bepaalde duur en als je jarig bent, verandert je sims ook een beetje in uiterlijk. Ook raken je sims echt zwanger (en is het niet ineens dat er random een wieg in je slaapkamer staat :') ) en krijgen ze daardoor zwangerschapsverlof enz.

Alles wat je doet met je sims heeft invloed. Als je een baby veel alleen laat bijvoorbeeld, ontwikkelt hij de persoonlijkheid van Einzelganger. Als je hem vaak een instrument laat spelen, word hij virtuoos enz.

Je kunt je sims een levensdoel toewijzen, waar je dus naartoe kunt werken door kleine opdrachtjes of door telkens promotie te maken op je werk. Je verdient hiermee punten waarmee je weer een soort voordelen kan kopen (bv altijd korting als je uiteten gaat, of harde werker, etc.).

Ook kun je meer op het werk (gewoon je werk doen, extra hard werken, lummelen, enz.) Je kunt zelf vervoersmiddelen kopen, zelf naar de supermarkt, boekwinkel etc.

De map is 1 grote map, en niet allemaal kleine dorpjes bij elkaar. Je hoeft dus niet je dorp uit om naar de supermarkt te gaan, om te gaan stappen etc.

Meer dingen kan ik zo even niet bedenken, maar de verschillen zijn dus wel degelijk groot!

Het gaat vooral over de sims 3, want 4 moet ik nog een beetje uitvogelen enz.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 09:26

Sims 2 is spotgoedkoop. Heeft lang niet alle mogelijkheden van 3 en 4, en is grafisch een stuk minder, maar veel fans vinden het desondanks de leukste versie. Voordeel is dat er ontzettend veel mods voor beschikbaar zijn (om je spel aan te passen, extra voorwerpen te hebben, enzovoort).

Sims 3 is heel uitgebreid en heeft de best uitgewerkte levensfases én een grote, open wereld waar je overal naartoe kunt lopen/fietsen/autorijden. Om alle uitbreidingen te kopen heb je nog wel wat geld nodig, maar als je er een paar kiest valt het erg mee. Grootste nadeel is dat het de zwaarste van de sims-spellen is, je hebt dus een goede computer nodig om 'm te draaien en reken op lange laadtijden tenzij je echt een gamecomputer hebt. Ook voor de Sims 3 zijn er heel veel mods te vinden.

Sims 4 is de nieuwste en dus ook duurste. Voordeel is dat het grafisch de mooiste is en dat hij erg soepel draait, ook op minder goede computers. Voornaamste kritiekpunten zijn de semi-open wereld (je kunt overal naartoe maar hebt wel laadschermen) en het wegvallen van veel dingen uit Sims 3 (als belangrijkste het verlies van peuters). Er zijn mods en er komen er meer bij, maar minder dan voor 2 of 3. Maar helemaal eerlijk is de vergelijking niet, Sims 2 en 3 zijn immers al helemaal compleet en voor 4 zullen er nog allerlei uitbreidingen en toevoegingen komen.

Als je trouwens een digitale download in plaats van een cd ook prima vindt, Origin heeft nu 50% korting: https://www.origin.com/nl-nl/store/buy/ ... rd-edition
Dan kost de Sims 4 29,99.

Maureen_M

Re: Verschil tussen eerste 'the sims' en the sims 4?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 09:41

De sims 1 kun je de complete editie gewoon downloaden :)

Geldt ook voor 2

Mijn neefje heeft ook de complete collectie van de sims 4 op zn computer staan en ik veronderstel dat dat ook niet gekocht is

Of geef ik nu slechte adviezen :=