Kia picanto of ford ka

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HouVanUtopia

Kia picanto of ford ka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 22:15

Hallo bakkers

Na dik 1.5 jaar geen auto te hebben gehad wil ik weer een leuk autootje voor mezelf. Ik heb nu 2 leuke auto's gezien

Kia picanto 1.0 cvvt uit 2013 met 23.000 op de km

Ford ka 1.2 uit 2011 met 22.000 op de teller

Beide leuke auto's vind de kia iets sportiever denk ik zelf maar wie kan mij helpen met ervaringen van deze auto's wil morgen even met de garage bellen om een afspraak te maken maar hoop dat ik vast wat ervaringen kan horen

Thanks

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:23

Ik heb een picanto 1.2. De 1.0 is echt niet vooruit te branden...
Als hij aantoonbaar onderhouden is, heb je nog tot 2020 volledige garantie, dat heeft de ka niet.

Goof

Re: Kia picanto of ford ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 11:59

Ik zou persoonlijk ook niet gaan voor een 1.0. Kun je niets mee, nauwelijks vermogen.

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 12:02

ik zou persoonlijk voor allebij niet gaan .. miss een renault clio ?

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 12:05

Ik zou inderdaad ook niet voor een 1.0 gaan.
Ik merk zelf al veel verschil tussen mn oude 1.4 en de auto die ik nu heb met 1.2.
Ook hoor ik in mijn omgeving niet veel goeds over de ford ka's, maar dat zijn allemaal het oudere model, heb zelf geen ervaring met de nieuwe.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 12:09

Heb ze beide meegehad als huurauto in Ierland. De Ka heb ik bijna van de klif willen duwen. De Kia was niet de meest ideale in de bergen, maar hij wilde wel degelijk vooruit. Voor 1 liter motor zat er genoeg power in, hij had meer acceleratie dan mijn Peugeot 107.

Die Ka vond ik een kauwgomauto. Alles was van plastic, alles kraakte en vooruit ging ie niet.

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 12:24

Ik zou ze beide niet nemen. Kies voor iets meer veiligheid en dus een iets grotere auto. Als je een ongeluk krijgt met zo.n klein bakkie ben je nergens. (Spreek helaas uit ervaring)

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 12:35

Ik rijd een Ford Ka 1.3 Corneille uit 2012. Zeer tevreden over dit autootje, voel me veilig en kan er sportief mee rijden. Ik denk wel dat de Corneille iets breder? luxer? is dan een 'standaard' Ka :)

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 12:59

Juist opzoek naar een kleine auto omdat we al een 1ste grote auto hebben dus wil een goedkoop wagentje doe me droog naar me werk brengt...

Hoorde juist dat de 1.0 van kia vrij pittig is sneller dan de 1.2 clio van vriend3n?

Heb al vaker in een ka gereden vind die fijn dat de pook wat hoger zit picanto geen rij ervaring mee. Als je de auto ziet zou je zeggen dat deze vrij stevig op de weg ligt?

En vind het opzich geen hele kleine auto's dat vind ik de upp lupo of synciento wel idd dat wil ik ook echt niet

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:02

Ik zou voor de Picanto gaan. Ook de 1.0 vind ik voldoende vermogen hebben. Daarnaast heb je inderdaad de 7 jaar garantie, dus dat is nog tot 2020.
Een Picanto vind ik trouwens verrassend ruim van binnen. Er past vanalles in (bij ons wordt hij al de 'tardis' genoemd, naar Dr.Who :)) )

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:08

HouVanUtopia schreef:
Juist opzoek naar een kleine auto omdat we al een 1ste grote auto hebben dus wil een goedkoop wagentje doe me droog naar me werk brengt...

Hoorde juist dat de 1.0 van kia vrij pittig is sneller dan de 1.2 clio van vriend3n?

Heb al vaker in een ka gereden vind die fijn dat de pook wat hoger zit picanto geen rij ervaring mee. Als je de auto ziet zou je zeggen dat deze vrij stevig op de weg ligt?

En vind het opzich geen hele kleine auto's dat vind ik de upp lupo of synciento wel idd dat wil ik ook echt niet

Klopt, de picanto is vlotter dan die Clio (althans, dat is wel mijn ervaring). De Kia is zo verkeerd nog niet, hij maakt alleen wat meer lawaai vanwege de kleine motor.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:11

De ka zal ik laten staan. De kia een prima auto. Goed testen of hij lekker trekt.

De garantie van de kia loopt wel tot beperkt aantal kilometers op de teller.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:17

Ik zou voor de Kia gaan. De Picanto trekt heel leuk op :j en ook gewoon normaal met het inhalen op de snelweg. Oud collega heeft er eentje en die rijdt echt lekker!

