Maar we vinden het ontzettend jammer dat oma niet mee kan, en dat ze die dag zelf dus eigenlijk niets mee krijgt van de mooiste dag uit het leven van haar kleindochter (ze heeft er maar 3, en dit is waarschijnlijk ook nog eens de enige die ooit zal gaan trouwen
).Nu hadden we bedacht om evt te zorgen voor een live stream van de ceremonie. Dan is ze er op het mooiste moment misschien toch een beetje bij.
Maar hoe kunnen we dat realiseren? Opties die ik zelf had bedacht:
-Live stream via facebook via mobiel. Op een smart TV kan je dat dan denk ik gewoon kijken? Alleen zien al mijn vrienden dat dan ook, en dat is dan weer net niet de bedoeling.
- Facetime/skype via mobiel, maar kan dat ook via een tv? Mijn oma is ook zo doof als een deurmat, dus gewoon kijken via een laptop zonder haar speciale gehoorapparaat kan niet. Ik weet ook niet of dat ding aan een laptop te koppelen is, zou ik evt nog naar kunnen kijken.
En dan vraag ik me af of het geluid en beeld goed genoeg is via een mobiel...
Maar wie gaat dat dan doen? Als getuige kan ik dat niet doen, omdat ik ook een en ander moet doen tijdens de ceremonie, dus dan moet ik de camera neerleggen of afgeven. En ik denk dat de meeste gasten er niet op zitten te wachten dat ze de helft missen omdat ze moeten filmen.
Iemand inhuren/betalen vind ik geen probleem, en ik denk dat mijn zus het daarmee eens zal zijn.
Zij er hier mensen met geniale ideeën voor een dergelijke live stream? Wat zijn de mogelijkheden? Oma heeft zelf geen internet, dus ze moet ergens anders op de TV dan kijken. Ik denk dat het wel via een TV zal moeten, ivm het gehoortoestel.
Opties om oma toch daar te krijgen mogen evt ook, haha! We hebben wel mensen die oma willen rijden (bruiloft is in Rotterdam en oma woont in Zwolle).
De dag erna gaan ze sowieso naar oma, dus dan zouden we film evt ook kunnen laten zien, maar het is natuurlijk nog leuker als ze er op het moment zelf ook van kan genieten.
op zich is het dan niet zo praktisch dat de bruiloft op een boot is, als er wat gebeurd is er nooit op tijd medische hulp.