Live stream bruiloft zodat oma erbij kan zijn,iemand ideeën?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Live stream bruiloft zodat oma erbij kan zijn,iemand ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 19:20

Mijn zus gaat begin augustus trouwen. Mijn oma heeft hartklachten en zegt dat de cardioloog heeft gezegd dat ze beter niet naar de bruiloft kan gaan. Of dat echt zo is, laat ik even in het midden. We proberen haar nog te overtuigen dat ze gewoon moet gaan overigens, maar laten we er maar van uit gaan dat dat niet gaat lukken.

Maar we vinden het ontzettend jammer dat oma niet mee kan, en dat ze die dag zelf dus eigenlijk niets mee krijgt van de mooiste dag uit het leven van haar kleindochter (ze heeft er maar 3, en dit is waarschijnlijk ook nog eens de enige die ooit zal gaan trouwen :') ).

Nu hadden we bedacht om evt te zorgen voor een live stream van de ceremonie. Dan is ze er op het mooiste moment misschien toch een beetje bij.
Maar hoe kunnen we dat realiseren? Opties die ik zelf had bedacht:

-Live stream via facebook via mobiel. Op een smart TV kan je dat dan denk ik gewoon kijken? Alleen zien al mijn vrienden dat dan ook, en dat is dan weer net niet de bedoeling.
- Facetime/skype via mobiel, maar kan dat ook via een tv? Mijn oma is ook zo doof als een deurmat, dus gewoon kijken via een laptop zonder haar speciale gehoorapparaat kan niet. Ik weet ook niet of dat ding aan een laptop te koppelen is, zou ik evt nog naar kunnen kijken.
En dan vraag ik me af of het geluid en beeld goed genoeg is via een mobiel...

Maar wie gaat dat dan doen? Als getuige kan ik dat niet doen, omdat ik ook een en ander moet doen tijdens de ceremonie, dus dan moet ik de camera neerleggen of afgeven. En ik denk dat de meeste gasten er niet op zitten te wachten dat ze de helft missen omdat ze moeten filmen.
Iemand inhuren/betalen vind ik geen probleem, en ik denk dat mijn zus het daarmee eens zal zijn.

Zij er hier mensen met geniale ideeën voor een dergelijke live stream? Wat zijn de mogelijkheden? Oma heeft zelf geen internet, dus ze moet ergens anders op de TV dan kijken. Ik denk dat het wel via een TV zal moeten, ivm het gehoortoestel.

Opties om oma toch daar te krijgen mogen evt ook, haha! We hebben wel mensen die oma willen rijden (bruiloft is in Rotterdam en oma woont in Zwolle).

De dag erna gaan ze sowieso naar oma, dus dan zouden we film evt ook kunnen laten zien, maar het is natuurlijk nog leuker als ze er op het moment zelf ook van kan genieten.

secricible

Re: Live stream bruiloft zodat oma erbij kan zijn,iemand ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:22

Camera op statief. Laptop kun je gewoon aan de tv koppelen.
Misschien oma er bij laten zijn en prive zorg voor haar inhuren daar? En na ceremonie naar huis of eventueel een zorgkamer zodat ze niet 2x hoeft te reizen die dag?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:22

Misschien kunnen jullie het via een camera naar Youtube streamen en die vervolgens via de TV afspelen?
Ik heb een livestream van mijn voliere en die is ook via internet op TV aan te sluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:23

Kijk eens naar chrome cast . Daarmee kun je je laptop beeld op de tv zetten, en kun je bv via google hangout een videocall opzetten.
Dan zou je zelfs oma nog wat kunnen laten zeggen op de bruiloft

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:25

Ik kon niet bij de bruiloft van mijn zus zijn door omstandigheden. Mijn relatie was twee weken ervoor verbroken na 27 jaar en ik kon het niet opbrengen daar "blij" aanwezig te zijn. En ik wilde haar dag niet verpesten met mijn huilbuien. Mijn vader heeft een statief en camera neergezet en gefilmd zodat ik die later kon zien. En tijdens het jawoord en de speeches is er een telefoon verbinding geweest en heb ik ook een praatje gehouden door de telefoon op speaker. Daardoor voelde het voor mij als toch erbij zijn. Een fijne tussenoplossing.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:41

Waar is je oma bang voor? Dat de dag te lang is? Dan kun je misschien een hotelkamer dichtbij regelen voor overdag zodat ze zich daar kan terugtrekken en uitrusten en niet het gevoel heeft overlast te bezorgen.
Als je een reden weet waar haar bezorgdheid / angst zit kun je iets gerichter een oplossing bedenken.

