LG mobiel gekocht... oplossing voor dit drama?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ontherun

LG mobiel gekocht... oplossing voor dit drama?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 10:25

Goed, een paar weken geleden, ik gok een maand ongeveer, heb ik een nieuwe telefoon gekocht. Het scherm van mijn iphone5 zat onderin de hoek los en aangezien ik ze nog wel eens uit mijn handen laat vallen vond ik het tijd voor wat nieuws. Ik heb een sim only abonnement wat nog tot oktober volgend jaar loopt en zolang moest de vervanger dus mee gaan. Vanwege een beperkt studentenbudget wilde ik het liefst niet meer dan €200 uitgeven.
Op naar de mediamarkt na wat research op internet, maargoed, ik ben hier nog altijd afhankelijk van de voorraad die zij hebben. Medewerker adviseerde me mijn miskoop, de LG G3S. Oke, telefoon mee naar huis, geïnstalleerd, mijn apps erop gezet en het leek allemaal goed te gaan. Tot 2 weken later, hij wordt steeds langzamer, terwijl ik er al zo min mogelijk op heb staan qua apps, foto's e.d. Tegenwoordig hangt hij regelmatig een hele tijd vast, sluit apps gewoon ineens af, ik kan vaak niet eens bellen want dan hangt hij zichzelf op.
Kortom, erg frustrerend! Ik heb gisteren LG een bericht gestuurd hierover via fb, ben nog de reactie aan het afwachten. Zitten er op bokt misschien nog handige techneuten die een oplossing hiervoor weten? Nog meer apps eraf gaat gewoon niet, dan houd ik een lege telefoon over.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 10:29

Santigo_ schreef:
Goed, een paar weken geleden, ik gok een maand ongeveer, heb ik een nieuwe telefoon gekocht. Het scherm van mijn iphone5 zat onderin de hoek los en aangezien ik ze nog wel eens uit mijn handen laat vallen vond ik het tijd voor wat nieuws. Ik heb een sim only abonnement wat nog tot oktober volgend jaar loopt en zolang moest de vervanger dus mee gaan. Vanwege een beperkt studentenbudget wilde ik het liefst niet meer dan €200 uitgeven.
Op naar de mediamarkt na wat research op internet, maargoed, ik ben hier nog altijd afhankelijk van de voorraad die zij hebben. Medewerker adviseerde me mijn miskoop, de LG G3S. Oke, telefoon mee naar huis, geïnstalleerd, mijn apps erop gezet en het leek allemaal goed te gaan. Tot 2 weken later, hij wordt steeds langzamer, terwijl ik er al zo min mogelijk op heb staan qua apps, foto's e.d. Tegenwoordig hangt hij regelmatig een hele tijd vast, sluit apps gewoon ineens af, ik kan vaak niet eens bellen want dan hangt hij zichzelf op.
Kortom, erg frustrerend! Ik heb gisteren LG een bericht gestuurd hierover via fb, ben nog de reactie aan het afwachten. Zitten er op bokt misschien nog handige techneuten die een oplossing hiervoor weten? Nog meer apps eraf gaat gewoon niet, dan houd ik een lege telefoon over.

Zit er een virusscanner op? Dat hebben die niet-Iphones nodig.

Roodvos

Re: LG mobiel gekocht... oplossing voor dit drama?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 10:31

Naast virusscanner heb ik ook CCleaner erop staan. Om Cookies en andere zut regelmatig te wissen.
Verder geen tips.

Mijn doodsimpele low-budget LG L40 van nog geen 70 euro doet het trouwens al een jaar feilloos.

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 10:32

Heb je m al eens uit en aan gezet, dat helpt bij mijn LG G2 mini

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 10:39

Hmm virusscanner zit er niet op. Welke raden jullie aan? Ik heb dus iphones gehad en verlang er nu zoooo naar terug.
Aan en uit zetten doe ik dus regelmatig als hij zich weer eens van het dak gooit, maar dat helpt hooguit een dag.

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 10:40

Ik heb de G3S ook gehad. De s staat gewoon voor sh*t. :o
Had precies het zelfde als jij ts. Heb hem terug gebracht en hun hebben hem opgestuurd naar de fabriek, geen idee of het geholpen heeft ik had ondertussen een iphone 4s gekocht.

Je hebt er btw wel zo'n knopje opzitten dat je alle open apps kan sluiten, heb je niet toevallig heel veel open staan?
En hoeveel GB heeft de telefoon? Die van mij had 8 en zat na 2 spelletjes en 3 foto's al bijna vol en werd dan ook heel sloom.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 10:40

Ligt ook aan wat je gewend bent en hoeveel je zo'n telefoon gebruikt vrees ik.. Ik ging van een Samsung S5 naar een Huawei P8 Lite (Samsung was gestolen, moest net als jij nog een half jaartje overbruggen). Na 4 weken heb ik het toestel verkocht met verlies, en gauw een Samsung S6 gekocht :') So far mijn budget oplossing. Ik ken genoeg mensen die prrrrrima met zo'n Huawei of LG toestel kunnen, maar ik denk dat als je zo'n toestel gewoon echt veel gebruikt, het gewoon niet afdoende is. Ik zit in ieder geval hele dagen met mijn telefoon in m'n hand; werkmail, Facebook, online shoppen, foto's maken, filmpjes bewerken, bokken :Y) und so weiter.

(Heb zelf, voordat ik overstapte naar Samsung, twee jaar een LG gehad. Wist niet beter. Tot het nieuwe toestel.. Wereld van verschil).

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 10:46

Ik ben inderdaad toch wel een intensieve genruiker ja. Alle open apps sluit ik regelmatig, en ik heb een mini sd kaartje waar ik dus fotos op opsla en zelfs apps op heb gezet, want hij is inderdaad in no time vol.
Misschien dan toch maar mijn iPhone weer helemaal in gebruik nemen. Zelfs met los scherm werkte die beter dan deze. Ik wacht nog maar even reactie van LG af.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 11:47

Waarom laat je niet gewoon voor 6 tientjes bij de turk je schermpje vervangen? Dan ben je er ook.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 11:49

je kan kijken of er nieuwe software beschikbaar is

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 11:50

Dat koste me meer dan 6 tientjes bij de turk :D Anders had ik dat inderdaad gedaan. En aangezien de telefoon 4 jaar oud is, wilde ik liever een fijne nieuwe.

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 11:52

Even mee terug naar de mediamarkt.

Ik heb daar ooit een laptop gekocht die traag als een schildpad was. Die hebben ze helemaal voor me nagekeken en alle software er opnieuw opgezet.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 11:58

Waarom heb je niet een gerefurbished iPhone gekocht? Had makkelijk gekund denk ik binnen je budget of via marktplaats.

Had je je gezeik met LG ook niet gehad :Y)
Hier geen andere telefoon als iPhone meer, dan maar een maand droog brood eten als ze kapot zijn en niet in de garantie valt :')

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 13:30

Santigo_ schreef:
Dat koste me meer dan 6 tientjes bij de turk :D Anders had ik dat inderdaad gedaan. En aangezien de telefoon 4 jaar oud is, wilde ik liever een fijne nieuwe.

Hier kost het 6 tientjes dus vandaar...