Via een tussenpersoon een paar jaar een (veel te dure) verzekering bij Voogd&Voogd gehad.. De auto en verzekering staan op mijn moeders naam, maar omdat ik erin rijd ben ik regelmatige bestuurder en zou ik dus volgens hem de schadevrije jaren opbouwen. Nou, prima, niet de jaren van mijn moeder mee overgenomen, maar vanaf 0 begonnen.
Nu blijkt, nu ik de verzekering wil opzeggen en de auto+verzekering op mijn eigen naam wil zetten, dat de jaren niet zomaar op mijn naam komen te staan, maar op mijn moeders naam.
Geen probleem volgens de tussenpersoon, want mijn naam staat op de polis en een verklaring van Voogd&Voogd moet voldoende zijn.. Je tekent een afstandsverklaring bij de nieuwe verzekering en het is geregeld.
Nee, zegt de nieuwe verzekering van Bovag, wij kunnen de jaren niet overnemen, je moet vanaf 0 beginnen
Is er iemand die hier verstand van heeft?
Hangt het inderdaad van de verzekering af of dit mogelijk is?
Ik heb begrepen dat de schadevrije jaren na opzeggen van een verzekering in een register komen te staan op de naam van de verzekerde, maar zit hier inderdaad ook de polis bij en de verklaring van de oude verzekeraar mbt de regelmatige bestuurder?
Ik zoek dus eigenlijk toch een manier om die schadevrije jaren op mijn eigen naam te krijgen. Desnoods tijdelijk een 'tussenverzekering' die ik na een maand weer opzeg ofzo, maar liever los ik het op zonder al dat gedoe

).