Ben wel een beetje Kia bevoordeeld want ik rij zelf een Cee'd :+

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 13:26

Ik heb m'n Ka vorig jaar verkocht omdat ik een lease auto kreeg, maar ik was echt verknocht aan dat ding. <3 Ik heb weinig onderhoud gehad, hij reed prettig en uiteindelijk as hij nog best snel. :j Ik had wel een luxe uitvoering, dat scheelt natuurlijk wel in rijplezier.

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 11:03

Kia 1.0 zou ik niet zo snel kopen als je een autootje met pit wilt. In de 1e 3 versnellingen heeft deze inderdaad nog wel wat vermogen, maar in de 4/5 issie niet meer vooruit te branden.
Inhalen op de snelweg vind ik zelfs een beetje gevaarlijk, standaard terugschakelen naar de 4 als je nog vooruit wilt komen.

De Ka van m'n schoonmoeder (volgens mij 1.2) was daarentegen wel een pittig autootje, vond deze ook echt fijn rijden.

Maar.... over smaak valt niet te twisten :D

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 11:10

toevallig heeft een vriendin van mij een picanto .
wat ik merkte is dat hij nog wel vrij vlot weg is in de bebouwde kom.
op de snelweg geen ervaring mee.

ik pas et heel prima in met mij 1.86 aan lengte en had zelfs ruimte over..

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 11:12

Ik heb jaren een ford ka gereden en vond hem prima. Lekker vlot en heel basic; kan er ook weinig stuk gaan :')

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 08:58

Ik moet wel een beetje lachen om je Termeraire :D Mijn ford Ka vloog bijna in de fik op de snelweg! :+ . Op een brúg nog wel :oo

Ik sjees lekker over de weg, zoals gewoonlijk... komt er allemaal rook uit mijn stuurkolom! :wow: Het was te vergelijken met het uitblazen van een kaars, de rook die daarvan afkomt maal 75 ongeveer. Heel mijn Ka stond blauw van de rook * waar zit het knopje van de elektrische ramen ook alweer?!?! |o *

Affijn, net na de brug op de vluchtstrook, ik sta nog niet stil of mijn claxon gaat af! :o? Even laten afkoelen... kan ik nog starten? JA! Maar ja.. die claxon blééf afgaan joh! :\ Affijn, mijn man gebeld..die kwam eraan gelukkig. Netjes achter de vangrail wachten en hopen dat er niemand op mijn Kaatje botste.

Stopt er een man in een dikke audi achter mij.. >;) of ik pech had. Euhm ja.. Volgens de man stond ik erg gevaarlijk en kon beter de eerstvolgende afslag nemen, dan maar even rijden met getuuter. Hij reed achter me aan en wilde wel even onder de motorkap kijken >;) >;) >;) Ik was op mijn zachts gezegd op mijn hoede. De man zag dat en zei: 'niet bang zijn hoor, ik doe niks' . En inderdaad, hij deed niks B-)

Uiteindelijk de wegenwacht aangeschaft á €180.. die heeft de claxon uitgeschakeld zodat ik naar huis kon. Wat bleek? De stuurkolomschakelaar had kortsluiting gemaakt en was gaan smeulen, er moest een nieuwe in.. ik viel bijna uit mijn schoenen toen ik de prijs hoorde MAAR: Kaatje rijdt weer! *\%/* *\%/* *\%/*

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 09:01

Temeraire schreef:
Ik heb jaren een ford ka gereden en vond hem prima. Lekker vlot en heel basic; kan er ook weinig stuk gaan :')

Maar wat er stuk kan, gaat ook stuk :') Nooit meer een Ka voor mij.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:16

Ik heb een paar weken met een nieuwe Picanto moeten rijden omdat onze andere auto in de garage stond. Wat was ik blij dat dat ding terug mocht naar de garage!
Irritant gepingel voor van alles en nog wat, ging je over een heuveltje dan kwam hij met de onderkant aan de grond. En nog meer, ik heb het allemaal zo snel mogelijk vergeten.
Geen auto voor mij in ieder geval. Ford zijn altijd wel degelijke auto's, als je echt moet kiezen tussen die 2 dan zou ik voor de Ford gaan.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:29

Let wel om gebruik te kunnen maken van de garantie die Kia biedt moet de auto wel netjes dealer onderhouden zijn en ook de beurten hebben gehad.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 11:35

Scum schreef:
Ik heb een paar weken met een nieuwe Picanto moeten rijden omdat onze andere auto in de garage stond. Wat was ik blij dat dat ding terug mocht naar de garage!
Irritant gepingel voor van alles en nog wat, ging je over een heuveltje dan kwam hij met de onderkant aan de grond. En nog meer, ik heb het allemaal zo snel mogelijk vergeten.
Geen auto voor mij in ieder geval. Ford zijn altijd wel degelijke auto's, als je echt moet kiezen tussen die 2 dan zou ik voor de Ford gaan.

Ik heb echt nog nooit met mijn bodem ergens op vast gezeten en ik rij niet truttig. Weet dus niet wat je gedaan hebt