Of misschien kunnen ze als de afstand meevalt met fotograaf langs gaan.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:57

Tijdens de uitvaart van mijn schoonmoeder heeft mijn schoonzus uit Australië met haar gezin de gehele ceremonie en condoleance mee beleefd via Skype. Tablet werd vastgehouden door een kennis, en tijdens de condoleance heeft mijn schoonzus zelfs de gasten nog kunnen spreken. Erg mooi dat dat kon.
Zij had de Skype inderdaad op haar tv, en daarnaast een tweede verbinding via de telefoon om te kunnen communiceren.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 21:12

Oma is vooral bang dat ze tijdens de ceremonie een hartaanval krijgt. Daarom is ze twee jaar terug ook niet bij mijn bachelor diploma uitreiking geweest. Terwijl ze op zich nog best wel uitstapjes kan, met een rolstoel weliswaar.
Maar ze wil vaak niet mee. Ze is bang om ons tot last te zijn. Terwijl wij haar er juist zo graag bij hebben! Wil alleen ook niet teveel pushen. Als zij het echt niet ziet zitten is het haar goed recht om niet te komen natuurlijk. Maar het zou de kers op de bruidstaart zijn als ze erbij kon zijn.

De kennis die haar evt wil rijden is verpleegkundige, dus heeft ook behoorlijk wat basiskennis mocht er iets gebeuren. Misschien kan dat oma over de streep trekken.

De bruiloft is op een schip, met kamers, dus evt kan ze even naar bed. Alleen zal ze op tijd thuis willen zijn voor haar hond, haha! Die gaat voor alles. Helaas denk ik dat de hond niet mee kan, anders hadden we ons eigen hondje ook wel mee genomen.

We proberen wel om oma mee te krijgen, desnoods alleen even op en neer voor de ceremonie. Maar stel dat het niet lukt, dan heb ik hierboven enkele stream opties. Ik ga er eens naar kijken wat haalbaar is.
Bedankt allemaal in ieder geval!

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 21:15

Ik zou echt nooit tegen het advies van de cardioloog ingaan. Dat vergeef je je zelf nooit als het fout gaat.
Je zou even kunnen informeren bij de trouwlocatie, vaak is daar al een camera voor livestream aanwezig.
Als je dat via de tv kan doen dan kan ze gewoon luisteren via de ringleiding.

Wil je haar toch naar de locatie halen dan zou je dat kunnen proberen via ambulance wens en er zijn nog meer organisaties maar daar weet ik de naam niet van.
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 09-07-16 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 21:17

Wij zaten een tijdje terug met ongeveer hetzelfde dilemma met onze opa. Nu was hij eigenlijk überhaupt bijna niet te vervoeren. Ik heb toen ook aan een livestream gedacht. Dat is het uiteindelijk niet geworden. In plaats daarvan zijn we 's ochtends na het maken van de foto's bij hem langs geweest met een grote taart. Zo hebben we hem toch bij de dag kunnen betrekken en nog mooie foto's met hem kunnen maken in het verzorgingshuis. Hij vond het heel leuk. Misschien is dat nog een idee voor je zus?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 21:21

Het nadeel is dat het te ver is om op de dag zelf langs Zwolle te gaan. Het is op zaterdag, maar we slapen vrijdag al op het schip met een aantal buitenlandse gasten.

Maar bij oma is het een beetje de vraag of de cardioloog het echt heeft gezegd, of dat zij dat zegt zodat ze een reden heeft om niet te gaan. En of dat dan is om ons niet tot last te zijn of omdat ze het echt niet ziet zitten weten we niet.

Gaan het ook nog overleggen met haar thuiszorg. Dat is een kennis die evt ook mee zal moeten helpen met het beschikbaar stellen van haar woning met internet en tv, dus die moet ik sowieso nog even spreken om de mogelijkheden te overleggen.
Als zij BV op vakantie is dan, dan houd het al een beetje op vrees ik... Dan moeten we ook iemand regelen die oma dan kan helpen met die stream.

Ik neem ook nog even contact op met de weddingplanner. Misschien heeft zij hier ervaring mee.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 21:25

Gillbo schreef:
Ik zou echt nooit tegen het advies van de cardioloog ingaan. Dat vergeef je je zelf nooit als het fout gaat.
Je zou even kunnen informeren bij de trouwlocatie, vaak is daar al een camera voor livestream aanwezig.
Als je dat via de tv kan doen dan kan ze gewoon luisteren via de ringleiding.

Wil je haar toch naar de locatie halen dan zou je dat kunnen proberen via ambulance wens en er zijn nog meer organisaties maar daar weet ik de naam niet van.

Dat ligt er helemaal wat oma er voor over heeft. Mijn opa was destijds een jaar of 85, mocht ook vanalles niet meer van de cardioloog, maar heeft toen heel bewust de keuze gemaakt juist wel deze dingen te doen. Als in 'liever een korter en kwalitatief leuker leven, dan binnen blijven uit angst voor een hartaanval en niks meer meemaken'.

Maar dat is een keuze die alleen je oma zelf kan maken. :j op zich is het dan niet zo praktisch dat de bruiloft op een boot is, als er wat gebeurd is er nooit op tijd medische hulp.

Verder zijn er stichtingen die mensen vervoeren met de ambulance maar dat is meestal voor terminale patiënten. Maar je zou kunnen informeren.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 21:27

Ja en hoe zou het zijn als oma sterft tijdens de ceremonie. Sorry maar wat je er maar voor over hebt vind ik een niet zo slimme opmerking in dit geval.

Thuiszorg kan vaak wel wat helpen voor speciale momenten

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 21:29

De boot blijft wel aan wal, dus dat scheelt.
En oma kan op zich wel mee in de auto, alleen hebben we de laatste tijd weinig lange ritten gemaakt. Maar een middag Ikea vind ze super leuk. Lekker in de rolstoel commentaar hebben oo andere mensen, haha!
En boodschapjes doen we ook vaak met haar. Langs de super, juwelier etc. Alleen is dat over het algemeen altijd binnen Zwolle.

Denk dat de afstand voor haar een ding is, en dat ze denkt dat ze ons in de weg zit. Dat zegt ze best vaak, ookal is dat totaal niet zo. En dat zeggen we ook altijd tegen haar. Maar ze vind het gewoon vervelend als mensen zich aan haar aan moeten passen.

Als het heel warm is, dan gaat het sowieso niet lukken, want dan heeft ze echt last met haar hart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 21:35

Even een hele wilde gok, maar kun je niet via de programma's die hier op bokt ook gebruikt worden om drachtige merries in de gaten te houden streamen?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 21:38

misschien raar, maar wij hebben na het overlijden van mijn moeder ook een livestream gehad van de begrafenis voor mensen die niet aanwezig konden zijn. dat werd geregeld door de begrafenisondernemer en de mensen die dat wilden konden een inlogcode krijgen om mee te kijken. dat werkte wel heel goed eigenlijk. Dus misschien is bij zo'n bedrijf informeren.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 21:53

Komt op mij over dat oma geen zin heeft :o
Jammer, lijkt me ook een kers op de taart, maar oma wil die kers niet zijn.

Zou het gewoon filmen, en op een later moment gezellig tijdens visite met een gebakje de opname bekijken. zo'n bruiloft duurt lang hoor, dikke kans dat ze ergens halverwege in slaap valt. Al heb ik nu natuurlijk mijn eigen oma van 86 in gedachten O:)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 21:57

Is het een idee om haar bij de ceremonie zelf te laten zijn en dat iemand haar daarna tussen de receptie door weer terug brengt, en misschien wil er wel een vrijwilliger uit haar huis mee om haar bij te staan. Dat hebben we bij mij gehandicapte broer ook gedaan maar dan met het diner dat hij erbij was de rest zegt hem niet zoveel. En oma gewoon meenemen tenzij het te warm is ook al denkt dat ze tot last is.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 22:42

BenaLaars schreef:
Komt op mij over dat oma geen zin heeft :o
Jammer, lijkt me ook een kers op de taart, maar oma wil die kers niet zijn.

Dat denken wij dus ook. Denk op zich dat ze diep van binnen wel wil, maar beren op de weg ziet. Alleen oma is niet iemand die haar gevoelens echt uit ofzo.

Mijn oma is 89, en houd het inderdaad geen hele dag vol. Maar de ceremonie lijkt mij het mooiste voor haar.

Maar we leggen haar ons plan nog een keer voor, geven aan dat zij echt zelf moet beslissen en als ze echt niet wil, dan streamen we, of nemen we het op en laten het de dag erna zien.
Ik wil alleen niet dat ze later spijt krijgt dat ze niet gegaan is. Sowieso kan ze wat mij betreft last minute nog besluiten dat ze wel wil gaan, dan regel ik een auto en ga ik haar desnoods zelf halen ;)

Maar vrees dat het streamen of opnemen zal worden. Ik ga eens kijken welk programma daar het best voor werkt thuis. Volgens mijn moeder is alles op tv te combineren met haar hoortoestel, dus moeten we alleen zorgen voor een camera met internet zodat ze in Zwolle mee kan kijken.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 22:44

franka75 schreef:
Is het een idee om haar bij de ceremonie zelf te laten zijn en dat iemand haar daarna tussen de receptie door weer terug brengt, en misschien wil er wel een vrijwilliger uit haar huis mee om haar bij te staan. Dat hebben we bij mij gehandicapte broer ook gedaan maar dan met het diner dat hij erbij was de rest zegt hem niet zoveel. En oma gewoon meenemen tenzij het te warm is ook al denkt dat ze tot last is.

Ze zou ook alleen naar de cermonie gaan. Al het andere is te druk omdat ze slecht hoort. Twee gesprekken tegelijk is voor haar een hoop ruis en dat volgt ze niets meer, dus dan zit ze er altijd maar een beetje bij en dat is ook niet leuk.
Bij etentjes reserveerden we ook altijd een aparte zaal en praten we omstebeurt :p

XRosalieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 22:48

Misschien kan je een Facebook account aanmaken met je oma als enige vriend? Dan kan je veilige livestreamen :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 22:54

Breng mij de hond maar een dag. Hoeft ze zich daar ook geen zorgen om te maken.